Bądź eko na co dzień z CH Focus!
Mniej plastikowych śmieci na co dzień i segregacja odpadów to jeden ze sposobów na bycie eko. Jak robią to inni, okaże się już 15 maja w jednym z najbardziej ekologicznych miast Polski – w Bydgoszczy. W sobotę przed CH Focus odbędzie się kolejna odsłona akcji „Bądź eko na co dzień!” zachęcająca mieszkańców do selektywnej zbiórki. Każda osoba, która przyniesie w tym dniu do centrum handlowego niepotrzebne opakowania PET w zamian otrzyma ozdobne rośliny doniczkowe.
Człowiek jest ważną cząstką przyrody i ma ogromny wpływ na przyszłość otaczającego nas środowiska. Troska o naturę wymaga jednak zaangażowania nas wszystkich. Aby być eko na co dzień, warto zacząć od małych kroków. Dobrym przykładem działań na rzecz ochrony środowiska jest lokalna inicjatywa „Bądź eko na co dzień!”, której partneruje bydgoskie centrum handlowe Focus.
W zaplanowanej na sobotę akcji mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy Bydgoszczy i okolic. Każda osoba, która w godzinach 12.00-18.00 przyniesie do bydgoskiego centrum zużyte plastiki będzie mogła wymienić je na ozdobną roślinkę, gotową do posadzenia w ogródku lub na balkonie. Na uczestników czekają m.in. begonie, aksamitki (turki), surfinie i pelargonie. Do rozdania jest aż 700 roślin doniczkowych.
Zasady przyznawania sadzonek za odpady:
- za 10-20 butelek lub 20-30 nakrętek – 1 roślina doniczkowa
- za 21-30 butelek lub 31-60 nakrętek – 2 rośliny doniczkowe
- za 31-40 butelek lub 61-100 nakrętek – 3 rośliny doniczkowe
- za 41 butelek lub 101 nakrętek – 4 rośliny doniczkowe.
- „Bądź eko na co dzień!” to pożyteczna, lokalna inicjatywa proekologiczna, zachęcająca naszych mieszkańców do segregowania odpadów, a w pewnym stopniu również do ich ograniczania w codziennym życiu. W najbliższą sobotę wszyscy chętni będą mogli włączyć się w działania na rzecz środowiska, tym bardziej, że uczestnicząc w projekcie zostaną nagrodzeni sadzonkami dekoracyjnych roślin, które sprawią, że Bydgoszcz jeszcze bardziej się zazieleni. Z przyjemnością uczestniczymy w tej oraz podobnych inicjatywach, które na stałe zagościły w kalendarzu naszego centrum. Cieszymy się, że kolejny raz możemy realizować „zieloną akcję” wspólnie z Polska Press– mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Akcja „Bądź eko na co dzień” odbędzie się 15 maja w godzinach 12.00-18.00 na placu przed centrum handlowym od strony ul. Jagiellońskiej. Wydarzenie przebiegać będzie z uwzględnieniem wszelkich zasad epidemiologicznych.
Organizatorem wydarzenia jest Express Bydgoski, natomiast partnerem lokalizacyjnym CH Focus w Bydgoszczy. Tegoroczną inicjatywę wspierają również lokalni partnerzy: NITRO-CHEM S.A., Am Group, Trainer, Kujawskie Centrum Kultury, MWiK Woda Bydgoska.
Zaangażowanie CH Focus w akcję to część działań prowadzonych przez bydgoskie centrum handlowe w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.
Więcej szczegółów na temat wydarzenia oraz oferty centrum można znaleźć na stronie: www.focusbydgoszcz.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.