Komunikaty PR

Banany neutralne dla klimatu w ofercie Lidl Polska

2022-10-24  |  01:00

W ofercie Lidl Polska od poniedziałku, 24 października, dostępne są ekologiczne banany, powstające z dbałością o środowisko naturalne: ich ślad węglowy jest kompensowany poprzez specjalne programy redukujące emisję dwutlenku węgla oraz dodatkowe działania, jak np. sadzenie roślinności. Do środy, 26 października, można je kupić w cenie niższej o 22 proc.

Lidl Polska nieustannie rozszerza swój asortyment, dbając, aby oferowane przez sieć produkty były wytwarzane w sposób zrównoważony. Od poniedziałku, 24 października, w ramach „Ryneczku Lidla” w ofercie dostępne są ekologiczne banany, neutralne pod względem śladu węglowego. Do środy, 26 października, klienci kupią je w cenie niższej o 22 proc. – 6,99 zł/ 1 kg.

Ekologiczne banany powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego. Emisja CO2, która wytwarzana jest w trakcie uprawy bananów, jest kompensowana dzięki programom redukcji emisji dwutlenku węgla. Emisja CO2 jest analizowana przez cały proces: od uprawy bananów, przez etap ich pakowania oraz logistykę dostaw, po utylizację materiałów. Na każdym z tych etapów emisja CO2 jest redukowana, a pozostałe nieuniknione emisje są kompensowane poprzez specjalne projekty, np. sadzenie roślinności. Dzięki takiemu działaniu ślad węglowy, który powstaje przy produkcji oraz logistyce bananów, jest neutralizowany.


Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie

Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dlatego w oparciu o metodologię Science Based Targets, sieć zdefiniowała konkretne plany i działania, na podstawie swojego istniejącego śladu węglowego, dążąc do ciągłej redukcji emisji CO2 w działalności operacyjnej oraz w łańcuchu dostaw. Do 2030 roku Lidl na poziomie międzynarodowym zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.) Aby osiągnąć ambitny cele klimatyczne, sieć opracowała plan działania w ramach swojej strategii klimatycznej – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które występują w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.

Rozszerzenie asortymentu o produkty neutralne dla klimatu umożliwia klientom robienie codziennych zakupów w sposób zrównoważony i aktywne przyczynianie się do ochrony klimatu. Poza ekologicznymi bananami, klienci znajdą w sklepach Lidl Polska np. szeroki wybór neutralnych dla klimatu, wegańskich produktów pod marką Vemondo.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Podróże

Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.