Celebruj Światowy Dzień Sztuki
15 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Sztuki. Ten wyjątkowy dzień upamiętnia urodziny Leonardo da Vinci, jednego z najwybitniejszych twórców historii. Święto jest idealną okazją do przypomnienia jak ważną rolę pełni w naszym życiu sztuka i jak bardzo jej brakuje w czasach nowej rzeczywistości. W tym wyjątkowym dniu chcielibyśmy przypomnieć najciekawsze współprace czekoladowej marki E.Wedel z artystami!
Artystyczny E.Wedel
W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych. Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka.
Z marką współpracował również włoski artysta - Leonetto Cappiello, autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze.
Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W stolicy można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.
,,The Art of Banksy. Without Limits" &. E.Wedel
Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits" to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Drugą odsłonę wystawy będzie można zobaczyć po stabilizacji sytuacji pandemicznej w Polsce oraz zniesieniu przez rząd obostrzeń. Partnerem wydarzenia jest czekoladowa marka E.Wedel.
Sztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję, chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam, gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia, kiedy sytuacja pandemiczna ulegnie już poprawie i będziemy mogli bezpiecznie cieszyć się sztuką!
Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel
Żabka Jush łączy siły z wlodim4444
Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi DOMOTEKI
Poloneza czas zacząć! Sokołów Podlaski idzie po rekord
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.