Budowanie bezpiecznej przyszłości cyfrowego pokolenia
Konferencja Asów Internetu: Budowanie bezpiecznej przyszłości cyfrowego pokolenia
Zdobywanie i rozwijanie szeroko rozumianych kompetencji cyfrowych staje się jedną z ważniejszych potrzeb edukacji młodego pokolenia. Kształtowanie tych umiejętności pozwoli dzieciom i młodzieży świadomie i bezpiecznie poruszać się w wirtualnej przestrzeni, czerpać z niej korzyści i rozsądnie zarządzać treściami w niej napotkanymi. Realizowany przez Fundację Szkoła z Klasą Program Asy Internetu odpowiada na tę potrzebę, wyposażając szkoły w narzędzia i wiedzę pomocną w prowadzeniu angażujących lekcji na temat Internetu i bezpieczeństwa w sieci. Jednym z przykładów takich działań jest zaplanowana na 14 marca online Konferencja Asów Internetu, w której nieodpłatnie udział wezmą nauczyciele i nauczycielki wraz z swoimi klasami.
Program Asy Internetu został zainicjowany w Stanach Zjednoczonych przez firmę Google, a w Polsce jest prowadzony przez Fundację Szkoła z Klasą przy wsparciu Google.org. Już od 6 lat wspiera polskich nauczycieli i nauczycielki w rozwijaniu wśród uczniów i uczennic umiejętności m.in. dbania o prywatność w sieci, rozpoznawania wartościowych źródeł informacji, czy prowadzenia życzliwej komunikacji online. Promuje uniwersalne wartości, takie jak: rozsądek, uważność, siła (asertywność), życzliwość i odwaga, których codzienne stosowanie pomaga w eksplorowaniu Internetu w bezpieczny i odpowiedzialny sposób. Udostępnia materiały poradnikowe, dydaktyczne, scenariusze lekcji, a także szkoli kadrę pedagogiczną z prowadzenia zajęć o bezpieczeństwie cyfrowym.
- Asy Internetu to program, poprzez który staramy się oswoić cyfrowy świat, wyposażając młodych użytkowników Internetu w niezbędne kompetencje, ale także uważność na to, co się w nim dzieje. Jego założenia stanowią alternatywę do często spotykanego negatywnego podejścia, a wręcz demonizacji wirtualnego świata i jego wpływu na dzieci i młodzież. Naszym zdaniem lepiej jest pomagać go zrozumieć, niż nim straszyć, a tu nieoceniona jest rola nauczycieli i nauczycielek oraz oczywiście rodziców – mówi Michał Szeląg, wiceprezes Fundacji Szkoła z Klasą.
W ramach programu Asy Internetu 14 marca po odbędzie się 4. edycja konferencji, w której udział potwierdziło już ponad 600 edukatorów, edukatorek i rodziców z całego kraju. Wydarzenie w formule online będzie dostępne na kanale YouTube Fundacji Szkoła z Klasą. W pierwszej części odbędą się lekcje dla dzieci w wieku 5-6 lat oraz klas 1-3, 4-6 i 7-8. Prowadzone przez trenerów i trenerki Fundacji i programu Asy Internetu będą interesującą propozycją rozmowy o sieci podczas wspólnych zajęć. Dla biorących udział w konferencji nauczycieli i nauczycielek oraz klas organizatorzy przygotowali specjalne materiały dydaktyczne, dostępne na stronie wydarzenia oraz certyfikaty uczestnictwa. W drugiej części Konferencji Asów Internetu osoby uczestniczące będą miały okazję poznać ekspertki i ekspertów sympatyzujących z obszarem nowoczesnych rozwiązań, którzy wyjaśnią, dlaczego warto korzystać z dobrodziejstw technologii. Opowiedzą o możliwościach AI, przydatności Social Mediów w pracy nauczycieli i nauczycielek oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej. Wydarzenie poprowadzą znani z technologicznego zamiłowania dziennikarze: Justyna Suchecka i Radomir Wit.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.