Branża zabawek rozwija się i ma się dobrze.
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA Entertainment Poland, notując wysokie wyniki za 2023 rok, które udało się osiągnąć poprzez stawianie na rozwój i topowe, innowacyjne produkty. Kluczem do sukcesu było zrozumienie potrzeb klienta, który staje się coraz bardziej świadomy, że w wyborze zabawek nie liczy się tylko dobra zabawa, ale przede wszystkim bezpieczeństwo.
Przeprowadzona przez Market Hub analiza rynku zabawek w Polsce jasno obrazuje dynamiczny rozwój branży. Prognozy przychodów tego sektora notują nieustający wzrost aż do 2028 r., kiedy to przewiduje się przekroczenie wartości 230 miliardów USD. Jest to ciekawe zjawisko, biorąc pod uwagę zmniejszającą się liczbę dzieci w naszym kraju.
Główną rolę we wzroście sprzedaży notują zabawki edukacyjne. Nic dziwnego, że są to produkty pożądane, ponieważ to właśnie one stymulują rozwój mózgu naszych dzieci. Odpowiednio zaprojektowane i dobrane do wieku oraz umiejętności motorycznych malucha potrafią mieć pozytywny wpływ na logiczne myślenie, koordynację ruchową i zdolności poznawcze.
Coraz bardziej świadomi konsumenci potrzebują więc zmian i innego, nieszablonowego myślenia w produkcji zabawek. Poszukują ciekawych, innowacyjnych produktów edukacyjnych, które dadzą radę sprostać ich wymaganiom. Tak więc, producenci, którzy będą bacznie obserwować te preferencje i na nie odpowiadać mogą wiele zyskać.
Zabawa w duchu play value, edutainment i STEAM
Producenci zabawek coraz chętniej stawiają na zasadę play value, która charakteryzuje się wartością i uniwersalnością. Krótko mówiąc, przedmioty do zabawy muszą być atrakcyjne i zachęcać dziecko do zaangażowania w kreatywną, pełną przygód i wrażeń zabawę taką, która ma prawdziwą wartość.
Popularnością cieszy się także edutainment, czyli nowa metoda nauki, która łączy edukację (education) i rozrywkę (entertainment) poprzez wykorzystanie aktywności, takich jak np. gry i zabawy szybko zyskuje na popularności. Idea ta opiera się na przekonaniu, że dzieci najefektywniej uczą się, gdy proces ten jest przyjemny, angażujący, inspirujący i kreatywny. Ponadto na rozpoznawalności zyskuje również zabawa STEAM, czyli skrót od angielskich słów science (nauka), technologu (technologia), engineering (inżynieria), arts (sztuka) i maths (matematyka). Metodologia ta odwraca tradycyjny proces nauczania, w którym to dziecko jest biernym odbiorcą przekazywanej przez nauczyciela wiedzy.
Rodzice są coraz bardziej świadomi roli zabawek (i zabawy w znaczeniu ogólnym) w rozwoju dzieci i bardzo chętnie sięgają po produkty, które są uniwersalne – nie tylko dostarczają walorów rozrywkowych, ale także (a może przede wszystkim?) edukacyjnych.
Co jest teraz w trendzie?
Wiele wskazuje na to, że niedługo dużą popularnością będą cieszyć się zabawki licencjonowane. Obserwujemy to już teraz – odbiorcy (i nie mówię tutaj wyłącznie o dzieciach) uwielbiają produkty, które znają, i które mogą zobaczyć w innym, odświeżonym wydaniu. Współprace marek mogą być kluczowe w utrzymaniu silnej pozycji na rynku – tłumaczy Piotr Respondowski, Dyrektor Sprzedaży, MGA Entertainment Poland.
Podążając za głosem klientów oraz trendami, marka MGA Entertainment w 2023 roku nawiązała współprace z markami takimi jak m.in.: Haribo, Crayola czy Hello Kitty. Dzięki wyjątkowej kooperacji znanych i uwielbianych brandów oferta MGA poszerzyła się o niezwykłe produkty.
Co więcej, w ubiegłym roku na rynek wypuszczone zostały również nowe wersje kultowego produktu Mniverse – Make it Mini Food!, który doczekał się także nietuzinkowej kampanii digitalowej. Powstała także innowacyjna kampania finecast dla L.O.L Surprise! Nie sposób nie wspomnieć również o serialu animowanym BABY born® emitowanym na portalu You Tube, który był odpowiedzią na nieustannie rosnące grono fanów kultowej lalki.
Mijający rok możemy uznać za udany. Obfitował on w nowe projekty i wyjątkowe współprace, które miały na celu zaspokoić potrzeby odbiorców, zarówno tych dużych, jak i małych, a także zwiększyć różnorodność krajobrazu branży. W 2024 roku obiecujemy nie zwalniać tempa – podsumowuje Piotr Respondowski.
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!TM, Little Tikes®, Rainbow HighTM, Shadow HighTM, Bratz®, MiniverseTM MGA, Fluffie StuffiezTM, Na! Na! Na! SurpriseTM, Micro Games of AmericaTM, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.