125 LAT SCYZORYKA VICTORINOX - ENERGIA. HISTORIA. IKONA.

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept
Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
W 2022 roku kultowy scyzoryk obchodzi 125-lecie na rynku lifestyle’owych akcesoriów. Charakterystyczny dodatek w kolorze czerwonym na całym świecie kojarzony jest ze Szwajcarią – miejscem produkującym nie tylko czekoladę i sery, ale też wysokiej jakości dobra. Do tej ostatniej grupy zalicza się wielofunkcyjny produkt marki Victorinox, która oficjalnie nazwała go szwajcarskim scyzorykiem oficerskim. Z tej okazji rodzinna firma zaplanowała kilka niespodzianek, takich jak wprowadzenie na rynek limitowanej edycji repliki scyzoryka opartej na pierwowzorze. Zaplanuj z marką wspólne odliczanie i przygotuj się na rok pełen wyjątkowych niespodzianek.
Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy Karl Elsener I opatentował „Oryginalny Szwajcarski Scyzoryk Oficerski i Sportowy”. W 2022 roku Victorinox świętuje 125. rocznicę powstania tej szwajcarskiej ikony, która jest symbolem jakości, funkcjonalności, innowacji i ikonicznego wzornictwa oraz kamieniem węgielnym w historii marki. Jej początkiem był warsztat ślusarski otworzony w 1884 w miejscowości Ibach, w którym Karl Elsener I zajmował się ostrzeniem oraz produkcją noży. Ogromne zaangażowanie w produkty, wysoka jakość i pasja przyczyniły się do dużego sukcesu małego zakładu rzemieślniczego. W trakcie niecałej dekady produkowane narzędzia zyskują sławę, co wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników i dalszy rozwój warsztatu. Spełnienie marzenia o świetnie prosperującej firmie w ciężkich czasach było nie tylko powodem do świętowania, ale dowodem na docenienie kunsztu i precyzji, które poznał cały świat. To historia, która inspiruje do podążania za tym co się kocha, do podejmowania wyzwań i bycia otwartym na to co nowe. Przełomem okazał się rok 1921, kiedy wynaleziono stal nierdzewną i zaczęto wykorzystywać ją do produkcji scyzoryków. Z czasem czerwony scyzoryk stał się symbolem kreatywności – jego funkcje zachęcają do tworzenia dzieł sztuki, przedmiotów użytku codziennego, do odkrywania i otaczania się naturą, aż po własnoręczne naprawianie sprzętów. Produkt dzięki poręcznej formie może towarzyszyć nam w codziennym funkcjonowaniu. W 1977 roku szwajcarski scyzoryk oficerski zostaje doceniony przez artystów i trafia do nowojorskiego muzeum MoMA, zostając głównym tematem wystawy designu. W latach 80’ i 90’ zyskuje nowych fanów dzięki popularnemu serialowi McGyver, w którym główny bohater często używa scyzoryka, prezentując wachlarz jego funkcji i możliwości. Finalnie w pop-kulturze staje się narzędziem, które może uratować właściciela od różnych kłopotów. Ostatni duży jubileusz rodzinna marka obchodziła w 2017 r., kiedy firma Victorinox wyprodukowała swój 500-milionowy scyzoryk i wprowadziła na rynek specjalną edycję przeznaczoną wyłącznie dla pracowników. W związku z tym imponująca jest informacja, że obecnie Szwajcarki brand produkuje około 10 milionów scyzoryków i sprzedaje ponad 400 różnych modeli. Regularnie sprzedawane modele oferują od jednej funkcji (Swiss Army 1) do 73 funkcji (Swiss Champ XXL). Najlżejszy szwajcarski scyzoryk oficerski waży 17 g (Escort), najcięższy - 353 g (Swiss Champ XXL), a scyzoryk Victorinox Classic jest zdecydowanie najczęściej sprzedawanym modelem w historii firmy Victorinox.
Aby uhonorować swoje dziedzictwo i kontynuować historyczną przygodę Victorinox wprowadza na rynek limitowaną replikę „Oryginalnego Scyzoryka Oficerskiego i Sportowego”. Replica 1897 wygląda dokładnie tak samo jak oryginał na zewnątrz, ale wewnątrz reprezentuje najnowsze rozwiązania. "Kiedy mój prapradziadek opatentował „Oryginalny Scyzoryk Oficerski i Sportowy” w 1897 roku, nie miał pojęcia, że to właśnie zapoczątkuje prawdziwą szwajcarską ikonę i stanie się podstawą historii sukcesu firmy. Chciałbym przekazać moje szczere wyrazy uznania wszystkim naszym pracownikom, klientom, kolekcjonerom i fanom marki na całym świecie." - mówi Carl Elsener IV, Dyrektor Generalny firmy Victorinox.
DOŁĄCZ DO ŚWIĘTOWANIA / DOŁĄCZ DO OBCHODÓW
Obchodom 125. rocznicy powstania szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego towarzyszyć będzie specjalna globalna kampania 360. Jednak kampania to nie tylko okazja do świętowania kultowego produktu. To, przede wszystkim, okazja do uczczenia sposobu myślenia, nastawienia i postawy, które potrzebne były aby ten scyzoryk powstał. 125 rocznica to nie tylko opowieść o scyzoryku, ale to również historia o przedsiębiorczości, pomysłowości, wytrwałym dążeniu do celu, realizacji swoich pasji, rozwoju umiejętności oraz entuzjazmie dla małych i większych przygód. "125 lat temu mój prapradziadek Karl Elsener wynalazł ten mały, czerwony scyzoryk. Ta wszechstronna ikona jest wszechobecna, używają go nawet w kosmosie jako oficjalne wyposażenie wszystkich astronautów misji promów kosmicznych." wspomina Carl Elsener IV.
W trakcie roku jubileuszowego fani i kolekcjonerzy szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego będą mieli możliwość wypowiedzenia się na kanałach marki, a obecność firmy Victorinox w mediach społecznościowych będzie zintensyfikowana i angażująca. Bądźcie na bieżąco z wieloma niespodziankami, które pojawią się w nadchodzących miesiącach i dołączcie do celebrowania rocznicy z marką Victorinox.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.