Komunikaty PR

28 marca – Międzynarodowy Dzień Żelek

2020-03-26  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania Haribo ( 0.27 MB )

Najpopularniejsze kształty żelek – misie, dżdżownice, owoce, wróżki czy buteleczka coli – w początkowej fazie projektu rysowane są ręcznie. Wszystko zależy od inwencji twórczej projektanta, który przelewa swoje pomysły na papier czy tablet graficzny. Dopiero na kolejnych etapach wykorzystuje się najnowszą technologię oraz komputery. Wzór w dalszym etapie zmienia swoją formę w gipsowy model trójwymiarowy. W dużym uproszczeniu jest to decydująca faza, która później daje ostateczny kształt naszym ulubionym przekąskom.

Kultowe misie

Najbardziej rozpoznawalny kształt żelek, czyli miś, powstał w Niemczech z inicjatywy Hansa Riegla, twórcy firmy HARIBO. Produkt Riegla w kształcie niedźwiadka, był nowością, która szybko przypadła klientom do gustu. Pierwsza połowa XX w. obfitowała bowiem w obwoźne cyrki, które tak jak i targi, były pełne tresowanych zwierząt – w tym również niedźwiedzi. Pozytywne skojarzenie z występami cyrkowymi dało początek najpopularniejszemu kształtowi wszechczasów. Co prawda nie przetrwał on w swojej oryginalnej formie do obecnych czasów, ale dał początek misiom, które chętnie wybieramy współcześnie. 

Złote Misie to najbardziej rozpoznawalny produkt HARIBO. Te różnokolorowe żelki w 6 smakach z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością – uwielbiają je zarówno dzieci, jak i dorośli. W tym roku firma HARIBO obchodzi jubileusz 100-lecia istnienia, a sam niedźwiadek – pradziadek Złotego Misia HARIBO – jest niewiele młodszy.

Smak radości dla dzieci i dorosłych!

Żelki oprócz popularności na światową skalę, doczekały się także swojego święta – 28 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Żelek. Różnorodność ich smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. Do wyboru mamy wersje słodkie oraz kwaśne, z posypką lub bez.
Najpopularniejsze są obecnie smaki owocowe, niezmiennie jest to ulubiony wariant wielu z nas.

Jednocześnie, wśród osób poszukujących nowości i ciekawych doznań smakowych, coraz bardziej popularne stają się wersje kwaśne. Są to na przykład HARIBO Happy Cola Kwaśne – łączące orzeźwiający smak coli z kwaśną posypką.

Niezależnie od ulubionego wariantu, kształtu czy smaku – żelki to idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!

O HARIBO:
Firma HARIBO założona została przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn.
Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela HAns RIegel oraz nazwy miejscowości BOnn.
Od 1992 roku produkty HARIBO dostępne są w Polsce. Mocno owocowe żelki, delikatne pianki oraz kolorowe rozpuszczalne gumy do żucia MAOAM bardzo szybko zyskały popularność wśród dzieci i… dorosłych.
Najbardziej rozpoznawalnym produktem HARIBO są „ZŁOTE MISIE” – różnokolorowe żelki w 6 smakach.
Więcej na www.haribo.pl
 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.