Biedronka wspiera ekologiczną podróż śmieciarki Mieci po polskim wybrzeżu
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Jak wygląda proces recyklingu? Dlaczego warto segregować plastikowe butelki? Na te oraz podobne pytania, odpowiedzi uzyskają turyści wypoczywający nad polskim morzem dzięki ekologicznej kampanii edukacyjnej. Już od 16 lipca sieć sklepów Biedronka zaprasza na wakacyjną trasę mobilnej strefy edukacyjnej – Mieci – między innymi do Łeby, Władysławowa i Helu.
Miecia to wyjątkowa żółta śmieciarka, która pełni rolę mobilnej interaktywnej wystawy ukazując w nowoczesny sposób zasady recyklingu. Przy jej drzwiach wejściowych zawieszona jest zgniatarka, dzięki której każdy chętny ma możliwość zgniecenia butelki, wyrzucenia jej do żółtego kosza i rozpoczęcia w ten sposób drogi butelki do pełnego recyklingu. W efekcie można nie tylko zobaczyć jak wygląda ten proces, ale również dotknąć powstałe w taki sposób tworzywo. Najmłodsi zwiedzający ucieszą się z możliwości zabawy na zamontowanej na górze pojazdu zjeżdżalni, a poprzez rożnego rodzaju gry zręcznościowe będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat segregacji odpadów.
Poszanowanie środowiska jest jednym kluczowych priorytetów sieci Biedronka. W związku z wakacjami zachęcamy turystów do zwrócenia uwagi na kwestie recyklingu plastiku oraz czystości mórz i plaż, na których wypoczywamy. Plastik nie tylko zaśmieca wybrzeża, ale też szkodzi zwierzętom morskim. Chcemy wspierać kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących recyklingu zwłaszcza wśród najmłodszych. Dlatego zdecydowaliśmy się kolejny raz zostać partnerem organizowanej przez Rekopol akcji edukacyjnej „Działaj z impetem”, której elementem jest śmieciarka Miecia - Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Ochrony Środowiska sieci Biedronka
Trasa Mieci obejmuje 7 nadmorskich miejscowości. Śmieciarka będzie czekać na parkingach sklepów Biedronka. 16 lipca zawita do Dziwnowa. Następnego dnia pojawi się w Rewalu. Kolejnym przystankiem na trasie będzie Trzebiatów (18 lipca), a następnie Łeba (20 lipca). Stamtąd Miecia uda się do Władysławowa (21 lipca), by dotrzeć później do Nowego Dworu Gdańskiego (22 lipca). Przedostatni przystanek będzie w Jastarni (24 lipca), a w dniach 25-31 lipca Miecia zaparkuje na promenadzie w Helu.
Biedronka dba nie tylko o plaże i morza, jest również partnerem inicjatywy Czyste Tatry. Celem tego cyklicznego projektu jest ochrona najwyższego pasma polskich gór oraz edukacja ekologiczna przez akcję ich sprzątania. W sobotę 22 sierpnia na szlaki Tatr wyruszą wolontariusze, by wziąć udział w wielkim porządkowaniu, realnie poprawiając czystość Tatr.
Sieć Biedronka poza działaniami edukacyjnymi, realnie obniża zużycie plastiku. Przykładowo, w wyniku odchudzenia butelek wody Polaris, w latach 2017-2019 roku ograniczono zużycie plastiku o około 440 ton rocznie. Dodatkowo aż 90% odpadów wytwarzanych podczas działań operacyjnych sklepów sieci Biedronka poddawanych jest procesom odzysku.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.