Atrium dla Ziemi – galerie przyłączają się do akcji WWF
Atrium Poland Real Estate Management przyłącza się do corocznej akcji WWF „Godzina dla Ziemi”. Wieczorem 26 marca wszystkie centra handlowe z portfolio spółki na pełną godzinę przygaszą swoje oświetlenie wewnętrzne,
a zewnętrzne całkowicie wyłączą. Tym symbolicznym gestem chcą zwrócić uwagę społeczną na kwestie środowiskowe. Tegoroczna edycja „Godziny dla Ziemi” jest poświęcona walce ze zmianami klimatu.
Akcja „Godzina dla Ziemi” jest organizowana od 2007 roku, a jej pomysłodawcą jest międzynarodowa ekologiczna organizacja pozarządowa World Wide Fun for Nature (WWF). Inicjatywa ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na ochronę środowiska. Co roku do akcji przyłączają się miasta i instytucje na całym świecie. Po raz kolejny w inicjatywie wezmą udział również centra handlowe należące do portfolio Atrium w Polsce.
W ostatnią sobotę marca o godzinie 20.30 centra handlowe: Focus Bydgoszcz, Atrium Copernicus, Atrium Reduta, Atrium Targówek, King Cross Praga, Atrium Kasztanowa, Atrium Promenada, Atrium Plejada, Atrium Mosty, Atrium Płock, Galeria Dominikańska, Atrium Biała, Atrium Molo i Wars Sawa Junior przygaszą oświetlenie wewnątrz galerii, zaś oświetlenie zewnętrzne całkowicie wyłączą. Poprzez ten symboliczny gest, podobnie jak inne biorące udział w akcji obiekty z całego świata, chcą zwrócić uwagę lokalnych społeczności na stan naszej planety i kwestie kluczowe dla ochrony naszego środowiska – w tym roku skupiając się przede wszystkim na konieczności intensywnych działań w walce z postępującymi zmianami klimatu.
Udział Atrium w „Godzinie dla Ziemi” to także element świadomego podejścia całej Grupy Atrium do kwestii prowadzenia biznesu. Swoje konkretne cele i założenia w tym zakresie spółka szczegółowo opisała w strategii ESG Grupy. Wśród jej obszarów jest również świadomość ekologiczna i jej pogłębianie – szczególnie wśród lokalnych społeczności.
– „Godzina dla Ziemi” to ważny, niosący mocny przekaz, ogólnoświatowy symbol troski o dobro planety, zrzeszający ludzi na całym świecie. Jako spółka, dla której istotne są kwestie środowiskowe, staramy się przyłączać do tego typu inicjatyw. Centra handlowe są znaczącymi ośrodkami życia społeczno-towarzyskiego, integralną częścią społeczności, w których działają. Ich wysoka odwiedzalność stanowi olbrzymi potencjał
w budowaniu świadomości w ważnych społecznie kwestiach. To symboliczne zgaszenie świateł w naszych obiektach przypomina nam wszystkim o konieczności codziennej troski o najbliższe otoczenie – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, Atrium European Real Estate.
Więcej informacji o celach i założeniach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Atrium znajduje się na stronie: www.aere.com/sustainability/

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.