Co dziesiąta osoba w ogóle nie zaczyna realizować swoich postanowień noworocznyc
Powiedzenie „nowy rok, nowy ja” wydaje się mieć odzwierciedlenie w deklaracjach Polaków – większość badanych (74,1%) stawia sobie określone cele na nadchodzące miesiące. Najczęściej dotyczą one lepszego zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną oraz ograniczenia używek. Wśród popularnych wyzwań noworocznych znalazło się także oszczędzanie.
Jak długo respondenci trwają w swoich postanowieniach? Blisko co czwarta osoba dwa tygodnie bądź krócej, z czego część… nawet nie zaczyna ich realizować (10,3%). Jednak jest też liczna grupa osób, które znacznie dłużej trzymają się noworocznych obietnic – blisko czterech na dziesięciu badanych trwa w nich przynajmniej dwa miesiące. W tej grupie są też osoby, którym udaje się to przez cały rok (14%).
Cheat day – sposób na utrzymanie diety?
Zdecydowanie najpopularniejszym postanowieniem jest zadbanie o zdrowszy tryb życia. Aż ponad połowa badanych Polaków (52%) przyznaje, że choć raz była na diecie odchudzającej. Co więcej, nawet wtedy zdarzało im się sięgać po „coś słodkiego”. Większość chętnie szukała alternatyw dla słodyczy, wybierając owoce (77,3%), orzechy, nasiona i pestki (65,1%) lub ciemną czekoladę (47,3%). Jak przyznają, ankietowani pozwalali sobie również na tzw. cheat day, czyli dzień, w którym zupełnie odstępowali od diety – niemal co czwarta osoba miała taki dzień ustalony z góry, a ponad połowie takie dni zdarzały się mniej regularnie.
Jak komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce: „Co ciekawe, ponad połowa osób zapytanych w naszej ankiecie (54,7%) pozytywnie ocenia drobne oszukiwanie podczas diety, czyli tzw. cheat day. A blisko trzy czwarte badanych nagradza się drobną słodkością za dobrze wykonany trening czy wykonanie ciężkiej pracy. Może to wskazywać, że w codziennym życiu szukamy równowagi, a zbilansowana dieta z przestrzenią na drobne przyjemności będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem” – i dodaje: „Takie podejście potwierdzają również trendy obserwowane w branży słodyczy. Dalej istotny jest trend zdrowotny, co w wyborach konsumentów przekłada się na m.in. dynamicznie rosnąca popularność ciemnych czekolad czy sięganie po mniejsze porcje przekąsek”.
Ten ostatni aspekt potwierdzają odpowiedzi konsumentów – blisko 60% badanych twierdzi, że mała porcja słodyczy może dać tyle samo przyjemności co duża. A równie liczna grupa woli sięgać po słodycze w mniejszych porcjach i w ten sposób kontrolować ilość spożywanych łakoci.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.