Komunikaty PR

Blisko 9 na 10 badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego w Polsce

2024-09-19  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Niedługo w całej Polsce zostanie wprowadzony system kaucyjny. Z tegorocznego badania Waterdrop wynika, że aż 88,3 proc. Polaków uważa, że jest to odpowiedni krok. Ponad ⅕ ankietowanych kupuje wodę w plastikowych butelkach, jednocześnie jednak aż 87,6 proc. respondentów deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, bo postrzega je jako bardziej ekologiczne. Już ponad 10 mln plastikowych butelek porzuconych w środowisku naturalnym udało się zebrać i poddać recyklingowi w ramach wspólnych działań Waterdrop i organizacji Plastic Bank.

 

Już od 1 stycznia 2025 roku w Polsce obowiązywać będzie system kaucyjny. Ma on na celu zmniejszenie ilości odpadów, a także zwiększenie poziomu recyklingu. Wysokość kaucji za jedną sztukę plastikowych butelek oraz metalowych puszek wynosić będzie 50 gr, natomiast w przypadku szklanych butelek będzie to 1 zł.

 

Większość Polaków jest pozytywnie nastawiona do systemu kaucyjnego

Austriacka marka Waterdrop przeprowadziła badanie, w którym zapytała Polaków o opinie na temat tych zmian. Aż 88,3 proc. badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego lub zwrotnego dotyczącego jednorazowych plastikowych butelek.

 

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 23,6 proc. ankietowanych sięga po wodę w plastikowych butelkach, 9,3 proc. wybiera szklane butelki, a 1,7 proc. – inne opakowania. Blisko ⅔ respondentów – 65,4 proc. – deklaruje, że najczęściej korzysta z wody filtrowanej lub z kranu.

 

Ekologiczne postawy Polaków

Polacy coraz chętniej sięgają po przyjazne środowisku rozwiązania – 87,6 proc. ankietowanych w badaniu Waterdrop deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, ponieważ uważa je za bardziej ekologiczne. Co dziesiąty respondent przyznaje, że sięga zarówno po wielorazowe jak i jednorazowe opakowania.

 

Co roku w trzecią sobotę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sprzątania Wybrzeża – globalna inicjatywa, która mobilizuje ludzi na całym świecie do zaangażowania się w sprzątanie plaż i wybrzeży. Jest to okazja nie tylko do oczyszczania naszego otoczenia z odpadów, ale także do podnoszenia świadomości na temat znaczenia ochrony środowiska, w tym także mórz i oceanów. W tym roku święto przypada 21 września.

 

Zebrane 10 mln plastikowych butelek ze środowiska

Waterdrop aktywnie angażuje się w walkę z zanieczyszczeniem środowiska naturalnego plastikiem – od początku swojej działalności wspiera zrównoważony rozwój, m.in. poprzez działania z organizacją non-profit Plastic Bank, która zbiera plastikowe odpady porzucone w środowisku naturalnym. Dotychczas udało się zebrać i poddać recyklingowi już ponad 10 mln plastikowych butelek, które odpowiadają wadze 125 słoni! Za każdą zakupioną butelkę wielokrotnego użytku Waterdrop przekazuje środki na usunięcie ze środowiska dwóch plastikowych. Marka wspiera także cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Z okazji Międzynarodowego Dnia Sprzątania wybrzeża do 22 września wszystkie butelki wielokrotnego użytku Waterdrop dostępne są ze zniżką -20%.

 

Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Ambasadorami oraz inwestorami marką są m.in. Hubert Hurkacz i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.