Komunikaty PR

100. rocznica Bitwy Warszawskiej bez pokazu sztucznych ogni - komentarz

2020-08-14  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.12 MB )

Aneta Siwarga – wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej

Tegoroczne Święto Wojska Polskiego zbiega się z 100. rocznicą Bitwy Warszawskiej, co sprawia, że jest to okazja do szczególnie uroczystego fetowania. Obchodom święta zazwyczaj towarzyszyły widowiskowe pokazy sztucznych ogni, jednak ze względu na zagrożenie koronawirusem w tym roku zrezygnowano z gromadzących tłumy wydarzeń. Z tego powodu odwołano główny punkt święta, jakim jest tradycyjna defilada wojskowa ulicami Warszawy.

Choć w programie uroczystości znalazło się wiele atrakcji, tegoroczne obchody nie będą tak huczne, jak wymagałaby tego okazja. Niestety zabraknie efektownych widowisk pirotechnicznych, uświetniających tego typu wydarzenia. Ich tradycja w Polsce sięga kilkuset lat. Pokazy sztucznych ogni bardzo często organizowano z okazji ważnych uroczystości państwowych – królewskich elekcji lub zaślubin, na pamiątkę wielkich bitew czy dla uczczenia doniosłych zwycięstw. W ten sposób fetowano m.in. Wiktorię Wiedeńską oraz ogłoszenie niepodległości w 1918 roku.

Bitwa Warszawska, która uważana jest za jedną z najbardziej przełomowych w dziejach świata, zdecydowanie należy do tej wydarzeń tej rangi. Dziś jej rocznicę musimy świętować nieco bardziej kameralnie, mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku powrócimy do wspólnego, tłumnego, radosnego świętowania i widowiskowej oprawy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Starbucks obchodzi Dzień Kawy. Mówi o zmianach klimatu i zrównoważonym rozwoju Biuro prasowe
2020-09-29 | 10:00

Starbucks obchodzi Dzień Kawy. Mówi o zmianach klimatu i zrównoważonym rozwoju

Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego aż 99% swojej kawy pozyskuje z etycznych upraw w ramach autorskiego programu C.A.F.E. Practices. Z
Styl życia Nakarm jesienną chandrę – kulinarne sposoby na dobry nastrój
2020-09-29 | 09:00

Nakarm jesienną chandrę – kulinarne sposoby na dobry nastrój

Brakuje Ci energii, masz gorszy humor i najchętniej zaszyłabyś się pod kocem aż do wiosny? Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na te pytania to możliwe, że dopadła Cię jesienna chandra.
Styl życia Niedocenione wartości lecznicze jabłek
2020-09-28 | 20:00

Niedocenione wartości lecznicze jabłek

Z okazji Światowego Dnia Jabłka poprosiliśmy Mariusza Budrowskiego, twórcę bloga „Odmładzanie na Surowo” o powiedzenie paru słów o tych cudownych owocach. Czy

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Patronat Newserii

Media

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Muzyka

Mandaryna: Powróciłam do swoich dawnych producentów. Może będzie nowe „Ev’ry Night”

Wokalistka już niedługo zaprezentuje publiczności nowy repertuar. Tłumaczy, że czas kwarantanny sprzyjał przemyśleniom i motywował do kreatywnego działania. To właśnie wówczas podjęła współpracę z osobami, które kiedyś pomagały jej tworzyć muzykę. Mandaryna nagrała już kilka utworów. Teraz czeka ją jednak najtrudniejsze zadanie – musi zdecydować, który z nich pokazać światu jako pierwszy. Ma nadzieję, że nowy materiał powtórzy sukces „Ev’ry Night”.

Media i PR

Dzieci potrzebują wsparcia podczas pandemii. Bajkoterapia może im pomóc w zrozumieniu i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa [DEPESZA]

– Pandemia SARS-CoV-2 jest trudnym czasem dla najmłodszych. Wiele dzieci nie tyle boi się zachorowania, co cierpi z powodu lęku wywołanego nieprzewidywalnością otaczającego nas świata – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy. Sposobem na oswojenie tego strachu może być bajkoterapia. Metodę tę wykorzystuje McDonald’s w nowej kampanii społecznej skierowanej do dzieci „Bajki z nowym morałem”.