Komunikaty PR

Badanie Novakid ujawnia braki w zakresie edukacji ekologicznej

2022-04-27  |  13:30
Biuro prasowe

Novakid, platforma edukacyjna online do nauki języka angielskiego dla dzieci, przeprowadziła badanie wśród 3000 rodzin w Europie, Azji i krajach arabskich, aby poznać obecny stan edukacji ekologicznej w szkołach, a także nawyki konsumpcyjne rodzin.  Odbyło się ono w związku z Dniem Ziemi, który obchodzony jest na całym świecie 22 kwietnia. 

Ochrona środowiska, działania na rzecz klimatu i odpowiedzialna konsumpcja pozostają przedmiotem troski globalnej społeczności. Uznane zostały również przez ONZ - stanowią część Celów Zrównoważonego Rozwoju i planu osiągnięcia bardziej zrównoważonej przyszłości. W tym przypadku edukacja odgrywa kluczową rolę, gdyż żadne pozytywne zmiany nie zajdą bez stałego i świadomego wspierania działań edukacyjnych przez wszystkie strony: instytucje rządowe, szkoły i rodziny. W celu oceny aktualnego stanu edukacji ekologicznej firma Novakid przeprowadziła globalną ankietę. Badanie odbyło się w związku z Dniem Ziemi, który obchodzony jest corocznie na całym świecie 22 kwietnia.

W badaniu skupiono się na doświadczeniach rodzin w kwestiach nawyków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych, edukacji ekologicznej w szkole i w domu, a także poziomie świadomości dzieci w zakresie gospodarowania odpadami i recyklingu.

Ankieta skierowana była do osób prywatnych, posiadających dzieci w wieku od 4 do 12 lat na różnych poziomach wykształcenia i dochodów, o zróżnicowanych profilach zawodowych. Została ona przeprowadzona na początku kwietnia w 14 krajach, m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Korei Południowej, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Katarze, Kuwejcie, Egipcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Edukacja ekologiczna w szkołach i gospodarstwach domowych

W Hiszpanii tylko 33% respondentów przyznało, że placówka edukacyjna ich dzieci organizuje specjalne zajęcia z edukacji ekologicznej co najmniej 4 razy w roku szkolnym. Niemniej jednak ponad połowa (55,6%) rodziców podkreśliła, że ​​takie zajęcia w ich szkołach zdarzają się, choć dość rzadko - od 1 do 3 razy w roku lub rzadziej. Prawie 11% badanych stwierdziło, że w placówce oświatowej ich dziecka nie było żadnych specjalnych zajęć z zakresu edukacji ekologicznej.

Wyniki badania we Włoszech pokazują, że 60% ośrodków edukacyjnych organizuje zajęcia z edukacji ekologicznej 1-3 razy w roku. Liczba szkół, które nie zapewniają dzieciom specjalnych zajęć na temat zrównoważonego rozwoju, jest jednak wyższa niż w Hiszpanii: prawie 14% rodziców wspomniało o braku takich lekcji w ich placówkach edukacyjnych.

Całkowity brak tego typu działań jest widoczny w krajach arabskich (35,4%), Niemczech (35%), Korei Południowej (33,3%) i Turcji (22,5%).

Jednocześnie wyniki ankiety pokazują, że jeśli szkoła inicjuje lekcje lub zajęcia edukacyjne z zakresu edukacji ekologicznej, ma to wpływ na codzienne nawyki rodziny i wdrażanie odpowiedzialnych zachowań w domu. Prawie 67% grupy, która ma styczność z edukacją ekologiczną kupuje produkty lokalne z krótkim łańcuchem dostaw i zwraca uwagę na opakowania nadające się do recyklingu. Jednocześnie rodziny te chętniej zapoznają się z informacjami na temat zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska (40%), podczas gdy średnia wynosi 20%.

Rodziny we Włoszech i Korei Południowej bardzo często organizują specjalne zajęcia dla dzieci dotyczące ochrony środowiska. Prawie 30% respondentów we Włoszech wspomniało, że przygotowuje je co miesiąc, a 34% rodziców twierdzi, że zazwyczaj organizuje takie zajęcia przy specjalnych okazjach, np. akcjach sąsiedzkich czy wolontariackich. W Korei odsetek ten jest jeszcze wyższy: 50% respondentów przyznaje, że organizuje takie zajęcia przy okazji różnych wydarzeń.

Najmniej aktywne pod tym względem są rodziny w Hiszpanii i Niemczech: 44,5% rodziców w Hiszpanii i połowa respondentów w Niemczech stwierdziła, że ​​nie są przyzwyczajeni do organizowania dla swoich dzieci żadnych aktywności poświęconych zrównoważonemu rozwojowi.

Odpowiedzialna konsumpcja i świadomość podstaw recyklingu

Rola rodzin w edukacji przyszłych odpowiedzialnych konsumentów jest bardzo znacząca, podobnie jak inicjatywy ośrodków edukacyjnych. W związku z tym firma Novakid zapytała badanych o świadomość ich dzieci w zakresie podstaw recyklingu i gospodarowania odpadami, a także o nawyki konsumpcyjne rodzin. Odpowiedzi ze wszystkich krajów pokazały wyraźną zależność między poziomem świadomości dziecka, a dbałością rodziny o podstawowe działania na rzecz ochrony środowiska (recykling, ekologiczne opakowania, konsumpcja lokalnych produktów).

Około 58,2% respondentów z krajów arabskich stwierdziło, że nie są zbyt mocno nastawieni na kupowanie produktów w opakowaniach nadających się do recyklingu czy produktów z krótkim łańcuchem dostaw. 27% ankietowanych w ogóle nie zwraca na to uwagi. Jednocześnie dzieci w tym regionie mają najniższy poziom świadomości na temat podstaw recyklingu (62,7%), podczas gdy średnia wśród wszystkich krajów biorących udział w badaniu wynosi 89%.

