2/3 Polaków rozważa zakup smartwacha - wynika z badań Ipsos dla Huawei
Co piąty Polak (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka, a 63% polskich konsumentów rozważa jego zakup – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Aż 42% spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek. Według respondentów, idealny smartwatch powinien wyróżniać się atrakcyjną ceną, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz zaawansowanymi funkcjami sportowymi.
Co skłania do zakupu smartwatcha?
42% osób deklarujących zamiar zakupu smartwatcha przyznaje, że całkowicie zastąpiłby im on tradycyjny zegarek, a 39% badanych korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie.
Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii – aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”. Atrakcyjna cena urządzenia „zdecydowanie istotna” jest dla 61% respondentów, a odporność na pył i wodę - dla 59%.
Kim są posiadacze smartwatchy?
Aż 94% badanych deklaruje, że wie, czym jest smartwatch. Użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36% respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły aż 49%.
Według badanych, niezależnie czy już korzystających ze smartwatcha czy rozważających zakup, użytkownik tego typu urządzeń, uważany jest za gadżeciarza. Jednak to osoby już posiadające inteligentny zegarek, częściej wskazują na jego aspekt sportowy – noszący go według nich częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd.
Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.
Badani zostali również poproszeni o wskazanie pięciu cech idealnego smartwatcha. Dla osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii – aż 69% badanych wybrało tę cechę jak jedną z najważniejszych. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, w swoim „Top 5” idealnego zegarka wskazało jego aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Okazuje się, że dla posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy docenia aż 66% badanych.
Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2020 roku.
Huawei na rynku smartwatchy
Huawei konsekwentnie umacnia swój udział w rynku smartwatchy i rozbudowuje tę kategorię produktową. Jak wynika z raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku, Huawei zwiększył swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Ponad trzykrotnie wzrósł też udział Huawei w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym wobec 11,2% w tym samym okresie przed rokiem, wynika z danych GfK Polonia. W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku, wynika z danych GfK Polonia.
Huawei intensywnie rozbudowuje kategorię smartwatchy w swoim portfolio. W listopadzie 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży Huawei Watch GT – smartwatch został doceniony przez konsumentów i sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy w ciągu zaledwie roku od premiery. Kolejna generacja inteligentnych zegarków, Huawei Watch GT 2, została zaprezentowana i wprowadzona do sprzedaży w październiku zeszłego roku. Zegarki wyróżniły się na rynku długim czasem pracy baterii, do dwóch tygodni na jednym ładowaniu, atrakcyjnym designem i rozbudowanymi funkcjami sportowymi. W marcu tego roku marka uzupełniła portfolio o sportowy model Watch GT 2e. Podczas wydarzenia Huawei Developer Conference, które odbyło się 10 września, marka zaprezentowała dwa nowe modele – Huawei Watch GT 2 Pro i Watch Fit.
Dreame comes true – doskonały rok marki
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Zawiązku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.
Prawo
Coraz więcej rodziców odmawia zaszczepienia dzieci. Statystyki mogłoby poprawić ograniczenie dostępu do żłobków i przedszkoli
W ciągu ostatnich kilku lat liczba uchyleń od szczepień obowiązkowych dzieci i młodzieży zwiększyła się prawie dwukrotnie – z 48,6 tys. w 2019 roku do 87,3 tys. w 2023 roku – wynika z danych NIZP PZH-PIB. W efekcie coraz więcej zapomnianych chorób powraca i rośnie liczba zachorowań m.in. na odrę czy krztusiec. Wraz rosnącym odsetkiem odmów powracają pomysły, by uzależnić od szczepień miejsce w żłobku czy przedszkolu, ale eksperci podkreślają, że potrzebna jest przede wszystkim edukacja rodziców.
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.