Komunikaty PR

4 ciekawostki na temat sushi od Szefa Kuchni Sushi Bistro Karola Osińskiego

2021-07-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Malcher
Rumour PR

Sueska 12
02-761 Warszawa
krzysztof.malcher|rumour.pl| |krzysztof.malcher|rumour.pl
791 791 838
www.rumour.pl

Sushi to znana na całym świecie potrawa, która bazuje na świeżych produktach i sztuce estetycznej kucharza. Jest lubiana w wielu krajach, ogromną rzeszę fanów posiada również w naszym kraju. Szef Kuchni Sushi Bistro Karol Osiński, z myślą o miłośnikach tego dania, przygotował ciekawostki, które zaskoczą wszystkich amatorów „surowej ryby otulonej ryżem”. 

Tokio to miasto przepełnione niezwykle ciekawą kulturą i obyczajowością, jest ono również uznawane za stolicę oryginalnego smaku jaki zawarty jest w sushi. To właśnie z tym miejscem kojarzymy najlepszych szefów kuchni przyrządzających potrawę na bazie ryżu, ryby i wyselekcjonowanych dodatków. Niby danie bardzo powszechne, jednak kryje mnóstwo tajemnic, które mogą zadziwić nawet największych entuzjastów tej potrawy. 

Już samo miejsce pochodzenia sushi przynosi zaskoczenie. Utożsamiana z tą potrawą Japonia nie jest tak naprawdę krajem, który zapoczątkował praktykę przygotowywania marynowanego ryżu z dodatkiem surowej ryby. To Chiny wprowadziły proces fermentowania ryb wykorzystując ugotowany ryż. Pierwsze wzmianki o sushi pochodzą już z VI wieku. W okolicach rzeki Mekong, na półwyspie Indochińskim, tworzono metody na przechowywanie łowów. Najlepszą substancją fermentującą okazał się ocet ryżowy, pozwalający utrzymać jedzenie w dobrym stanie. Japończycy przejęli tę sztukę, doskonalili i spopularyzowali. To właśnie powyżej opisane praktyki wykorzystywane są we współczesnych, cenionych suszarniach.

Z historii powstawania tego dania warto również wiedzieć w jaki sposób pozyskiwano kiedyś wodorosty nori, które służą do owijania ryżu. Otóż z dna łodzi godzinami zeskrobywano grubą warstwę alg, a następnie prasowano na arkusze i suszono na słońcu. To właśnie ta metoda zapoczątkowała tradycję tworzenia rolek, które dzisiaj kojarzą nam się z elegancją i wyrafinowaniem. – mówi Karol Osiński, Szef Kuchni Sushi Bistro.

Obecnie Japonia jest jedynym państwem, które tworzy sushi tak, aby było jak najbardziej zbliżone do oryginalnej formy. To jedyny kraj, w którym nie mrozi się surowej ryby przed podaniem. Normy europejskie nakazują, żeby zamrozić rybę w temperaturze -20 stopni Celsjusza co najmniej dobę przed spożyciem. Wynika to z konieczności pozbycia się pasożytów, które mogą się w niej znajdować. Tylko japońscy masterzy, trenowani przez wiele lat, potrafią określić gołym okiem czy dana ryba jest zainfekowana. Te umiejętności pozwalają na podanie „surowizny” w najlepszym możliwym stanie jednocześnie z zachowaniem najdawniejszej tradycji. 

Najodważniejszych miłośników sushi przyciąga ryba o nazwie fugu. Charakteryzuje się ona nie tylko wyjątkowo delikatnym smakiem, ale jest również nazywana najbardziej ryzykownym specjałem świata. W jej wnętrznościach znajduje się śmiertelnie trująca substancja, a jej obróbką zajmować się mogą tylko najlepiej wykwalifikowani i wyselekcjonowani sushi masterzy w Japonii. W żadnym innym kraju nie ma możliwości spróbowania tej potrawy, ze względu na kwestie bezpieczeństwa.    

Sushi Bistro w swojej filozofii rolowania sushi oddaje hołd japońskiej tradycji tej sztuki oraz przywiązuje szczególną uwagę do jakości składników. Gwarancja ich świeżości i pochodzenia jest tajemnicą wyśmienitego smaku, który doceniają goście naszych restauracji. Każdy z lokali spod szyldu Sushi Bistro gwarantuje celebrację tego dania w najlepszym japońskim stylu. – dodaje Karol Osiński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rumour PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.