Mówi: | Monika Mazur |
Funkcja: | aktorka |
Monika Mazur: Niektórzy kochają zwierzęta, ale są też ludzie, którym ich los jest zupełnie obojętny. Żadne argumenty do nich nie przemawiają
Aktorka tłumaczy, że los zwierząt nigdy nie był jej obojętny. Odkąd pamięta, angażuje się w akcje i działania charytatywne mające na celu pomóc niewinnym istotom i przyczynić się do poprawy ich sytuacji. Dlatego właśnie wspiera plebiscyt portalu Psy.pl, który ma na celu nagrodzenie cichych bohaterów walczących o dobro zwierząt. Monika Mazur zaznacza, że jakiś czas temu zdecydowała się na psa ze schroniska. Obecnie jest on ulubieńcem całej rodziny.
„Serce dla Zwierząt” to plebiscyt portalu Psy.pl, który od 2004 roku gromadzi miłośników i obrońców praw zwierząt. W tym roku w wyjątkowych okolicznościach pandemii odbędzie się jego 17. odsłona. Głosować można do końca października na stronie https://www.psy.pl/glosowanie-sdz/ Nominowani to osoby, które na co dzień pomagają zwierzętom i nie przechodzą obojętnie, gdy dzieje się im krzywda.
– To, co ci ludzie robią dla zwierzaków, zasługuje, żeby mówić o nich głośno. To zazwyczaj bardzo skromne i skryte osoby, nie robią tego dla aplauzu. Warto promować takie działania, żeby motywować innych. Zwierzaki potrzebują naszej pomocy i plebiscyt fantastycznie to udowadnia. W tym roku nominowana została dziewczynka, która ma 10 lat i uratowała bociana, a także pan, który opiekuje się jeżami. Nie skupiamy się tylko na czworonogach, bierzemy pod uwagę wszystkie zwierzęta – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Monika Mazur.
Aktorka zaznacza, że akcja „Zerwijmy łańcuchy” zorganizowana przez portal Psy.pl to szlachetna inicjatywa, ponieważ problem trzymania zwierząt na uwięzi w Polsce nadal jest bardzo powszechny. Monika Mazur na swoich mediach społecznościowych apeluje do wszystkich, żeby nie kupowali psiaków z tych hodowli, tylko ratowali życia tym, które znajdują się w schroniskach.
– Ludzie są różni. Niektórzy kochają zwierzęta i z miłą chęcią zaangażują się w pomoc. Jeśli nie mogą ich zaadoptować, regularnie odwiedzają je w schroniskach. Są też ludzie, którym los zwierząt jest zupełnie obojętny. Żadne argumenty do nich nie przemawiają. Jednak ludzi z dobrym serduszkiem jest więcej i mocno wierzę, że będzie ich przybywać – tłumaczy.
Monika Mazur zaznacza, że bycie osobą rozpoznawalną pomaga w dotarciu do większej ilości osób i namówieniu ich do pomocy. Od wielu lat właśnie w taki sposób stara się wykorzystywać swoją popularność. Wielokrotnie spotykała się z bardzo pozytywnym odbiorem swojej działalności.
– Po wzięciu udziału w programie razem z moim chłopakiem adoptowaliśmy psiaka. Dostawałam potem mnóstwo wiadomości, że dzięki programowi „Przygarnij mnie” ludzie też zdecydowali się iść do schronisk. Gdy tylko wrzucam cokolwiek z moim psem na media społecznościowe, zawsze staram się dodać hasztag #niekupujadoptuj. To zdanie jest ze mną i powtarzam je na okrągło. Wiele naszych znajomych adoptowało psiaki po tym, jak poznali Charliego – podkreśla.
Aktorka zaznacza, że właściwie z każdej strony jesteśmy bombardowani informacjami o tym, jak źle bywają traktowane zwierzęta. Według niej najważniejsze jest, by okazywać swój głośny sprzeciw. Sama nie boi się stanąć w obronie słabszych i bezbronnych istot. Przyznaje, że zdarzało jej się interweniować, gdy widziała, że właściciele nie traktują swoich pupili z miłością i wyrozumiałością. Czasami zwrócenie uwagi wystarczy.
– Miałam psa od trzeciej klasy szkoły podstawowej i uważam, że to fantastyczne, kiedy dziecko wychowuje się w towarzystwie psa. Zwierzę uczy odpowiedzialności i miłości. Mój mąż w swoim rodzinnym domu również miał psa, więc decyzja o wspólnym zwierzaku była dla nas naturalna. Pies z nami podróżuje, zwiedza, był już w wielu hotelach w całej Polsce. Staramy się zabierać go wszędzie, gdzie tylko możemy, cała nasza rodzina go pokochała, to jest przyjaźń nie do opisania – tłumaczy Monika Mazur.
Czytaj także
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-17: Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji
- 2025-07-22: Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
- 2025-07-24: Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-31: Europosłanki PiS: Pakt dla czystego przemysłu niesie ze sobą ideologię klimatyzmu. Może pogłębić utratę konkurencyjności
- 2025-07-22: Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-07-30: Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.