Komunikaty PR

Akcja Segregacja wystartowała w Castoramie

2020-01-21  |  10:00
Biuro prasowe

Od stycznia 2020 roku segregacja odpadów na 5 frakcji jest jednolita i obowiązkowa w całej Polsce. Aby ułatwić zrozumienie nowych zasad zbiórki odpadów oraz zakup produktów umożliwiających segregację w Castoramie właśnie rozpoczęła się « Akcja Segregacja ». Program ma na celu pokazanie, że segregowanie śmieci jest łatwe i ma same zalety: pozwala zmniejszyć ilość wysypisk, oszczędza energię, ogranicza eksploatację zasobów naturalnych.

Celem „Akcji Segregacji” jest edukacja i zapewnienie dostępu do produktów umożliwiających poprawne segregowanie odpadów. Castorama chcąc ułatwić organizację selekcji śmieci przygotowała poradnik z informacjami o zasadach zbiórki odpadów dostępny pod adresem https://www.castorama.pl/segregacja-odpadow oraz zakładkę z produktami, które przeznaczone są do segregacji śmieci https://www.castorama.pl/segregacja-smieci. Oferta obejmuje między innymi kosze, pojemniki, torby oraz worki na śmieci.

Chcemy zachęcać naszych klientów do odpowiedzialnej postawy, czyli wyrzucania śmieci do odpowiednich pojemników. Dzięki temu odpad kwalifikuje się jako surowiec, który stanowi bazę w kolejnych procesach. Pozwala to na zaoszczędzenie energii, wody a przede wszystkim zasobów naturalnych!– mówi Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych w Castorama Polska.

Zgodnie z unijnymi wymogami, w 2020 roku 50% wytwarzanych odpadów komunalnych powinno być kierowanych do recyklingu. Obecnie ten wskaźnik wynosi 36%, ale z roku na rok rośnie. Segregacja odpadów jest istotna, nie tylko ze względu na wyznaczone nam normy czy obowiązujące prawo. To przede wszystkim nasz obowiązek. Wzrastający konsumpcjonizm skutkuje coraz większymi ilościami odpadów lądującymi na naszych wysypiskach. Chroniąc środowisko naturalne musimy zatroszczyć się o dokładne sortowanie śmieci, tak aby późniejsze odzyskiwanie surowców było możliwe. To jedyny sposób, aby zapobiec przepełnianiu się składowisk przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców naturalnych.

Prawidłowe postępowanie przyczynia się do polepszenia stanu środowiska, w którym żyjemy. W ciągu roku człowiek produkuje ok. 350 kg śmieci. W Polsce wskaźnik ten wynosi średnio 300 kg na osobę. Zdecydowana większość produktów, których używa się w życiu codziennym wykonana jest z kilku, podstawowych materiałów: plastiku, szkła, aluminium, papieru lub innych metali. Wszystkie te tworzywa można ponownie wykorzystać. Odpady zebrane do odpowiedniego pojemnika, stają się surowcem, który można jeszcze wykorzystać.

Program „Akcja Segregacja” jest zgodny z realizowaną przez firmę strategię zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne.

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 80 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz  www.kingfisher.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.