Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok wcześniej, ustanawiając nowy rekord w historii platformy.
W zeszłym roku liczba klientów, którzy dodali burgera do koszyka wzrosła o ponad 20% – to jasny sygnał, że klasyka street foodu ma się w Polsce doskonale. Rekord pod względem największej liczby zamówień padł w listopadzie – z wynikiem przekraczającym 100 tys. kanapek jednego dnia.
Nie tylko więcej, ale też inaczej
Na przestrzeni lat zmienił się także ulubiony dzień na zamawianie burgera – przez ostatni rok był to piątek. W ubiegłych latach była to natomiast niedziela, kiedy to burger stanowił alternatywę dla tradycyjnego „niedzielnego obiadu”. W ostatnich miesiącach szala przełożyła się natomiast na początek weekendu, ze szczytem zamówień przypadającym na godz. 18:00 – choć wzmożone apetyty na burgera utrzymywały się w przedziale od 16:00 do 20:00. Wszystko wskazuje na to, że burger zyskał miano nieformalnego symbolu piątkowego wieczoru.
Od Warszawy po Madryt – burgerowe statystyki Glovo
Na burgerowej mapie Polski króluje Warszawa, gdzie złożono najwięcej zamówień w ciągu roku – w tym 691 tylko przez jednego użytkownika! Kolejne miejsca zajmują Trójmiasto i Kraków, potwierdzając miejskie zapotrzebowanie na klasykę street foodu od północy, aż po południe.
Równie imponująco wyglądają wyniki Polski na tle Europy – nasz kraj znalazł się na 3. miejscu pod względem liczby zamówień burgerów w aplikacji Glovo, z udziałem na poziomie 11%. Wyprzedzają nas jedynie Hiszpania (33%) i Włochy (19%).
Sprawdzona klasyka kontra rosnąca świadomość
Wśród wszystkich dostępnych wariantów burgerów to cheeseburger był królem zamówień w 2024 roku, pojawiając się aż w ponad 20% wszystkich burgerowych dostaw zrealizowanych przez Glovo. Połączenie soczystego mięsa z rozpuszczonym serem od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, co potwierdza, że Polacy – choć coraz chętniej sięgają po nowości – wciąż cenią sobie sprawdzone, klasyczne smaki.
Z drugiej strony, widoczny jest również dynamiczny wzrost zainteresowania opcjami bezglutenowymi – całkowita liczba zamówień w tej kategorii wzrosła aż o 88% rok do roku. To pokazuje, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na smak, ale także na skład i dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb żywieniowych. W ofercie Glovo dostępne są również burgery z bułkami w wersji bezglutenowej, dzięki czemu fani street foodu mogą cieszyć się ulubionymi smakami bez kompromisów.
Źródło: Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Bryska: W Sopocie nigdy nie odmawiam sobie przyjemności zjedzenia gofra. Cena nie gra roli
Wokalistka zapewnia, że nieco wyższe ceny w kawiarniach, restauracjach czy nawet w zwykłych budkach z przysmakami tuż przy plaży nie zniechęcają jej do wypoczynku nad Bałtykiem, bo po prostu lubi tam bywać. Często wraca do Sopotu, chociażby po to, żeby zjeść pysznego gofra z syropem karmelowym. Na ten przysmak Bryska nie żałuje pieniędzy. Jej zdaniem nieco wyższe ceny w lokalach gastronomicznych w sezonie letnim są jak najbardziej uzasadnione, bo przecież dla właścicieli takich punktów, to jedyna okazja żeby zarobić.
Polityka
Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi

Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki podczas ostatniej debaty w TVP wykonał nietypowy gest, wsuwając do ust saszetkę, co wywołało dyskusję na temat alternatywnych produktów nikotynowych. Były wiceminister zdrowia przypomina, że stosowanie takich woreczków to jedna z metod walki z uzależnieniem od palenia tytoniu, wpisująca się w strategię redukcji szkód, a przykład osoby publicznej może podnieść świadomość społeczną na ten temat. Jednocześnie lekarz zwraca uwagę, że tego typu produkty przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych. Reguluje to przyjęta w maju nowelizacja ustawy tytoniowej.
Zdrowie
Coraz więcej alergików korzysta z immunoterapii podjęzykowej. Nie jest ona dostępna dla najmłodszych pacjentów

Immunoterapia alergenowa, polegająca na 3-5-letnim podawaniu preparatu zawierającego alergeny, jest jedyną uznaną i skuteczną metodą przyczynowego leczenia alergii. Jej zastosowanie w najmłodszym wieku pozwala uchronić pacjenta przed rozwojem poważniejszych chorób o podłożu alergicznym, takich jak astma oskrzelowa. W Polsce refundowane są głównie immunoterapie podawane podskórnie, jednak w ostatnich latach coraz popularniejsza staje się postać podjęzykowa. Doustna forma jest refundowana tylko u dzieci i młodzieży w wieku 12–18 lat oraz dla dorosłych w odczulaniu na roztocza kurzu domowego. Alergolodzy i organizacje pacjenckie apelują o rozszerzenie wskazań o inne alergeny wiatropylne i refundację preparatów od szóstego roku życia.