Komunikaty PR

100. rocznica Bitwy Warszawskiej bez pokazu sztucznych ogni - komentarz

2020-08-14  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.12 MB )

Aneta Siwarga – wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej

Tegoroczne Święto Wojska Polskiego zbiega się z 100. rocznicą Bitwy Warszawskiej, co sprawia, że jest to okazja do szczególnie uroczystego fetowania. Obchodom święta zazwyczaj towarzyszyły widowiskowe pokazy sztucznych ogni, jednak ze względu na zagrożenie koronawirusem w tym roku zrezygnowano z gromadzących tłumy wydarzeń. Z tego powodu odwołano główny punkt święta, jakim jest tradycyjna defilada wojskowa ulicami Warszawy.

Choć w programie uroczystości znalazło się wiele atrakcji, tegoroczne obchody nie będą tak huczne, jak wymagałaby tego okazja. Niestety zabraknie efektownych widowisk pirotechnicznych, uświetniających tego typu wydarzenia. Ich tradycja w Polsce sięga kilkuset lat. Pokazy sztucznych ogni bardzo często organizowano z okazji ważnych uroczystości państwowych – królewskich elekcji lub zaślubin, na pamiątkę wielkich bitew czy dla uczczenia doniosłych zwycięstw. W ten sposób fetowano m.in. Wiktorię Wiedeńską oraz ogłoszenie niepodległości w 1918 roku.

Bitwa Warszawska, która uważana jest za jedną z najbardziej przełomowych w dziejach świata, zdecydowanie należy do tej wydarzeń tej rangi. Dziś jej rocznicę musimy świętować nieco bardziej kameralnie, mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku powrócimy do wspólnego, tłumnego, radosnego świętowania i widowiskowej oprawy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.