Komunikaty PR

By piękno było źródłem pewności siebie, a nie obaw i lęku- 20 lat misji Dove

2024-10-14  |  14:15
Biuro prasowe

Pewne siebie, autentyczne, dumne ze swoich ciał o różnych kształtach i odcieniach skóry, czujące się piękne takimi, jakie są.  20 lat temu, kiedy w mediach rządził ideał piękna oparty o nierealne standardy urody, marka Dove pokazała w reklamie, jak wyglądają prawdziwe kobiety. Od tego czasu wspiera ona prawdziwe piękno oraz pomaga kobietom i nastolatkom budować ich pewność siebie, uczy samoakceptacji i poczucia własnej wartości. Mimo ogromnej rewolucji technologicznej, jaka miała miejsce od 2004 r., Dove wciąż konsekwentnie realizuje swoją misję, by w swoich reklamach przedstawiać tylko rzeczywiste wizerunki kobiet, stając w obronie prawdziwego piękna.

Od ideału do prawdziwego piękna

W 2004 r. marka Dove opublikowała szokujące wyniki badania – tylko 2 proc. kobiet przyznało, że czuje się piękne. W obliczu coraz większej presji społecznej, zaczęły one tracić pewność siebie, dążąc do nieosiągalnego ideału wyglądu.

Źródłem tej presji stawały się coraz powszechniej nas otaczające i coraz silniej na nas oddziałujące wzorce piękna promowane w mediach. Wykreowanie idealnego wizerunku nigdy nie było tak proste jak w ciągu ostatnich 20 lat. Najpierw, dzięki programom do edycji zdjęć, w prasie oglądaliśmy jedynie kobiety długonogie, smukłe, o idealnej cerze i absolutnie bez żadnych niedoskonałości. Potem uwierzyliśmy, że w social mediach możemy pokazywać wyłącznie zdjęcia z nałożonymi filtrami, na których mamy nieskazitelną, rozświetloną cerę, głęboko osadzone oczy i pełne usta. Teraz – każdego dnia oglądamy jeszcze „doskonalsze” wizerunki wygenerowane przez AI.

Wyniki badania z 2004 r. były jasnym sygnałem dla marki Dove – konieczne są zmiany, by kobiety odzyskały poczucie własnej wartości, by znów poczuły się piękne, niezależnie od cech wyglądu. Wystartowała kampania „For Real Beauty” – i tak rozpoczęła się niezwykła misja Dove, która zrewolucjonizowała sposób postrzegania kobiecego piękna. Przez ten czas marka zrealizowała liczne kampanie społeczne, wskazując, jak ważne jest to, abyśmy dostrzegali piękno w różnorodności i inkluzywności, bo drzemie ono w każdej i każdym z nas.

2004 r. – Dove, jako pierwsza marka, pokazała kobiety takimi, jakimi naprawdę są. W tym roku powstał także Program Dove Self-Esteem.

2006 r. – start kampanii „Ewolucja”, w której marka wyraziła sprzeciw wobec profesjonalnym zniekształceniom cyfrowym.

2013 r. – kampania „Szkice Prawdziwego Piękna”, w której marka Dove sprzeciwiła się krzywdzącej samoocenie kobiet.

2016 r. – kampania „Jesteśmy piękne”, w której marka Dove podjęła się odkrycia piękna kobiet na nowo.

2018 r. – kampania „Moje piękno. Moja historia”, w której pokazane zostały kobiety stające w obronie własnego piękna.

2019 r. – kampania „#ShowUs”, podczas której marka Dove stworzyła największą na świecie bazę nieretuszowanych zdjęć.

2021 r. – kampania „Odwrócone selfie”, w której marka Dove nagłośniła temat szkodliwego wpływu stosowania filtrów w social mediach na samoocenę nastolatków.

2023 r. – kampania #DetoxFeedu, w której marka Dove głośno mówiła o tym, jak toksyczne treści w internecie obniżają samoocenę nastolatków.

2024 r. – kampania marki Dove i projektu MŁODE GŁOWY, które połączyły siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków.

2024 – kampania #PrawdziwePiekno, w której marka Dove zmienia definicję piękna proponowaną przez sztuczną inteligencję i odkrywa piękno w każdej kobiecie.

Wspólnie dbajmy o #PrawdziwePiekno

Choć wyniki badania przeprowadzonego w tym roku wskazują, że kobiety myślą o sobie lepiej niż 20 lat temu, to jednak wciąż potrzebują one wsparcia, by mogły czuć się pewne siebie i piękne. Ponad połowa (55%) ankietowanych Polek przyznała, że chciałaby wyglądać jak ktoś inny, a co trzecia odczuwa presję bycia piękną. Ponadto, prawie co piąta ankietowana stwierdziła, że oddałaby 5 lat swojego życia w zamian za osiągnięcie idealnego wyglądu, a co trzecia – że nie poszła na basen, na plażę czy do spa, bo nie czuła się dobrze ze swoim wyglądem.

Dlatego dziś Dove w najnowszej kampanii #PrawdziwePiekno rzuca wyzwanie zagrożeniu, płynącemu ze strony sztucznej inteligencji, która bazując na treściach już dostępnych w internecie, generuje obraz piękna oparty na stereotypach. Marka rozpoczyna dyskusję na temat przyszłości AI oraz tego, jakich standardów piękna chcemy ją uczyć.

