Łąka Łomży w Zabrzu
Zabrze 31.08.2021 r. – Dzisiaj na terenach zielonych, przy al. Korfantego 18, pojawiła się Łąka Łomży. Połączona inicjatywa Fundacji Łąka i firmy Van Pur S.A., właściciela marki Łomża, zaowocowała przeniesieniem klimatu kwiatowych łąk, w formie zielonego zakątka, który na stałe zagości w Zabrzu. Celem projektu #ŁąkiŁomży jest propagowanie spokojnego, zrównoważonego i zdecydowanie wolniejszego trybu życia. Podczas spotkania, które odbyło się na start projektu, wspólnie zasadzono kwiaty, a Łąka Łomży została oficjalnie oddana do użytku mieszkańcom Zabrza.
Łąki kwietne, tak popularne w ostatnich latach, pozwalają stworzyć naturalny element dekoracyjny, np. w przestrzeni miejskiej. Stanowią wyjątkowo wdzięczne urozmaicenie lokalnego krajobrazu. Można siać je zarówno bezpośrednio w ziemi, jak i w donicach na balkonie. Bez względu na lokalizację, liczy się finalny efekt – dodanie otaczającej przestrzeni naturalnie pięknej kompozycji. Z tej potrzeby powstał właśnie projekt #ŁąkiŁomży stworzony przez firmę Van Pur oraz Fundację Łąka.
Łąka Łomży w Zabrzu
31 sierpnia projekt #ŁąkiŁomży zagościł w Zabrzu. W oficjalnej części inauguracji projektu udział wzięła wiceprezydent Zabrza Katarzyna Dzióba. Nie zabrakło też pomysłodawców wyjątkowej akcji, czyli przedstawicieli Fundacji Łąka oraz Van Pur S.A. Na evencie firmę reprezentował Jarosław Rzepka – dyrektor Browaru Zabrze.
Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli w mieście klimat prawdziwej łąki. Zgodnie z hasłem naszej marki „Łomża, W swoim tempie”, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil. Chcemy, by mieszkańcy Zabrza choć na moment, usiedli i odpoczęli – złapali nieco wytchnienia od codzienności. Naszym celem jest stworzenie wyjątkowych miejsc spotkań, na łonie natury, a jednak w mieście. Dlatego w te wakacje Łąki Łomży zawitały już do Kielc, Katowic i Łomży. A dzisiaj można z nich skorzystać w Zabrzu. – powiedziała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A.
Wydarzenie odbyło się na łące nieopodal pływalni Aquarius. Tuż obok al. Korfantego 18 powstała specjalnie stworzona przestrzeń, składająca się z drewnianych mebli wypoczynkowych. Całość zachęca do delektowania się krajobrazem łąki.
W ramach spotkania został przeprowadzony warsztat „wszystko, co chcieliście wiedzieć o łąkach kwietnych". Wszyscy uczestnicy, bogatsi o wiedzę na temat łąk, zabrali się za wspólne sadzenie kwiatów. Przedstawiciele Fundacji Łąka podpowiadali również, jak najlepiej stworzyć przyjazną przestrzeń pełną kwiatów i roślin w swoim otoczeniu. Odwiedzający Łąkę Łomży otrzymali specjalną mieszankę nasion, dzięki którym mogą stworzyć swoją łąkę, nawet w zaciszu domu.
Więcej natury w mieście
W ochronie środowiska liczy się każdy, nawet najmniejszy gest i wybór, dlatego zachęcamy każdego do siania kwiatów. Aby pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach, we współpracy z firmą Van Pur S.A postanowiliśmy stworzyć Łąki Łomży. Poprzez ten ważny projekt chcemy przekonać mieszkańców miasta Zabrze, że kwiatowe łąki są świetnym rozwiązaniem niezależnie czy są sadzone w centrum czy siane na terenach zieleni – powiedział Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka.
Łąka Łomży to wyjątkowa inicjatywa, która powstała, aby tworząc #ŁąkiŁomży i zmieniać oblicze polskich miast i poprawić jakość życia ich mieszkańców! Łąki kwietne to piękne, praktyczne i ekologiczne tereny w mieście. Kwitną kolorowo, żywią ważne dla ludzi pszczoły i inne zwierzęta. Dzięki nim do miast powraca namiastka dzikiej przyrody.
Jeden metr kwadratowy łąki to około:
• 160 pojedynczych kwiatów,
• 25 roślin,
• 70 wyżywionych pszczół każdego dnia,
• 0,9 kg CO2 pochłoniętego rocznie.
1 m kw. łąki kwietnej wyłapuje tyle pyłów, co średniej wielkości drzewo!
Wspólna inicjatywa Łąki Łomży rozpoczęła się 19. sierpnia w Kielcach. 24. sierpnia kolejna łąka powstała w Katowicach. A 27 inicjatywa Łąka Łomży trafiła… do Łomży. Dzisiaj Łąka Łomży powstała też w Zabrzu. To jednak nie koniec działań, bowiem w przyszłym roku firma Van Pur S.A. chce wybrać więcej miast, by stworzyć w nich zieloną przestrzeń.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji prosimy o kontakt z:
Dawid Błaszczyk, Group Marketing Manager
d.blaszczyk@vanpur.com
Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka
Maciej.podyma@laka.org.pl
O BROWARZE ŁOMŻA I VAN PUR
Van Pur S.A. jest polskim, największym, niezależnym producentem piwa i napojów bezalkoholowych, obecnym na rynku od 1989 roku. Van Pur ma sześć browarów zlokalizowanych w Łomży, Rakszawie, Jędrzejowie, Zabrzu, Braniewie oraz Koszalinie. Kluczową marką Spółki jest Łomża, serca klientów podbiły również Cortes, Karpackie, Brok, Kuflowe, Śląskie i Halne. Van Pur specjalizuje się także w produkcji marek własnych. Jest również jednym z czołowych eksporterów piwa za granicę. Więcej informacji o firmie na stronie: www.vanpur.com.pl
O FUNDACJI
Fundacja Łąka - założona w Warszawie w 2014 r. organizacja ekologiczna, której celem jest ochrona różnorodności biologicznej w miastach za pomocą wprowadzania do ich przestrzeni łąk kwietnych. Jako pierwsza zakładała miejskie łąki kwietne na dużą skalę, współpracując z m.in. Warszawą, Krakowem, Wrocławiem i Białymstokiem. Obecnie prowadzi doradztwo związane z zakładaniem łąk kwietnych, edukację przyrodniczą dzieci i dorosłych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i badania nad ekosystemowymi właściwościami łąk kwietnych.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.