28 marca – Międzynarodowy Dzień Żelek
Najpopularniejsze kształty żelek – misie, dżdżownice, owoce, wróżki czy buteleczka coli – w początkowej fazie projektu rysowane są ręcznie. Wszystko zależy od inwencji twórczej projektanta, który przelewa swoje pomysły na papier czy tablet graficzny. Dopiero na kolejnych etapach wykorzystuje się najnowszą technologię oraz komputery. Wzór w dalszym etapie zmienia swoją formę w gipsowy model trójwymiarowy. W dużym uproszczeniu jest to decydująca faza, która później daje ostateczny kształt naszym ulubionym przekąskom.
Kultowe misie
Najbardziej rozpoznawalny kształt żelek, czyli miś, powstał w Niemczech z inicjatywy Hansa Riegla, twórcy firmy HARIBO. Produkt Riegla w kształcie niedźwiadka, był nowością, która szybko przypadła klientom do gustu. Pierwsza połowa XX w. obfitowała bowiem w obwoźne cyrki, które tak jak i targi, były pełne tresowanych zwierząt – w tym również niedźwiedzi. Pozytywne skojarzenie z występami cyrkowymi dało początek najpopularniejszemu kształtowi wszechczasów. Co prawda nie przetrwał on w swojej oryginalnej formie do obecnych czasów, ale dał początek misiom, które chętnie wybieramy współcześnie.
Złote Misie to najbardziej rozpoznawalny produkt HARIBO. Te różnokolorowe żelki w 6 smakach z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością – uwielbiają je zarówno dzieci, jak i dorośli. W tym roku firma HARIBO obchodzi jubileusz 100-lecia istnienia, a sam niedźwiadek – pradziadek Złotego Misia HARIBO – jest niewiele młodszy.
Smak radości dla dzieci i dorosłych!
Żelki oprócz popularności na światową skalę, doczekały się także swojego święta – 28 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Żelek. Różnorodność ich smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. Do wyboru mamy wersje słodkie oraz kwaśne, z posypką lub bez.
Najpopularniejsze są obecnie smaki owocowe, niezmiennie jest to ulubiony wariant wielu z nas.
Jednocześnie, wśród osób poszukujących nowości i ciekawych doznań smakowych, coraz bardziej popularne stają się wersje kwaśne. Są to na przykład HARIBO Happy Cola Kwaśne – łączące orzeźwiający smak coli z kwaśną posypką.
Niezależnie od ulubionego wariantu, kształtu czy smaku – żelki to idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!
O HARIBO:
Firma HARIBO założona została przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn.
Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela HAns RIegel oraz nazwy miejscowości BOnn.
Od 1992 roku produkty HARIBO dostępne są w Polsce. Mocno owocowe żelki, delikatne pianki oraz kolorowe rozpuszczalne gumy do żucia MAOAM bardzo szybko zyskały popularność wśród dzieci i… dorosłych.
Najbardziej rozpoznawalnym produktem HARIBO są „ZŁOTE MISIE” – różnokolorowe żelki w 6 smakach.
Więcej na www.haribo.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.