Akcja Bezgłodni w Wigilię – nie tylko posilić, ale także wspierać w podejmowaniu
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka@ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
Ponad 30 000 osób w Polsce mierzy się z kryzysem bezdomności[1]. Aby wesprzeć potrzebujących, Nice To Fit You, jedna z wiodących firm cateringów dietetycznych w Polsce, w ramach już drugiej edycji akcji Bezgłodni w Wigilię podzieli się posiłkami z podopiecznymi warszawskiej Fundacji Serce Miasta.
Podczas ostatniego przeprowadzonego Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych zdiagnozowano 30 330 osób bezdomnych. 82,1% z nich stanowili mężczyźni (24 901 osób), 14,6% kobiety (4 437 osób). 3,3% wszystkich osób bezdomnych w Polsce to dzieci. Najwięcej z nich – według ostatnich danych 4 278 – przebywa w województwie mazowieckim. Według danych większość (80,2%) z nich przebywa w różnego rodzaju placówkach pomocowych.
– Pracę z osobami w kryzysie bezdomności opieramy na przywróceniu im poczucia podmiotowości, które zaczyna się od możliwości podjęcia przez nich samych decyzji o tym, co dla niej lub co dla niego najważniejsze. Ta swoboda wyboru i decyzyjność pozwalają przywrócić poczucie sprawczości i sprawowania kontroli nad swoim życiem – mówi Magdalena Żagałkowicz z Fundacji Serce Miasta, która niesie pomoc osobom wykluczonym i zagrożonym wykluczeniem.
Nice To Fit You to jedna z wiodących marek cateringów dietetycznych. Od początku oprócz zapewniania najwyższej jakości pysznego jedzenia, przyświecał jej cel dawania klientom swobody wyboru. Jako pierwsza wprowadziła popularną już dziś na rynku opcję wyboru menu. To właśnie podejście do tej kwestii zadecydowało o kontynuowaniu akcji Bezgłodni w Wigilię z Fundacją Serce Miasta.
– Fundamentalną wartością naszej marki jest wybór, jaki dajemy naszym klientom. Wierzymy, że wszystko można i wspieramy wszystkich w tym, aby niezależnie i zgodnie z własnymi potrzebami mogli podejmować decyzje i dokonywać wyborów nie tylko w aspekcie odżywiania, ale najróżniejszych życiowych sytuacji. Tym bliższa jest nam misja Fundacji, mająca pokazać osobom w kryzysie, że też mają wybór, i tym chętniej właśnie z nią realizujemy tegoroczną edycję Bezgłodni w Wigilię – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You. – Jako zaangażowana społecznie marka wiemy, że do wychodzenia z bezdomności potrzebne są długofalowe działania. Staramy się jednak zawsze dzielić tym, w czym jesteśmy najlepsi z tymi, którzy najbardziej tego potrzebują.
W wigilijny poranek Nice To Fit You przekaże podopiecznym Fundacji łącznie 300 świątecznych paczek składających się ze śniadania, obiadu i kolacji. – Cieszę się, że możemy pomóc potrzebującym w ten szczególny dzień i przekazać nie tylko pyszne i pożywne posiłki, ale także życzenia, słowa wsparcia i uwagę, jakiej osobom w bezdomności poświęca się zdecydowanie za mało – mówi Rafał Bartoszewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Nice To Fit You.
[1] Z inicjatywy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (obecnie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej) są przeprowadzane cyklicznie, co dwa lata: Ogólnopolskie badanie liczby osób bezdomnych (od 2009 r.) oraz Sprawozdanie z realizacji działań na rzecz ludzi bezdomnych w województwach (od 2010 r.).

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Qczaj: W te wakacje planuję zwiedzić sporą część Stanów Zjednoczonych. Pojadę z siostrą do Yellowstone
W Stanach Zjednoczonych trener zamierza spędzić co najmniej miesiąc. Jak zaznacza, szczególnie marzy o tym, by zobaczyć Park Narodowy Yellowstone – miejsce, które zafascynowało go po obejrzeniu popularnego serialu. Qczaj planuje też zabrać mamę na wycieczkę samochodową po atrakcyjnych trasach USA. Pielęgnowanie relacji rodzinnych jest dla niego niezwykle ważne, dlatego chce efektywnie spędzić czas z bliskimi tak, by po wakacjach pozostały im miłe wspomnienia.
Nauka
Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.
Podróże
Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły

Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.