Banany neutralne dla klimatu w ofercie Lidl Polska
W ofercie Lidl Polska od poniedziałku, 24 października, dostępne są ekologiczne banany, powstające z dbałością o środowisko naturalne: ich ślad węglowy jest kompensowany poprzez specjalne programy redukujące emisję dwutlenku węgla oraz dodatkowe działania, jak np. sadzenie roślinności. Do środy, 26 października, można je kupić w cenie niższej o 22 proc.
Lidl Polska nieustannie rozszerza swój asortyment, dbając, aby oferowane przez sieć produkty były wytwarzane w sposób zrównoważony. Od poniedziałku, 24 października, w ramach „Ryneczku Lidla” w ofercie dostępne są ekologiczne banany, neutralne pod względem śladu węglowego. Do środy, 26 października, klienci kupią je w cenie niższej o 22 proc. – 6,99 zł/ 1 kg.
Ekologiczne banany powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego. Emisja CO2, która wytwarzana jest w trakcie uprawy bananów, jest kompensowana dzięki programom redukcji emisji dwutlenku węgla. Emisja CO2 jest analizowana przez cały proces: od uprawy bananów, przez etap ich pakowania oraz logistykę dostaw, po utylizację materiałów. Na każdym z tych etapów emisja CO2 jest redukowana, a pozostałe nieuniknione emisje są kompensowane poprzez specjalne projekty, np. sadzenie roślinności. Dzięki takiemu działaniu ślad węglowy, który powstaje przy produkcji oraz logistyce bananów, jest neutralizowany.
Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie
Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dlatego w oparciu o metodologię Science Based Targets, sieć zdefiniowała konkretne plany i działania, na podstawie swojego istniejącego śladu węglowego, dążąc do ciągłej redukcji emisji CO2 w działalności operacyjnej oraz w łańcuchu dostaw. Do 2030 roku Lidl na poziomie międzynarodowym zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.) Aby osiągnąć ambitny cele klimatyczne, sieć opracowała plan działania w ramach swojej strategii klimatycznej – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które występują w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.
Rozszerzenie asortymentu o produkty neutralne dla klimatu umożliwia klientom robienie codziennych zakupów w sposób zrównoważony i aktywne przyczynianie się do ochrony klimatu. Poza ekologicznymi bananami, klienci znajdą w sklepach Lidl Polska np. szeroki wybór neutralnych dla klimatu, wegańskich produktów pod marką Vemondo.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.