Ceramika Paradyż i Grupa Selena wprowadzają bajkowy klimat w CZD
Firmy wsparły budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydały specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”.
Tytani Ceramiki to wspólna inicjatywa Grupy Selena i Ceramiki Paradyż mająca na celu dostarczanie wykonawcom innowacyjnych rozwiązań dostępnych w branży. Dla obu przedsiębiorstw, odpowiedzialność społeczna stanowi istotną część działalności, dlatego też chętnie podejmują się różnych inicjatyw z obszaru CSR-u. Tym razem firmy zaangażowały się w wyjątkowy projekt na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Paradyż i Selena przekazały na budowę bajkowego szybu windowego 8 ton kleju i 72 litry emulsji gruntującej oraz 1353 m2 gresów ceramicznych. Powstała konstrukcja o wysokości ponad 46 m składa się z 13 kondygnacji, w tym 12 pięter użytkowych. Ogromna inwestycja warta 8,7 mln miała za zadanie nie tylko usprawnienie komunikacji i zwiększenie bezpieczeństwa, ale również poprawy komfortu pacjentów, ich rodziców oraz personelu. Specjalnie do tego projektu stworzono grafiki pt.: „Bajkowa Kraina”, które pozwalają dzieciom zapomnieć o stresie związanym z podróżą na Blok Operacyjny. Na każdym z pięter znajduje się inna bajkowa kraina m.in.: Daleki Wschód, Meksyk, Dżungla, Madagaskar, Mars, czy Kocie Miasto.
– Nowa „Strefa Wind” to wyjątkowy projekt, który dzięki cudownym przestrzeniom pozwala naszym pacjentom chociaż na chwilę zapomnieć o stresie związanym z nadchodzącymi operacjami – powiedziała Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka. – Dziękujemy wszystkim podmiotom, dzięki którym realizacja inwestycji była możliwa – dodała.
Tytani Ceramiki postanowili dołożyć kolejną cegiełkę do projektu. Na podstawie stworzonych grafik, wspólnymi siłami zainicjowali wydanie bajek, które będą wręczane małym pacjentom po przebytym zabiegu. Bajki specjalnie na potrzeby tego projektu napisała Ula Buyuly. Każda z przedstawionych opowieści odnosi się do innego piętra z szybu wind. Książki zostały przekazane Centrum Zdrowia Dziecka 14 czerwca.
– Tworząc „Współczesnych Tytanów i inne kolorowe opowieści” zależało nam na podarowaniu dzieciom historii, dzięki którym w każdej chwili będą mogły oderwać się od trudnej rzeczywistości i przenieść się w podróż po wyjątkowej krainie bajek – skomentowała Ilona Gajewska, PR & Corporate Communication Executive Manager w Grupie Selena. – Wspólna akcja społeczna, której liderem jest Ceramika Paradyż, to fantastyczna inicjatywa wspierająca najmłodszych w potrzebie. Razem możemy zdziałać dużo więcej.
Za pomysł, projekt i wykonanie aranżacji graficznej strefy wind odpowiadał zespół Medical Design Studio z Poznania, którego członkowie dodatkowo pro bono dokonali składu książki, przenosząc na jej karty bajkowe grafiki. Rolę tytułowych Tytanów pełnią zwierzęta, Wszystkowiedzący Robocik czy Ufo-ludeuszek. Bohaterowie opowieści mierzą się z najróżniejszymi przygodami i wyzwaniami. Główną ideą książek, było podarowanie dzieciom uśmiechu.
– Zaangażowanie w prospołeczne działania lokalne i ogólnopolskie inicjatywy wpisane jest DNA naszej firmy. Wspieramy działalność organizacji pozarządowych, szkół, placówek społecznych i szpitali w całej Polsce. Nie tak dawno przekazaliśmy nasze produkty na rzecz Tomaszowskiego Centrum Zdrowia, dziś po raz kolejny angażujemy się w pomoc dla największego szpitala dziecięcego w kraju. – wskazał Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż. – Ten projekt jest dla nas wyjątkowy, bo skierowany do małych, dzielnych bohaterów. Współpraca z Grupą Selena pozwoliła na realizację wielowymiarowej akcji charytatywnej, dzięki której pomogliśmy w ich walce o życie i zdrowie – dodał.
Całościowa realizacja inwestycji budowlanej była możliwa dzięki wsparciu finansowym prywatnej osoby, która przekazała na ten cel 6,2 mln zł, a także następujących firm i organizacji: Towarzystwo Przyjaciół CZD, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Bryła. Artur Jagodziński oraz firma Rockfon. W tworzeniu książki oprócz Tytanów Ceramiki, uczestniczył zespół projektowy Medical Design Studio.
________________
Ceramika Paradyż
Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju oraz wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom w blisko 50 krajach innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości.
Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016 (Trakt), iF Design 2017 (Elanda/Elando), Dobry Wzór 2018 (Esagon) oraz Bronze A’Design Award 2020 za kolekcję Modernizm, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Grupa Selena
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników.
Medical Design Studio
Medical Design Studio specjalizuje się w budowaniu pozytywnej i przyjaznej atmosfery w przestrzeniach szpitalnych. Do tej pory Studio zrealizowało ponad 40 projektów, z których większość była wykonana w szpitalach dziecięcych. Za swoje realizacje Medical Design Studio zostało nagrodzone w kilku krajowych i międzynarodowych konkursach, m.in. 1 miejsce w konkursie zorganizowanym przez International Academy for Design and Health.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.