Mówi: | Irena Kamińska-Radomska |
Funkcja: | mentorka w programie „Projekt Lady" |
Irena Kamińska-Radomska: „Projekt Lady" to program misyjny. Pokazuje, że czasami nawet osoba z marginesu społecznego może się zmienić w prawdziwą damę
Zdaniem mentorki w programie „Projekt Lady” ten format z powodzeniem można uznać za misyjny. Dzięki niemu ogłady nabierają nie tylko uczestniczki, ale także te osoby, które śledzą ich metamorfozy przed telewizorem. Dziewczyny, które brały udział w poprzednich edycjach, rozwijają swoje pasje, mają większą pewność siebie i motywację do działania. Nie bez znaczenia są dla nich także dobre maniery, konwenans towarzyski i dress code.
Irena Kamińska-Radomska uważa, że program „Projekt Lady” łączy rozrywkę z realną pomocą. To doskonały projekt edukacyjny, bo dzięki niemu nie tylko uczestniczki, ale także widzowie znajdują recepty na swoje problemy i dzięki właściwej diagnozie mogą przeprowadzić gruntowne zmiany w swoim życiu.
– W „Projekcie Lady” oprócz tego, że to jest program rozrywkowy, można zmienić ludzi, w tym przypadku kobiety. Natomiast poza programem też jest pewna misyjność, bo format ten pokazuje, że czasami nawet osoba z marginesu społecznego może się zmienić w prawdziwą damę. Poza tym każda kobieta, która wychodzi z „Projektu Lady”, ma możliwość wprowadzania do swojego życia dalszych zmian – mówi agencji Newseria Lifestyle Irena Kamińska-Radomska, mentorka w programie "Projekt Lady".
Jak zapewnia, z dużą ciekawością obserwuje losy uczestniczek programu. Jej zdaniem dzięki udziałowi w tym formacie zyskały większą pewność siebie i nie boją się walczyć o swoje marzenia.
– Mamy tego przykłady: Marta Tomczak, tzw. żołnierka, cały czas prowadzi swoje działania biznesowe, cały czas się rozwija. Obserwuję też Patrycję Wieję, która zrobiła niesamowitą karierę, jest cudowną osobą, często się spotykamy, często widzimy się w mediach społecznościowych, co sprawia mi ogromną przyjemność. I widzę właśnie tę misyjność, czyli „Projekt Lady” przekłada się na zwykłą rzeczywistość. I ta zwykła rzeczywistość jest niezwykła w wypadku niektórych pań – mówi Irena Kamińska-Radomska.
Widzom, którzy z uwagą śledzą historie poszczególnych bohaterek o niezwykle barwnych osobowościach, mogą się nasunąć różne wnioski i refleksje. Mentorka jest też przekonana, że dzięki temu programowi wielu kobietom, które zobaczyły metamorfozy uczestniczek i porady ekspertów, udało się zmienić swój styl i sposób zachowania.
– Widzę, że są osoby, które wyciągają jakieś wnioski z „Projektu”. Okazuje się, że niektórzy uczniowie otwierają kółka savoir-vivre’u, niektóre osoby zaczynają się zajmować etykietą – mówi ekspertka.
Znana mentorka zapytana o to, czy wzorem damy jest dla niej prowadząca program Małgorzata Rozenek, odpowiada lakonicznie.
– Z tego, co kojarzę, to ona sama o sobie nie mówi, że jest damą, tak że pozostawmy to w ten sposób – podsumowuje Irena Kamińska-Radomska.
Czytaj także
- 2024-03-21: Spada liczba osób szczepiących się przeciw grypie. W tym sezonie infekcyjnym szczepionkę przyjęło 5,5 proc. Polaków
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-20: Michel Moran: W „MasterChef Nastolatki” mamy ambitnych i utalentowanych uczestników. Oni mają nowocześniejsze pomysły niż ja
- 2024-02-28: Polska chce zachęcić do testowania pojazdów autonomicznych na naszych drogach. Powstaje baza scenariuszy do takich testów
- 2024-02-23: Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-15: Resort infrastruktury weryfikuje kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Będą zmiany w Krajowym Planie Kolejowym
- 2024-02-22: Ewa Wachowicz: Mam burzę pomysłów na nowy sezon „Ewa gotuje”. Po podróży do Kambodży jestem zafascynowana smakami azjatyckimi
- 2024-02-28: Maja Sablewska: W moich programach najważniejszy jest dla mnie człowiek, a moda to tylko opakowanie. Jeśli zadbamy o siebie i swoje wnętrze, to ta moda też zupełnie inaczej na nas wygląda
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Żywienie
Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
Jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” wspomina, że swoją przygodę z kulinariami rozpoczęła w dzieciństwie. Kiedy miała sześć lat, to już chętnie pomagała mamie, a z czasem sama zaczęła przygotowywać różne potrawy, które smakowały całej rodzinie. Jej popisowe dania to lasagna, tarta cytrynowa i zapiekane mięsa. Dorota Szelągowska przekonuje, że przyrządzając w kuchni różne smakołyki, doskonale się relaksuje.
Gwiazdy
Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi
Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.