Newsy

Sztuka renesansu inspiracją dla kolekcji wiosna-lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski

2015-11-19  |  12:00
Mówi:Marcin Paprocki&Mariusz Brzozowski, projektanci

Omenaa Mensah, prezenterka

Karolina Gorczyca, aktorka

Sylwia Gliwa, aktorka

Macademian Girl, blogerka modowa

Aleksandra Kisio, aktorka

Natalia Siwiec, fotomodelka

  • MP4
  • Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zaprezentowali kolekcję na wiosnę i lato 2016. Inspiracją do jej powstania była sztuka renesansu, a zwłaszcza jeden z obrazów Leonarda da Vinci. Duet projektantów pokazał kreacje w pastelowych, oszczędnych kolorach, uszyte z materiałów o oryginalnych fakturach i odznaczające się niezwykle kobiecym krojem.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski nosi nazwę "63x45". Są to wymiary obrazu "La Belle Ferronière" Leonarda da Vinci, który zainspirował projektantów do stworzenia najnowszej kolekcji.

    Ten obraz to kwintesencja renesansu i uznaliśmy, że tak daleka epoka, gdyby spróbować dzisiaj z nią zaeksperymentować, co wyjdzie. Wydało nam się to tak odległe, my lubimy kontrasty, że postawiliśmy właśnie na taką epokę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Paprocki.

    – Renesans jest dosyć mocno ornamentalny i zdobniczy i teatralny, i chcieliśmy bardzo, żeby ta kolekcja i te ubrania jednak miały posmak nowoczesności, mimo że jest to taka inspiracja. Zależało nam też na tym, żeby kolekcja była lekka – dodaje Mariusz Brzozowski.

    Tworząc kolekcję "63x45" projektanci postawili na ultrakobiece fasony i wysokiej jakości tkaniny. Dominują więc opalizujące, lejące się jedwabie oraz mięsiste żakardy. Paprocki&Brzozowski zaproponowali kobietom m.in. koszulowe, ale zmysłowe w kroju bluzki, spodnie z wysokim stanem i długie kamizelki. Kolorystyka kolekcji jest stonowana - dominują w niej pastele, od bieli, przez pudrowy róż, aż do złota i srebra.

    – Ich rzeczy są zawsze bardzo kobiece, oni dbają o to, żeby w kobietach podkreślać to, co mają najlepszego – ich sylwetkę, kształty, tę sensualność i ja zawsze tego szukam w ich kolekcjach – mówi Macademian Girl.

    – Bardzo ich lubię, mam do nich wiele sympatii, a lubię ich za to, że u nich się wszystko świeci. U nich prześwituje, są koronki, świeci się, wszystko, co można sobie wyobrazić jest –  dodaje Sylwia Gliwa.

    Najnowsza kolekcja duetu Paprocki&Brzozowski zachwyciła polskie gwiazdy, które licznie przybyły na pokaz. Większość z nich znalazła w kolekcji "63x45" sylwetki, które chętnie widziałyby w swojej własnej szafie. Sylwia Gliwia wybrała białe spodnie, Aleksandra Kisio preferuje niezwykle kobiece suknie.

    – Były takie dwie długie czarne piękne suknie, które bardzo bym chciała mieć, czarna marynarka i parę innych rzeczy także. Ale raczej te ciemniejsze rzeczy niż jaśniejsze mówi Aleksandra Kisio.

    Spodnie z wysokim stanem zachwyciły także Karolinę Gorczycę. Zdaniem aktorki krój ten łączy niezwykłą kobiecość z pierwiastkiem męskości, co bardzo jej odpowiada.

    – W połączeniu z pięknymi jedwabnymi koszulami bardzo fajny zestaw, który mi się bardzo podoba. Jest tutaj to, co ja lubię w tym pokazie mówi Karolina Gorczyca. 

    Pokaz wiosenno-letniej kolekcji duetu Paprocki&Brzozowski odbył się w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Zdaniem twórców kolekcji miejsce to idealnie podkreśla renesansowy klimat kolekcji. Omenę Mensah zachwyciła przede wszystkim pierwsza część pokazu.

    – Piękne miejsce, świetna gra świateł, cudowna rama, z której wychodzą cudowne modelki. Pierwsza część, gdzie mamy wysokie stany w spodniach, gdzie mamy bardziej kamizelkowe płaszcze, bardzo klasyczna – mówi Omenaa Mensah.

    – Jestem przez cały dzień zła, zmęczona, smutna, a tutaj było tak radośnie, bardzo mi się podobało. Zwiewnie, lubię jasne kolory. Oby więcej takich pokazów w zimie, bo przynajmniej to jest taka odskocznia od tego, co się dzieje na zewnątrz dodaje Natalia Siwiec.

    Część kolekcji została po raz pierwszy zaprezentowana we wrześniu podczas pokazu w New Museum w Soho w Nowym Jorku. Już wówczas została ona niezwykle pozytywnie oceniona przez uczestników pokazu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

    Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

    Media

    Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

    Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.