Komunikaty PR

Akustyka na wakacjach

2021-08-27  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kupniewska
Grupa FLPR

ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Do pobrania pdf ( 0.05 MB )

W wakacje, wraz z coraz mniejszą ilością obostrzeń, pojawia się coraz większa liczba turystów. Dla wszystkich, którzy pracują w biurach podróży bądź są właścicielami hoteli lub restauracji jest to świetna wiadomość. Po tylu miesiącach przerwy w końcu na nowo mogą zacząć przyjmować gości. Jest jednak pewna grupa, której powrót turystów absolutnie nie cieszy.

 

Zmuszeni do opuszczenia centrum miasta

 

City break to w ostatnich latach jedna z bardziej popularnych form wypoczynku. Pod tą nazwą kryje się krótki, zazwyczaj weekendowy wypad do dużego europejskiego miasta. Turyści zachęcani bogatą ofertą kulturalną i rozrywkową coraz częściej decydują się na taki wyjazd. Niestety duży napływ turystów ma często negatywne skutki dla lokalnych społeczności. Problemy nękające miejscowości, które są popularnym kierunkiem podróży, można wymieniać bez końca. Począwszy od wzrostu cen wynajmu mieszkań, wypierania mieszkańców na obrzeża miasta, po rosnący ruch drogowy, tłok w barach i restauracjach oraz hałas. Szczególnie uciążliwy jest hałas, który mieszkańcom turystycznych miejscowości czy centrów dużych miast zaburza cały cykl dnia. Według raportu “Polska w decybelach” przygotowanego przez Ekspertów ze Stowarzyszenia “Komfort Ciszy”, na krakowskim rynku można odnotować średni hałas na poziomie 64,4 dB, przy Sukiennicach wartość ta wzrasta do 69,2 dB. Niewiele ciszej życie toczy się na Piotrkowskiej w Łodzi. Na uwielbianej i uczęszczanej przez studentów ulicy hałas sięga poziomu 61,8 dB. Warto jednak zaznaczyć, że wspomniane badania zostały wykonane w miesiącach zimowych, kiedy ruch turystyczny jest niższy niż w lecie, a to oznacza, że w sezonie wartości te są zapewne większe. I tak trwa konflikt pomiędzy potrzebami mieszkańców, turystów i osób zarabiających na przyjezdnych. Bardzo często przegrywają go ludzie, którzy zmęczeni decydują się opuścić zabytkowe centra, w których żyli od pokoleń, po to, aby zaznać komfortu w innej części miasta.

A czy turystyka wpływa na przyrodę?

 

Wpływ turystyki na krajobraz

 

Nadmierny rozwój ruchu turystycznego i związany z nim wzrost hałasu generowanego zarówno przez głośne rozmowy urlopowiczów, jak i przejeżdżające samochody czy autobusy, ma również bezpośredni wpływ na płoszenie zwierząt i zakłócanie ich rytmu lęgowego.  Negatywny wpływ  przemysłu turystycznego na środowisko przyrodnicze wiąże się również z budową infrastruktury takiej jak hotele, restauracje, wyciągi narciarskie lub kempingi w pobliżu najbardziej atrakcyjnych krajobrazowo terenów, które jednocześnie są najbardziej wrażliwymi i cennymi ekosystemami.

 

 

Dla jednych wznowienie ruchu turystycznego to w jakimś stopniu powrót do normalności i powód do szczęścia, a dla innych wznowienie koszmaru związanego z uciążliwym hałasem i bałaganem. Jako turyści starajmy się więc podróżować odpowiedzialnie, aby nie zakłócać spokoju ani lokalnym mieszkańcom, ani zwierzętom.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa FLPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Edukacja

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.