Co zabrać na majówkę z dziećmi? Praktyczny poradnik
Weekendowy wyjazd przywołuje na myśl same pozytywne wspomnienia, jednak często poprzedzony jest godzinami planowania i stresem związanym z pakowaniem. Co prawda, podróżowanie z dziećmi jest bardziej wymagające, jednak możemy ułatwić sobie organizację wyjazdu odpowiednio się do niego przygotowując.
Faktem jest, że w przypadku młodszych dzieci nawet wyjście na spacer rośnie do rangi wielkiej wyprawy. Konieczne jest przecież zabranie ciepłego ubrania, czegoś do picia czy pochrupania, zabawek i całej masy innych drobiazgów, bez których maluch nie może się obejść. Wielu rodziców już na samą myśl o organizacji weekendowego wypadu z najmłodszymi uznaje, że lepiej zostać w domu. Niesłusznie!
Gotowi na upał, gotowi na deszcz
Zarówno starsi, jak i młodsi powinni być przygotowani na różne warunki pogodowe. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza w Polsce, kiedy maj powitać nas może upałem lub nawet opadami śniegu. Dlatego oprócz szortów i klapków warto zabrać ze sobą również cieplejszą bluzę, kurtkę i czapkę.
- Aby nie zabierać ze sobą zbyt dużej liczby ubrań, warto zaplanować stylizacje w taki sposób, aby możliwe było ubranie dziecka “na cebulkę”. W ciepły dzień zakładamy koszulkę, ale jeśli pogoda nie dopisze lub odczuwalna temperatura spadnie, możemy nałożyć na nią bluzę, a następnie kurtkę. Poza dostosowaniem odzieży do możliwych warunków pogodowych, warto zaplanować stylizacje w taki sposób, aby wszystkie elementy do siebie pasowały. Jeżeli dziecko się ubrudzi, wystarczy tylko zmienić jedną część garderoby bez zastanawiania się, czy wymieniony element na pewno będzie pasował do reszty - radzi Paulina Żaczyk, Kierownik Marketingu Coccodrillo.
W dopasowaniu się do pogody pomocne będą również przedmioty takie jak np. parasol lub płaszcz przeciwdeszczowy. Dzięki nim możliwe będzie spacerowanie czy zwiedzanie nawet w deszczu, a więc znacząco spada szansa, że zła pogoda popsuje nam plany. Przed silnym słońcem dziecko ochroni z kolei czapka lub chustka na głowę.
Gadżety przydatne na co dzień
Dobrym pomysłem jest pakowanie się według wypisanej wcześniej listy. W internecie dostępne są gotowe pliki, z których można skorzystać, jednak nie zawsze znajduje się na nich wszystko, czego potrzebujemy. Na tydzień lub dwa przed podróżą warto więc zwracać większą uwagę na to, czego używają nasze dzieci i co jest im niezbędne. Właśnie takie przedmioty zapisujemy następnie na naszą listę, dzięki czemu mamy pewność, że o nich nie zapomnimy.
Wśród drobiazgów o których łatwo zapomnieć często znajdują się smoczki, szczoteczki do zębów, mokre chusteczki, nocnik, okulary przeciwsłoneczne, ulubiona zabawka czy niezbędne kosmetyki i akcesoria pielęgnacyjne, np. miękki kocyk, który może być przydatny zarówno w trakcie przewijania, podczas spacerów w wózku lub w razie potrzeby spełnić nawet rolę koca piknikowego. Jeśli wybieramy się nad wodę, koniecznie musimy pamiętać o gadżetach do zabawy takich jak łopatka i wiaderko a także o kremach z filtrem UV.
A jeśli czegoś zapomnisz?
Przechodzimy do ważnej kwestii, którą warto poruszyć. W większości przypadków nasze “gapiostwo” ujdzie nam całkowicie na sucho. O ile nie wybieramy się na pustynię lub do dżungli, gdzie od najbliższego sklepu dzielić nas będą kilometry, potrzebne przedmioty będziemy w stanie kupić na miejscu. Czasem będzie się to wiązało z większymi kosztami, zwłaszcza jeżeli wyjechaliśmy do innego kraju, jednak nie warto pozwalać, by zepsuło to naszą podróż.
Ostatecznie i tak zapamiętujemy głównie pozytywne chwile. Z pewnością za kilka lat zapomnimy o wpadkach lub staną się one zabawnymi, rodzinnymi anegdotami. Piękne wspomnienia z wyjazdu pozostaną jednak z nami na zawsze, a wspólne zdjęcia z wakacji za kilkadziesiąt lat przywołają szczęśliwe momenty ze wspólnych wyjazdów.
Coccodrillo to znana rodzicom polska marka odzieży dla niemowląt i dzieci, działająca na rynku od 2003 roku i należąca do spółki CDRL S.A. Coccodrillo prowadzi sprzedaż poprzez sklep internetowy, a także za pośrednictwem salonów sprzedaży stacjonarnej. W Polsce są to prawie 250 sklepów w większych i mniejszych miastach. Na świecie oferta marki dostępna jest w 230 punktach na 3 kontynentach: w Azji, Europie oraz Afryce. Coccodrillo ma w swojej ofercie szeroki wybór ubrań, akcesoriów, bielizny oraz obuwia dla dziewczynek i chłopców w wieku od 0 do 14 lat. W asortymencie sklepu można znaleźć zarówno propozycje na co dzień, jak i na specjalne okazje. Marka stawia w swoich projektach na różnorodność i charakterystyczne detale, wysoką jakość materiałów oraz kreatywność i ciekawy design. Wszystko po to, by dzieci mogły poprzez ubrania marki Coccodrillo wyrażać siebie i kreować swój własny styl.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.