Celebryci w kampanii środowiskowej Żywiec Zdrój
Znane osoby, którym bliski jest temat ekologii poinformowały na swoich kanałach społecznościowych
o realizacji bezprecedensowego zobowiązania środowiskowego Żywiec Zdrój – marka jako pierwsza
w Polsce, zapewniła zbiórkę i poddała recyklingowi równowartość 100% wprowadzonego na rynek w 2020 roku plastiku. Krzysztof Gonciarz – znany twórca internetowy przyjrzał się temu tematowi, sprawdzając, jak firma tego dokonała. Efekty tego swoistego „dochodzenia” można od tego tygodnia oglądać na kanałach twórcy internetowego oraz www.postronienatury.pl. W kampanię zaangażowała się również Joanna Krupa, Michał Piróg, Katarzyna Zielińska, Joanna Jabłczyńska, Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof Jankes Jankowski, Agnieszka Włodarczyk i Gabi Drzewiecka.
Na początku marca Żywiec Zdrój wystartował z nową kampanią wizerunkową, w której firma informuje o realizacji ogłoszonego na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach zobowiązania środowiskowego. Obok działań reklamowych realizowanych w telewizji, digitalu czy mediach społecznościowych, do celebracji zbiórki plastiku przyłączyli się popularni influencerzy.
„Mega się cieszę, że w Polsce działają marki, które nie tylko mówią o swojej trosce o planetę, ale również realnie działają w tym temacie. Żywiec Zdrój kolejny raz udowadnia, że w pełni słusznie należy do tego grona! Marka od lat przypomina mi i innym, że wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za przyszłość tu i teraz. Zapewnia zbiórkę plastiku, poddaje go recyklingowi i wprowadza na rynek opakowania w 100% z rPETu, ale co najważniejsze, edukuje Polaków na temat segregacji i tego, że zmiana naszych nawyków jest koniecznością. Mam nadzieję, że biorąc udział w tej kampanii i dorzucając swoje 3 grosze, sprawię że więcej osób zacznie postrzegać plastik jak surowiec, a nie odpad” – komentuje Michał Piróg.
W tym tygodniu światło dzienne ujrzał najnowszy film Krzysztofa Gonciarza. Jeden z najpopularniejszych YouTuberów w Polsce, w charakterystyczny dla siebie sposób przeprowadził w swoim video „śledztwo” na temat zbiórki plastiku przeprowadzonej przez Żywiec Zdrój. W materiale odpowiada na pytania, które najczęściej pojawią się wśród konsumentów w kontekście realizacji zbiórki. Do akcji przyłączyły się również znane osoby zaangażowane w kwestię środowiskowe, którzy na swoich kanałach społecznościowych informują o zbiórce i zachęcają do obejrzenia video.
Kampania marki Żywiec Zdrój została przygotowana przez agencje VMLY&R (koncept, kreacja oraz działania w Internecie), MediaCom (planowanie i zakup mediów),Tailor Made PR (działania media relations, współpraca z influencerami i partnerami) oraz Cut The Mustard.
Więcej informacji o realizacji zobowiązania środowiskowego przez Żywiec Zdrój dostępne jest na stronie: https://www.postronienatury.pl/
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.