Avenida Poznań wspiera profilaktykę nowotworów głowy i szyi
PR Inspiration
Pl. Wolnica 13/14
31-060 Kraków
magdalena.zybala|prinspiration.pl| |magdalena.zybala|prinspiration.pl
790 770 220
prinspiration.pl/
W dniach 21 – 25 września odbywa się kolejna, już VIII. Edycja Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi. W tym roku wydarzenie realizowane jest pod hasłem „Rak głowy i szyi nie czeka, zgłoś się do specjalisty”. Avenida Poznań, jako partner akcji, zaprasza na akcję informacyjną o nowotworach głowy i szyi wraz z możliwością zapisania się bezpłatne badania profilaktyczne.
Tegoroczne obchody Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi realizowane są w ramach kampanii „Zrozumieć Nowotwory Głowy i Szyi”. Na kampanię składają się m.in. bezpłatne badania i działania edukacyjne zwiększające świadomość społeczną na temat nowotworów głowy i szyi. Jednym z punktów bogatego programu Tygodnia jest akcja informacyjna, która prowadzona będzie w najbliższy czwartek, 24 września w Avenidzie Poznań.
Avenida Poznań po raz kolejny wspiera Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi. Jako partnerzy wydarzenia udostępniamy bezpłatnie naszą przestrzeń, w której zorganizowane zostanie stanowisko informacyjne. W tym miejscu Poznaniacy będą mogli dowiedzieć się więcej na temat nowotworów głowy i szyi. Serdecznie zachęcam do do odwiedzenia stoiska i zapisania się na bezpłatne badania profilaktyczne – mówi Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.
Nowotwory głowy i szyi stanowią siódmą co do częstości występowania grupę nowotworów złośliwych na świecie. W ostatnich latach coraz częściej raki te rozpoznaje się u osób młodych. Szacuje się, że w około 70 proc. przypadków przyczyną raka gardła środkowego jest zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV). Wirus odpowiada również za znaczącą część nowotworów jamy ustnej. U większości osób zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego rozwija się bez żadnych objawów. Zanim dojdzie do zakażenia, wirus może być nieaktywny przez długi czas – kilka albo nawet kilkanaście lat.
Akcja informacyjna na temat nowotworów głowy i szyi odbywać się będzie
w Avenidzie Poznań w czwartek 24 września w godzinach 10.00 – 20.00. W trakcie akcji będzie także możliwość zapisania się na bezpłatne badania profilaktyczne.
Więcej informacji o akcji dostępnych jest na stronie Ogólnopolskiego Programu Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi: oppngis.pl/viii-etpngis/.
Więcej informacji udziela:
Katarzyna Korpak
Dyrektor Centrum Handlowego Avenida Poznań
ECE Projektmanagement Polska

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.