Chatbot opowie Ci o HIV
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Chatbot do rozmów o diagnostyce HIV powstał w ramach projektu „Wakacje plus” Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. Dzięki zautomatyzowaniu wyszukiwania odpowiedzi na najczęściej powtarzające się wątpliwości, wirtualny networker sprawnie odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące testowania w kierunku zakażenia HIV. Zainteresować rozmową z chatbotem mają krótkie filmy, mówiące o HIV i potrzebie testowania, a także promujące zdrowy styl życia, które będą pojawiać się regularnie przez całe wakacje w mediach społecznościowych. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Pozytywnie Otwarci. Rusza w wakacje, ponieważ lato to okres, kiedy młodzi ludzie częściej podejmują ryzykowne zachowania.
Chatbot dostępny jest m.in. na profilu Facebook Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy: https://www.facebook.com/pozytywniwteczy przy każdej interakcji za pośrednictwem Messengera. Ma dwie podstawowe ścieżki. „Wstępny test” to opcja, przy której internaucie zadawane są pytania podobne do tych, jakie słyszy się w stacjonarnym Punkcie Konsultacyjno-Diagnostycznym. Zazwyczaj bot na koniec proponuje wykonanie testu w kierunku HIV. Druga ścieżka, którą można wybrać na początku rozmowy, prowadzi do informacji o testowaniu w kierunku HIV przekazanych w formie krótkich pytań i odpowiedzi.
„Informacje na temat profilaktyki HIV oraz odnośniki do chatbota są już dostępne na naszych kontach w mediach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, YouTube. Umieszczamy tam materiały skierowane przede wszystkim do młodych odbiorców – utrzymane w lekkiej stylistyce, ale przekazujące ważne informacje. W czasie wakacji co tydzień będziemy publikować nowe materiały, dużo będzie się działo!” – mówi koordynator projektu, Krzysztof Tylicki.
Pierwsze z materiałów, które będą się ukazywać w mediach społecznościowych Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy regularnie przez całe wakacje, już są dostępne na profilu Fb organizacji. Zachęcają do testów na HIV w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych.
„Problem HIV może dotyczyć każdego, ale z dostępnych danych wynika, że najczęściej wirusem zakażają się ludzie młodzi, stąd informacje o profilaktyce, testowaniu i leczeniu powinny znaleźć się w mediach używanych przez tę właśnie grupę społeczną, a więc zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego wierzę, że chatbot Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy będzie skutecznym narzędziem do walki z HIV – podsumował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udzielają:
Krzysztof Tylicki Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy” Tel: +48 511 816 350 ktylicki@spinacz.com | Mariola Sarnowska Pozytywnie Otwarci Tel: +48 502 213 047 biuro@pozytywnieotwarci.pl |

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.