Newsy

Pascal Brodnicki będzie uczyć rodziców i dzieci jak jeść zdrowo

2013-10-14  |  11:20
Pascal Brodnicki promuje zdrowe żywienie wśród dzieci. Znany kucharz dołączył do ambasadorów programu „Szkoła/Przedszkole Przyjazne Żywieniu i Aktywności Fizycznej”. Projekt ma przeciwdziałać otyłości i nadwadze wśród najmłodszych Polaków. 

Pascal Brodnicki pokazuje w edukacyjnym filmie klasyczną piramidę żywienia i radzi, jakie posiłki powinny jeść dzieci, aby były zdrowe, dobrze się rozwijały i rosły.

Fast foody czy chipsy to są rzeczy, które można zjeść do czasu do czasu, ale trzeba mieć świadomość, że to są potrawy, które zawierają tłuszcze niezdrowe. Na pewno można znaleźć frajdę w jedzeniu, jedząc zdrowe produkty. Trzeba tłumaczyć, że są różne kategorie składników, których potrzebuje nasz organizm, żeby zdrowo rosnąć i zdrowo żyć – powiedział Pascal Brodnicki.

Kucharz podkreślił, że tak naprawdę zasad zdrowego odżywiania trzeba nauczyć przede wszystkim rodziców, bo dzieci uczą się od nich.

–  Mój syn od małego uwielbia warzywa, dlatego że edukowaliśmy go, daliśmy mu możliwości próbowania różnych smaków – wyjaśnił Pascal Brodnicki w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Z najnowszych badań wynika, że  już 28 proc. chłopców i 22 proc. dziewczynek w ostatnich klasach szkoły podstawowej jest zbyt grubych. Program „Szkoła/Przedszkole Przyjazne Żywieniu i Aktywności Fizycznej” ma pomóc w ograniczeniu tego problemu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.zachowajrownowage.pl.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.