Komunikaty PR

30 kwietnia po raz kolejny pobiją Zielony Rekord Polski

2021-04-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Już po raz czwarty będziemy bić rekord Polski w zazielenianiu miast. Dotlenieni.org – organizator akcji – razem z mieszkańcami, pracownikami firm i instytucji chce posadzić kilkanaście tysięcy roślin, ustanawiając nowy rekord Polski. Tym razem pomysłodawca zmienia zasady gry – liczy się nie tylko liczba nasadzonych roślin, ale przede wszystkim ludzi zaangażowanych w zazielenianie okolicy.

 

Cel: zaangażować jak najwięcej osób

– Już 30 kwietnia postaramy się pobić kolejny rekord. Do tej pory posadziliśmy wspólnymi siłami ponad 27,5 tysiąca roślin. To istotne, ponieważ każda zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Aby mieć realny wpływ na świat, potrzebne jest zbudowanie odpowiedniej skali. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się postawić akcent w tej edycji na liczbę uczestników akcji. Każdy uczestnik może zainspirować kolejnych kilka osób, a naszym celem jest edukowanie i rozpowszechnianie wiedzy o ekologii – tłumaczy Krystian Ławreniuk z Dotlenieni.org. 

 

Do kogo?

W wydarzeniu może wziąć udział każdy. Tym razem ze względu na pandemię nie będzie zorganizowanych wspólnych nasadzeń. 

 

Co zrobić, aby włączyć się w akcję? 30 kwietnia należy posadzić dowolną roślinę (doniczkową, drzewo, krzew) i opublikować na Facebooku lub Instagramie tego samego dnia zdjęcie z sadzenia przed i po, opisane hasztagiem #ZielonyRekord2021. Trzeba pamiętać przy tym, aby post był publiczny. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że zostaniemy wliczeni do Zielonego Rekordu Polski 2021. Każdy, kto spełni te warunki, otrzyma certyfikat uczestnictwa w biciu rekordu. Do akcji mogą przyłączyć się osoby prywatne, lecz również szkoły, przedszkola, organizacje czy firmy.

 

Zieleń poprawia samopoczucie

Dlaczego warto wziąć udział w Zielonym Rekordzie Polski? Częsty kontakt z zielenią poprawia nasze samopoczucie. Jej widok działa na nas kojąco – dlatego coraz silniejszym trendem jest tworzenie w biurach zielonych ścian czy zagospodarowanie przestrzeni właśnie roślinami. Coraz więcej osób decyduje się również na stworzenie swoistej dżungli w swoim mieszkaniu, a do mody powracają rośliny, które znamy z domów naszych babć – agawa, paproć, sansewieria czy begonia. Idealnie współgrają zarówno z wnętrzami w stylu vintage, jak i nowoczesnymi, minimalistycznymi.

 

Jest również jeszcze jeden aspekt, który – pomimo dominującego w mediach tematu pandemii – wciąż jest palący i wymaga niezwłocznej reakcji. To kwestia zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych. 

 

Chodzi o zmianę świadomości

– Naszą akcją zwracamy uwagę na ten problem. Wierzymy, że wiele można zdziałać razem, łącząc siły i stawiając sobie wspólny, szczytny cel. Bicie rekordu jest ważne, ale najistotniejsze są dla nas systematyczne zmiany, mówienie głośno o problemach związanych z degradacją środowiska naturalnego i utrwalanie w świadomości uczestników wydarzenia tego, jak istotne są rośliny – podsumowuje Krystian Ławreniuk.

 

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Patroni medialni tegorocznej edycji to: Freshmag, Lounge Magazyn, Czasopismo Ekologia (Polska Izba Ekologii), Ekologia.pl, Portal Chrońmy Klimat, Example.pl, NGO.pl, Mam Ogród i Zielony ogródek.

 

Więcej o akcji: www.zielonyrekord.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.