80 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając meble i aranżując wnętrza
Czy lubimy dekorować wnętrza swoich domów, gdzie szukamy inspiracji i najlepszych produktów? 80 proc. z nas na którymś z etapów wyboru czy zakupu produktów wnętrzarskich korzysta z internetu – wynika z badania Wonga Polska przeprowadzonego przez firmę Kantar. Dzięki niemu jest szybciej, wygodniej, a opinie innych użytkowników ułatwiają nam podjęcie decyzji i sfinalizowanie zakupów za jednym kliknięciem myszki. Co ważne, czujemy się bezpiecznie – 47 proc. badanych nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych.
Obecnie spędzamy w naszych czterech ścianach większość czasu, co sprzyja aranżacji wnętrz na własną rękę. Wonga w ramach badania „Cyfrowe Zwyczaje Polaków” sprawdziła, w jaki sposób Polacy kupują meble i artykuły wyposażenia wnętrz.
Ilu Polaków, tyle sposobów
Najwięcej badanych, bo aż 37 proc., informacji o meblach i wyposażeniu wnętrz szuka w internecie. Następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, gdzie ogląda produkt i podejmuje decyzję o kupnie. Na drugim miejscu (17 proc.) są ci, którzy sprawdzają produkty w internecie, porównują ich wygląd na żywo w markecie, ale najlepszą ofertę wybierają online i tam dokonują zakupu. Co siódmy Polak kupuje meble i elementy wyposażenia domu wyłącznie w sklepach stacjonarnych, a co ósmy ankietowany dokonuje tego w całości w sieci.
- Ciekawy wydaje się fakt, że jedynie 1 proc. podczas takich zakupów radzi się znajomych i prosi o opinię. Oznacza to, że lubimy tworzyć swoje „domowe zacisze” po swojemu i według własnych zasad. Bardziej od zdania kolegów w kwestiach meblowych przekonują nas relacje innych użytkowników sieci – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Internet ułatwia zakupy
64 proc. badanych ocenia, że zakupy w internecie są wygodniejsze i oszczędzają czas, a 57 proc. uważa, że są dużo bardziej opłacalne finansowo – w sieci jest po prostu taniej. 60 proc. twierdzi, że dzięki opiniom innych internautów mogą od razu podjąć decyzję i dokonać zakupu online.
Nadal spora część Polaków ceni sobie rozmowę ze specjalistą w sklepie stacjonarnym, a także jest niepewna co do tego, czy zamówiony produkt online nie będzie odbiegał od zdjęć i opisów przedstawianych w internecie. To nie odciąga nas jednak od zakupów online – prawie połowa z nas czuje się bezpiecznie i nie obawia się o swoje dane podczas płatności internetowych. 44 proc. z badanych podkreśla także, że internet daje możliwość łatwego zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów, a dla 42 proc. oferta online jest znacznie bardziej przejrzysta i czytelna.
- Polacy kochają zakupy online – te wnętrzarskie również. Jedynie niespełna 20 proc. deklaruje, że nie dokonałoby ich online. Dla większości z nas to wygodny, szybki i bezpieczny zakup, a także łatwy zwrot lub reklamacja. W obecnej sytuacji internet to także najbezpieczniejsze miejsce do dokonywania zakupów – nie musimy wychodzić z domu, a zamówione przedmioty dostarczone zostaną pod nasze drzwi – dodaje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.
wonga.com
Wonga jest częścią Grupy KRUK. Specjalizuje się w pożyczkach internetowych i jest liderem branży finansów online. Firma działa w Polsce od kwietnia 2013 roku. Wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie consumer finance. Swoją ofertę kieruje do świadomych konsumentów, potrafiących zarządzać swoim budżetem i dbających o płynność finansową. Wonga zapewnia im wygodny dostęp online do produktów finansowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty banków. Wonga ko centruje się na sprzedaży pożyczek ratalnych, które już dziś stanowią 90 proc. jej portfela.
Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. Firmę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty.
Wonga wierzy w praktyczną i efektywną edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę edukacyjną Kapitalni.org, której celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy finansowej w przyjazny sposób. Kapitalni.org są częścią Program Korzyści Wonga, który premiuje rzetelnych i pogłębiających swoją wiedzę z zakresu finansów klientów. Za ukończenie 10 kursów albo ścieżki edukacyjnej na platformie Kapitalni.org, klienci mogą otrzymać 10 zł zwrotu kosztów swojej aktywnej pożyczki w Wonga.
Nota metodologiczna
Badanie zostało zrealizowane w marcu 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 400 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.