Komunikaty PR

28 marca – Międzynarodowy Dzień Żelek

2020-03-26  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania Haribo ( 0.27 MB )

Najpopularniejsze kształty żelek – misie, dżdżownice, owoce, wróżki czy buteleczka coli – w początkowej fazie projektu rysowane są ręcznie. Wszystko zależy od inwencji twórczej projektanta, który przelewa swoje pomysły na papier czy tablet graficzny. Dopiero na kolejnych etapach wykorzystuje się najnowszą technologię oraz komputery. Wzór w dalszym etapie zmienia swoją formę w gipsowy model trójwymiarowy. W dużym uproszczeniu jest to decydująca faza, która później daje ostateczny kształt naszym ulubionym przekąskom.

Kultowe misie

Najbardziej rozpoznawalny kształt żelek, czyli miś, powstał w Niemczech z inicjatywy Hansa Riegla, twórcy firmy HARIBO. Produkt Riegla w kształcie niedźwiadka, był nowością, która szybko przypadła klientom do gustu. Pierwsza połowa XX w. obfitowała bowiem w obwoźne cyrki, które tak jak i targi, były pełne tresowanych zwierząt – w tym również niedźwiedzi. Pozytywne skojarzenie z występami cyrkowymi dało początek najpopularniejszemu kształtowi wszechczasów. Co prawda nie przetrwał on w swojej oryginalnej formie do obecnych czasów, ale dał początek misiom, które chętnie wybieramy współcześnie. 

Złote Misie to najbardziej rozpoznawalny produkt HARIBO. Te różnokolorowe żelki w 6 smakach z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością – uwielbiają je zarówno dzieci, jak i dorośli. W tym roku firma HARIBO obchodzi jubileusz 100-lecia istnienia, a sam niedźwiadek – pradziadek Złotego Misia HARIBO – jest niewiele młodszy.

Smak radości dla dzieci i dorosłych!

Żelki oprócz popularności na światową skalę, doczekały się także swojego święta – 28 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Żelek. Różnorodność ich smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. Do wyboru mamy wersje słodkie oraz kwaśne, z posypką lub bez.
Najpopularniejsze są obecnie smaki owocowe, niezmiennie jest to ulubiony wariant wielu z nas.

Jednocześnie, wśród osób poszukujących nowości i ciekawych doznań smakowych, coraz bardziej popularne stają się wersje kwaśne. Są to na przykład HARIBO Happy Cola Kwaśne – łączące orzeźwiający smak coli z kwaśną posypką.

Niezależnie od ulubionego wariantu, kształtu czy smaku – żelki to idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!

O HARIBO:
Firma HARIBO założona została przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn.
Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela HAns RIegel oraz nazwy miejscowości BOnn.
Od 1992 roku produkty HARIBO dostępne są w Polsce. Mocno owocowe żelki, delikatne pianki oraz kolorowe rozpuszczalne gumy do żucia MAOAM bardzo szybko zyskały popularność wśród dzieci i… dorosłych.
Najbardziej rozpoznawalnym produktem HARIBO są „ZŁOTE MISIE” – różnokolorowe żelki w 6 smakach.
Więcej na www.haribo.pl
 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.