Tendencję tę obserwuje się również w Hiszpanii. 48% rodzin zazwyczaj kupuje produkty lokalne, najlepiej w opakowaniach nadających się do recyklingu. Chociaż 27% uczestników przyznało, że nie są na ten aspekt zbyt wyczuleni, wskazali, że zdecydowanie chcieliby poprawić swoje nawyki konsumpcyjne. Dzieci w tych rodzinach są mniej świadome podstaw recyklingu (gdzie wyrzucać tworzywa sztuczne i zasady gospodarowania odpadami w ich miejscu zamieszkania lub okolicy): 93% w porównaniu ze średnim poziomem w Hiszpanii - 98%.

Rodziny włoskie wydają się być najbardziej nastawione na spożywanie produktów lokalnych i kupowanie towarów w opakowaniach nadających się do recyklingu spośród wszystkich rodzin z 14 krajów, które wzięły udział w badaniu. Ponad 42% respondentów stwierdziło, że zawsze stara się kupować lokalne produkty i zwraca dużą uwagę na opakowanie; 21% rodzin zazwyczaj kupuje produkty z krótkim łańcuchem dostaw, najlepiej w opakowaniach nadających się do recyklingu. Jednocześnie 93% rodziców we Włoszech twierdzi, że ich dzieci są świadome podstaw recyklingu i gospodarowania odpadami w swoim miejscu zamieszkania lub okolicy.

Podobny poziom świadomości wykazuje Turcja (91,7%). Rodziny tureckie zwykle przywiązują dużą wagę do zrównoważonej konsumpcji: 36% respondentów stwierdziło, że zwykle wybiera produkty lokalne i kupuje towary w opakowaniach nadających się do recyklingu, a 29,2% - że robi tak zawsze.

Koreańskie dzieci są zazwyczaj najlepiej wyedukowane w zakresie recyklingu: bezwzględna większość rodziców twierdzi, że ich dzieci znają podstawy recyklingu i zasady gospodarowania odpadami w miejscu zamieszkania.

Regularny kontakt z treściami edukacyjnymi w mediach zwiększa świadomość

Edukacja odbywa się nie tylko w szkole i w domu, ale także za pośrednictwem mediów. Ogromna ilość wiadomości na ten temat sprawia, że ​​rodziny we wszystkich krajach zwracają większą uwagę na ten temat, ale tylko zaplanowany i regularny kontakt z takimi treściami przekłada się na rzeczywistą świadomość.

Pod tym względem respondenci w Turcji i krajach arabskich częściej mają kontakt z materiałami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, problemów i wyzwań środowiskowych (Turcja - 68%, kraje arabskie - 68,2%), ale rzadko czytają artykuły, oglądają programy telewizyjne lub słuchają radia na ten temat (co tydzień lub co miesiąc). Hiszpańscy (20%), niemieccy (20%) i włoscy (26%) rodzice stwierdzili, że kontakt z materiałami dotyczącymi ochrony środowiska ma miejsce w ich rodzinach w każdym tygodniu, nie licząc wiadomości w kanałach informacyjnych. Zgodnie z wynikami ankiety, 17,4% koreańskich rodziców codziennie czyta lub słucha treści na temat zrównoważonego rozwoju. To najwyższy odsetek wśród wszystkich krajów biorących udział w badaniu.

Wyniki odpowiadają ogólnej świadomości dzieci na temat edukacji ekologicznej i codziennych zajęć rodzin związanych z recyklingiem i zrównoważoną konsumpcją: ekologiczne nawyki rodzin, które mają regularną styczność z przekazami medialnymi dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, rozwijają się na wyższym poziomie, a dzieci wychowywane w takich rodzinach mają większą wiedzę na temat recyklingu i gospodarowania odpadami.

Aby wesprzeć edukację ekologiczną, firma Novakid przygotowała Słownik Dnia Ziemi dla dzieci zawierający 6 najważniejszych słów związanych z Dniem Ziemi i 6 wskazówek, jak obchodzić Dzień Ziemi w odpowiedni sposób. Najlepiej zacząć od siebie, biorąc udział w globalnym ruchu ekologicznym!

Wszystkie karty Słownika Dnia Ziemi dla dzieci są dostępne są poniżej. 

Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova, Dmitrija Malina i Amy Krolevetskaya. Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów. Novakid jest obecnie na 133 miejscu na liście Forbes wśród 500 najlepszych pracodawców startupowych w USA. (https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/lists/americas-best-startup-employers/). Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) - angielski jako drugi język - jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga dzieciom na całym świecie uczyć się angielskiego w zabawny i interesujący sposób. Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka. Novakid został doceniony przez wiele organizacji na całym świecie:*Według J’son & Partners Consulting (2021), platforma Novakid ESL jest liderem w swoim segmencie w Europie. W 2021 r. platforma Novakid znalazła się na liście 50 najlepszych firm zidentyfikowanych jako rozwijające się firmy technologii edukacyjnych przez The Org.HolonIQ umieścił Novakid na liście 100 najbardziej obiecujących startupów z Europy w 2021 roku.Drugi rok z rzędu firma Novakid znalazła się na corocznej liście 150 najlepszych firm GSV EdTech wiodących prywatnych firm w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej.Malezyjska społeczność rodzicielska Jenama Pilihan Pa & Ma wybrała Novakid jako jedną ze 100 najlepszych marek dla rodziców w Malezji. Oficjalna strona: www.novakid.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Edukacja

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.