Komunikaty PR

30 lat na rynku druku –Lexmark podsumowuje zmiany

2021-05-06  |  15:50
Biuro prasowe

Firma Lexmark obchodzi w tym roku trzydziestą rocznicę powstania. Dokładnie 30 lat temu, wiosną 1991 roku Lexmark wydzielił się z informatycznej firmy IBM. Ostatnie 3 dekady to czas szybkich i gwałtownych przemian – i z tej okazji firma proponuje przyjrzeć się temu, jak zmieniła się branża drukowania przez ten czas.

Ostatnie 30 lat to czas wielkich przemian. Zmieniły się technologie, inne potrzeby mają konsumenci, a firmy musza nadążyć za postępem i nowymi oczekiwaniami rynku. Jeśli chodzi o drukarki to wygląd stosunkowo mało się zmienił, ale ich funkcje i możliwości są nieporównywalnie inne. Firmy kładą nacisk na niskie koszty eksploatacji, szybkość, mobilność, wysoką niezawodność oraz bezpieczeństwo urządzeń w sieci.

Druk pozostaje integralną i ważną funkcją biznesową. Z badania IDC wynika, że 43% organizacji inwestuje w infrastrukturę drukowania w ramach swoich szerszych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej (DX).  40% pracowników deklaruje, że spędza 21-30% swojego tygodnia pracy na zadaniach związanych z dokumentami (papierowymi i cyfrowymi) oraz tworzy 23 dokumenty papierowe, przy tym średnio 21 cyfrowo.

Zarządzanie drukiem

Już 1999 roku Lexmark wprowadził usługi zarządzania drukiem, a 7 lat później w 2006 zaczął dostarczać technologie i rozwiązania z zakresu Managed Print Services za pośrednictwem zintegrowanego oprogramowania Lexmark Fleet Manager. Lexmark MPS łączy narzędzia i rozwiązania w ramach najlepszych w swojej klasie modeli zarządzania, które zapewniają interaktywną analizę danych i wizualizacje. Takie rozwiązanie ułatwia konfigurowanie ustawień urządzenia i aktualizowanie zasad dotyczących bezpieczeństwa, pomaga firmom obniżyć koszty i poprawić obsługę klientów.

Chmura

Rozwiązania druku oparte na chmurze, które pojawiły się po raz pierwszy w połowie 2010 roku, umożliwiły przeniesienie znacznej części obciążenia związanego z bezpieczeństwem, dostępnością i wydajnością z lokalnych zespołów IT na plecy dostawcy. Liderzy branży nadal rozwijają usługi drukowania w chmurze, które nie tylko ułatwiają codzienną prace biurową, ale przynoszą też szereg innych wymiernych korzyści, tj. niższe koszty eksploatacji urządzeń i mobilność infrastruktury druku. Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku w 2018 roku firma Lexmark wprowadziła do swojej oferty usługi w chmurze Lexmark Cloud Services, które otwarły bardziej efektywną i ekonomiczną drogę do osiągnięcia sukcesu w zakresie zarządzania drukowaniem.

W przeszłości inicjatywy związane z transformacją cyfrową pomijały kwestie związane z drukiem, z czasem to uległo zmianie – ostatnie badania przeprowadzone przez IDC zdecydowanie wykazały, że migracja do chmury jest najważniejszym priorytetem IT we wspieraniu przyszłych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej.

Bezpieczeństwo

Trzydzieści lat temu drukarki były słabo zabezpieczone. Wiele z nich nie miało połączenia z Internetem, a jedynym zagrożeniem było włamanie do biura i wyniesienie sprzętu. Jednak wraz ze wzrostem dostępu do Internetu zmienił się rodzaj zagrożeń. Inwestycja w zapewnienie klientom bezpieczeństwa jest dziś niezbędna, a urządzenia drukujące muszą oferować cały szereg funkcji bezpieczeństwa.

Dzisiejszy sprzęt i wbudowane oprogramowanie, oferowane przez Lexmark zaprojektowane są z myślą o ochronie wszystkich aspektów środowiska druku. Zapewniają one między innymi szyfrowanie dysków twardych, technologie bezpiecznego uruchamiania i ciągłej weryfikacji, bezpieczeństwo uwierzytelniania i autoryzacji, kontrolę dostępu, filtrowanie połączeń i portów itp. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager Lexmark International Polska - Dzięki temu w 2021 roku Lexmark został uznany za lidera branży w dziedzinie bezpieczeństwa – dodaje.

Spojrzenie w przyszłość

W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiły dalsze zmiany, które wpłyną na nasze środowisko pracy w nadchodzących latach. Rozproszeni w różnych lokalizacjach pracownicy przyczynią się do dalszego wzrostu wykorzystania chmury i technologii Internetu rzeczy, kontynuując przyspieszenie i przejście na infrastrukturę cyfrową.

– W najbliższych latach potrzeba drukowania nie zniknie, ale organizacje zaczną myśleć bardziej strategicznie o tym, jak uwzględnić druk w szerszym kontekście ich planów związanych z transformacją cyfrową i optymalizacji kosztów – mówi Grzegorz Najda, Managing Director Lexmark Central Europe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.