Nowe technologie od zawsze budzą ambiwalentne uczucia. Z jednej strony znacząco wpływają na poprawę jakości naszego życia, z drugiej – niewłaściwie wykorzystywane mogą mieć negatywny wpływ na naszą samoocenę i samopoczucie. Marka Dove od 20 lat pozostaje wierna pokazywaniu prawdziwego piękna i prowadzi działania, by każda kobieta czuła się piękną taka, jaką jest. Dlatego też aktualna kampania marki Dove podejmuje kolejny ważny problem – wąską i opartą o nierealistyczne standardy piękna reprezentację kobiet w obrazach kreowanych przez AI – mówi Tadeusz Kuchta, Head of Digital w Unilever.

Marka Dove zachęca nas wszystkich do działania – jako użytkownicy internetu możemy wpływać na treści, z których korzysta sztuczna inteligencja. Publikujmy i udostępniajmy wizerunki rzeczywistych kobiet, których piękno tkwi w różnorodnych i unikalnych kształtach, rysach twarzy, odcieniach skóry. Wspólnie dbajmy o #PrawdziwePiekno. Marka Dove przygotowała przewodnik „The Real Beauty Prompt Guidelines”, byśmy wszyscy mogli dowiedzieć się, jak za pomocą AI generować obrazy pokazujące prawdziwe piękno – oparte o rzeczywiste wizerunki kobiet.

Przez ostatnie 20 lat marka Dove prowadziła kampanie społeczne, które wskazywały na aktualne zagrożenia dla samooceny oraz pewności siebie kobiet i dziewczynek, ale też staraliśmy się pokazywać możliwe rozwiązania – by piękno było dla kobiet źródłem pewności siebie, a nie lęku. Dlatego dziś nadal podtrzymujemy nasze zobowiązanie, że w swoich reklamach będziemy pokazywać tylko prawdziwe, autentyczne wizerunki kobiet – także w erze sztucznej inteligencji. Jesteśmy i będziemy wierni pięknu, które jest różnorodne i inkluzywne – mówi Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead w Unilever.

Dove Self-Esteem – budujemy pewność siebie i wysoką samoocenę nastolatków

W 2004 r., marka Dove, rozpoczynając swoją misję, uruchomiła także projekt Dove Self-Esteem. W jego ramach podejmuje działania mające rozwiązać problem niskiej samooceny i negatywnego postrzegania swojego ciała u nastolatków. Pomaga kolejnym pokoleniom budować pozytywną relację ze swoim ciałem, aby obawy i leki związane z wyglądem nie były barierą do tego, by w pełni wykorzystywać swój potencjał. Do tej pory program objął swoim zasięgiem ponad 100 milionów młodych ludzi w 150 krajach świata. Do 2030 r. Dove chce pomóc globalnie aż 1/4 miliarda nastolatków, tworząc największy na świecie program edukacyjny w zakresie budowania pozytywnej samooceny i pewności siebie.

Od 2018 r. program Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny realizowany jest także w Polsce. Do tej pory w programie wzięło udział ponad 270 tysięcy nastolatków w naszym kraju.

Obecnie realizowana jest VI edycja programu, zawierająca nową lekcję „Piękno w erze AI - jak zachować zdrową samoocenę”, którą opracowała założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka Cyfrowej UE – Jowita Michalska. Lekcja łączy elementy edukacji technologicznej, rozwoju osobistego, empatii i krytycznego myślenia, pomagając uczniom rozeznawać się w świecie, gdzie granica między rzeczywistością a sztucznymi kreacjami staje się coraz bardziej rozmyta.​​​​​​​​​​​​​​​​

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polak z kolejnym rekordem Guinnessa! Łukasz Szpunar morsował w samolocie Biuro prasowe
2024-11-06 | 07:00

Polak z kolejnym rekordem Guinnessa! Łukasz Szpunar morsował w samolocie

Łukasza Szpunara nie trzeba już nikomu przedstawiać. Jeden z najbardziej znanych morsów w Polsce jest już rekordzistą Guinnessa
Styl życia Warsztaty z robienia pizzy oraz kurs samoobrony, czyli edukacyjna sobota w Fuzji
2024-11-05 | 17:00

Warsztaty z robienia pizzy oraz kurs samoobrony, czyli edukacyjna sobota w Fuzji

Sobotni poranek, 9 listopada, upłynie w Fuzji w kulinarnym klimacie. To za sprawą specjalnych warsztatów dedykowanych najmłodszym, które odbędą się w funkcjonującej na terenie
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Gwiazdy

Anna Głogowska: Obsesyjnie sortuję śmieci. Jestem wściekła na wszystkich sąsiadów, którzy tego nie robią

Tancerka zauważa, że dbając o środowisko naturalne, jednocześnie dbamy o swoje zdrowie i troszczymy się o przyszłe pokolenia. Nie powinno się więc lekceważyć postaw proekologicznych, myśląc, że są one zarezerwowane dla kogoś innego. Zmiany na lepsze trzeba zacząć od swojego podwórka, bo nawet drobne gesty mają dużo większe znaczenie, niż może nam się wydawać. Anna Głogowska zapewnia, że w jej domu szczególną uwagę zwraca się na segregowanie śmieci i ograniczanie plastiku. Na przykład jednorazowe butelki zastępuje bidonami.

Transport

Ostatni moment na przygotowanie samochodu do zimy. Wśród zaleceń nie tylko wymiana opon, ale i sprawdzenie oświetlenia

Listopad to ostatni dzwonek na przygotowanie samochodu do zimy – wymianę opon i sprawdzenie oświetlenia. Polska jest jednym z nielicznych krajów, gdzie nie ma obowiązku zmiany opon na zimowe, ale jak wynika z badania Goodyear, 82 proc. polskich kierowców tego pilnuje. Z ustawieniem świateł jest gorzej. Mniej niż połowa pojazdów jest w stanie zapewnić minimum oświetlenia określonego przepisami – wynika z danych Instytutu Transportu Samochodowego.