BLISKO walczy o równość dla osób pracujących w żłobkach
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
W odpowiedzi na decyzję rządu o przyznaniu dodatku w wysokości 1000 zł wyłącznie dla pracownic_ków żłobków publicznych, organizacja BLISKO uruchomiła kampanię, mającą na celu wsparcie wszystkich osób pracujących z dziećmi, niezależnie od miejsca zatrudnienia. Inicjatywa zrodziła się z potrzeby walki o równe traktowanie opiekunek_ów w placówkach niepublicznych, często współpracujących z gminami w opiece nad rodzinami, którym samorządy nie mogą zapewnić wsparcia.
Nierówność w traktowaniu sektora prywatnego i publicznego
Obecnie jedynie 20 proc. osób pracujących w żłobkach w Polsce może liczyć na rządowy dodatek w wysokości 1000 zł, mimo że zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych wykonywana jest ta sama, kluczowa praca. Decyzja ta pogłębia nierówności, choć samorządy przyznają, że współpraca z sektorem prywatnym jest niezbędna, aby sprostać zapotrzebowaniu na opiekę nad dziećmi. BLISKO postanowiło działać, zachęcając społeczeństwo do podpisania petycji na stronie Nasza Demokracja. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi organów ustawodawczych na problem nierównego traktowania kadry pracującej w prywatnych żłobkach.
Fundament edukacji dzieci
Jak wskazuje BLISKO, wczesna edukacja i opieka nad dziećmi to kluczowy etap w ich rozwoju. Wspieranie opiekunek_ów to inwestycja w przyszłość całego społeczeństwa. Dążenie do sprawiedliwości i równości w wynagrodzeniach i dodatkach dla całej kadry pracującej z najmłodszymi, bez względu na sektor zatrudnienia, jest nie tylko kwestią fair play, ale również koniecznością społeczną.
- Pierwsze trzy lata życia to czas, w którym mózg dziecka rozwija się w tempie, jakiego już nigdy później nie osiągnie. To wtedy powstają fundamenty dla emocji, relacji i zdolności poznawczych, które będą towarzyszyć dziecku przez całe życie. Jak mówi pedagogika Reggio Emilia, dzieci uczą się poprzez bliskość i eksplorację, a każda chwila spędzona z troskliwym opiekunem kształtuje ich przyszłość. Każde spojrzenie pełne ciepła, każdy uśmiech i przytulenie to nie tylko gest - to budowanie świata, w którym dziecko odkrywa, że jest kochane, bezpieczne i ważne. Właśnie dlatego osoby pracujące w żłobkach pełnią tak kluczową, społecznie ważną rolę - to one, na co dzień, stają się fundamentem rozwoju, wspierając dzieci w najważniejszych momentach ich życia. Ich praca to więcej niż opieka - to budowanie przyszłości pełnej możliwości, a jakość tej opieki to najcenniejszy dar, jaki możemy dać naszemu dziecku - komentuje Aleksandra Kozera, założycielka i CEO BLISKO.
Podpisz petycję i wspieraj opiekunów dzieci!
BLISKO zachęca wszystkich, którzy troszczą się o dobro najmłodszych, do podpisania petycji na stronie Nasza Demokracja. Wspólne przyczynią się do równego traktowania edukatorek_ów żłobkowych oraz poprawy sytuacji osób codziennie dbających o przyszłość dzieci.
O BLISKO:
BLISKO to unikalna inicjatywa, powstała z pasji do innowacyjnego podejścia do edukacji wczesnodziecięcej. Aleksandra Kozera, założycielka BLISKO, dostrzegła potrzebę stworzenia przestrzeni, w której kluczowy etap życia dziecka - pierwsze pięć lat - jest wspierany z pełnym zaangażowaniem. BLISKO jest marką parasolową, pod którą prowadzone są dwa główne działania: żłobki i przedszkola bliskościowe oraz sieć franczyzowa. Obecnie w 77 placówkach BLISKO wspierana jest edukacja i rozwój 863 dzieci.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.