Chatbot opowie Ci o HIV
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Chatbot do rozmów o diagnostyce HIV powstał w ramach projektu „Wakacje plus” Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. Dzięki zautomatyzowaniu wyszukiwania odpowiedzi na najczęściej powtarzające się wątpliwości, wirtualny networker sprawnie odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące testowania w kierunku zakażenia HIV. Zainteresować rozmową z chatbotem mają krótkie filmy, mówiące o HIV i potrzebie testowania, a także promujące zdrowy styl życia, które będą pojawiać się regularnie przez całe wakacje w mediach społecznościowych. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Pozytywnie Otwarci. Rusza w wakacje, ponieważ lato to okres, kiedy młodzi ludzie częściej podejmują ryzykowne zachowania.
Chatbot dostępny jest m.in. na profilu Facebook Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy: https://www.facebook.com/pozytywniwteczy przy każdej interakcji za pośrednictwem Messengera. Ma dwie podstawowe ścieżki. „Wstępny test” to opcja, przy której internaucie zadawane są pytania podobne do tych, jakie słyszy się w stacjonarnym Punkcie Konsultacyjno-Diagnostycznym. Zazwyczaj bot na koniec proponuje wykonanie testu w kierunku HIV. Druga ścieżka, którą można wybrać na początku rozmowy, prowadzi do informacji o testowaniu w kierunku HIV przekazanych w formie krótkich pytań i odpowiedzi.
„Informacje na temat profilaktyki HIV oraz odnośniki do chatbota są już dostępne na naszych kontach w mediach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, YouTube. Umieszczamy tam materiały skierowane przede wszystkim do młodych odbiorców – utrzymane w lekkiej stylistyce, ale przekazujące ważne informacje. W czasie wakacji co tydzień będziemy publikować nowe materiały, dużo będzie się działo!” – mówi koordynator projektu, Krzysztof Tylicki.
Pierwsze z materiałów, które będą się ukazywać w mediach społecznościowych Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy regularnie przez całe wakacje, już są dostępne na profilu Fb organizacji. Zachęcają do testów na HIV w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych.
„Problem HIV może dotyczyć każdego, ale z dostępnych danych wynika, że najczęściej wirusem zakażają się ludzie młodzi, stąd informacje o profilaktyce, testowaniu i leczeniu powinny znaleźć się w mediach używanych przez tę właśnie grupę społeczną, a więc zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego wierzę, że chatbot Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy będzie skutecznym narzędziem do walki z HIV – podsumował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udzielają:
Krzysztof Tylicki Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy” Tel: +48 511 816 350 ktylicki@spinacz.com | Mariola Sarnowska Pozytywnie Otwarci Tel: +48 502 213 047 biuro@pozytywnieotwarci.pl |

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.