Komunikaty PR

Ciszej i cieplej w domu z pomocą styropianu akustycznego

2021-12-06  |  11:08
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Nurt minimalizmu dosięga już warunków, w jakich mieszkamy. Ograniczamy nie tylko dobra, które kupujemy i konsumujemy, ale i przestrzeń, którą zajmujemy. Sprzyjają temu bardzo praktyczne ułatwienia związane z budową małych domów bez tradycyjnych formalności. W tej sytuacji jeszcze ważniejsze staje się, by domowe otoczenie było wygodne, ciepłe i ciche.

Na wzór fleksitarian, którzy ograniczają jedzenie mięsa, ale nie eliminują go całkowicie, większość z nas jest zapewne fleksiminimalistami. To znaczy osobami, które coraz świadomiej dokonują wyborów, co kupią, czego używają, jaki mają samochód, jaki transport wybiorą, czy gdzie udadzą się na wakacje. Te wybory mogą być podyktowane różnymi pobudkami, i ekonomicznym, i ekologicznymi związanymi z dbałością o środowisko. Ale efekt jest ten sam – w minimalizmie chodzi bowiem nie tylko o to, by mieć mniej lub mieć tyle, ile potrzeba, ale i to, by najlepiej wykorzystywać to, co mamy.

Luksusu nie liczy się w metrach

Optymalne wykorzystanie zasobów to również optymalne wykorzystanie przestrzeni. Wielki dom już dawno przestał być synonimem dobrego domu. Teraz znacznie bardziej liczy się to, by przestrzeń była komfortowa, a jej obsługa ekonomiczna. „Dbałość o ciepło fantastycznie wpisuje się w myślenie minimalistyczne. O co w gruncie rzeczy chodzi? O to, by stosunkowo małym nakładem energii otrzymać wystarczająco dużo ciepła i jeszcze zachować je w domu przez możliwie długi czas” – wskazuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej najpopularniejszy materiał ociepleniowy – styropian.

Patrząc z tej perspektywy na termoizolację, widać, że jest znakomitym przykładem oszczędności zasobów: potrzebujemy mniej energii, by otrzymać ciepło, a to sprawia, że mniej za nie płacimy. Można pójść jeszcze dalej tym tropem – ocieplenie może spełniać dodatkową funkcję. Dzieje się tak w przypadku styropianu akustycznego, który pomaga wygłuszyć dźwięki między piętrami.

Domowa układanka

„Styropian akustyczny to materiał stosowany do izolacji podłóg, czyli mówiąc językiem budowalnym stropów pomiędzy kondygnacjami. Z jednej strony jak każdy styropian podkładowy spełnia zadanie ocieplenia, z drugiej – ma dodatkową cechę w postaci wyciszania tzw. dźwięków uderzeniowych” – wyjaśnia Dariusz Pruszkowski.

Chodzi np. o tupanie, stukanie obcasów, odgłosy, które powstają, gdy coś upada na podłogę, czy trzaśnięcia drzwiami. W praktyce dzięki styropianowi akustycznemu można lepiej zaplanować cichą przestrzeń w domu. „Im mniejszy dom, a dociera do nas coraz więcej zapytań od klientów, którzy interesują się budową tzw. domu bez pozwolenia, tym ważniejszy jest rozkład pomieszczeń i rozplanowanie funkcji, którym mają służyć” – zwraca uwagę doradca techniczny w firmie Styropmin.

Jeśli zatem pracujemy w domu i mamy dzieci, warto, by domowy gabinet znajdował się daleko od dziecięcego pokoju i na innej, wyciszonej kondygnacji. Sypialnia, w której wypoczywamy, również skorzysta na zastosowaniu styropianu akustycznego. Podobnie, jeśli w domu mieszkają trzy pokolenia, pokoje najstarszych członków rodziny także powinny być zaciszne.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:40

Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE

Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”,
Dom Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
2024-11-05 | 01:00

Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających

Jednym z najbardziej prestiżowych i nowoczesnych elementów, jakie w ostatnim czasie zdobyły uznanie zarówno wśród projektantów, jak i właścicieli nieruchomości,
Dom Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
2024-11-04 | 13:29

Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz

Posługiwanie się odcieniami jednego koloru od podłogi aż po sufit w tym samym pomieszczeniu to gorący wnętrzarski trend „color drenching”, który w tym roku skradł serca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.