Komunikaty PR

Contessa W. z kolekcji Paged Alter Ego, klasyczny mebel w kobiecej odsłonie

2023-07-20  |  10:58
Biuro prasowe

Ponadczasowość to cecha, którą posiada większość krzeseł produkowanych przez Paged Meble. Jednak to właśnie Contessa W., czyli EVO po revampingu, w całej swojej okazałości stała się uosobieniem thonetowskiej prostoty w nietuzinkowym, jednakże subtelnym, kobiecym wydaniu. Dostojność tego mebla z pewnością przypadnie do gustu, szczególnie że za jego projektem stoi młoda, zdolna polska projektantka: Agnieszka Pikus.

Agnieszka Pikus to młoda, polska projektantka Contessy W., czyli jednego z elementów tegorocznej odsłony mebli Paged po revampingu. Premiera kolekcji Paged Alter Ego 2023 odbyła się kwietniu tego roku w Mediolanie podczas słynnych targów designu Salone del Mobile. To właśnie między innymi ten model krzesła wzbudził spore zainteresowanie wśród kobiet, ze względu na jego formę i przepiękne, delikatne wykończenie.

EVO było bazą do zaprojektowania Contessy W. Powstało jako projekt artystyczny Agnieszki Pikus jeszcze podczas jej studiów na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i dokładnie 10 lat temu zostało wprowadzone do kolekcji Paged Meble. Jego autorka postanowiła zaprezentować i zmaterializować ideę trwałości w kontekście designu. Jako odzwierciedlenie prostoty, zyskało trzy nogi. Stało się jednym z najbardziej charakterystycznych krzeseł marki Paged Meble, które od lat jest podziwiane zarówno przez architektów, projektantów wnętrz, jak i m.in. właścicieli restauracji, którzy chętnie je zamawiają do swoich wnętrz.

Kolekcja Paged Alter Ego postawiła przed Agnieszką wyzwanie, aby powrócić do projektu EVO i przyjrzeć się mu w zupełnie nowy sposób. Ponieważ projektantka wyznaje, że projektowanie to ciągły proces, zmiana i poszukiwanie najlepszych rozwiązań, w przypadku tego krzesła chciała nadać meblowi nowoczesnego wyrazu, tym samym sprawiając, że jego forma przestanie być tak klarowna, jak do tej pory.

- W pracy ważna jest dla mnie forma, funkcjonalność, ponadczasowość, praca z materiałem. Pierwotne EVO ma oparcie cienkie, delikatne, minimalistyczne, twarde w odbiorze. Nowe oparcie jest puchate, miękkie, wręcz rozbuchane w swojej formie - są dla siebie przeciwieństwami, są swoimi alter ego - mówi Agnieszka Pikus, projektantka krzesła Contessa W. i autorka modelu EVO Paged Meble.

Krzesło to zyskało nowoczesnego wyrazu i trochę charakteru samej projektantki dzięki zmianom w obrębie oparcia i siedziska. Pierwsza koncepcja autorki, otrzymując nazwę EVO Corda, polega na wypleceniu oparcia - Agnieszka Pikus próbowała dobrać materiał, który będzie równie naturalny, stąd wybór padł na linę, na tyle grubej i odpornej na promieniowanie UV, aby jak najdłużej nie zmieniła swojego wyglądu po latach. Druga koncepcja zakładała miękkie, tapicerowane oparcie - czyli zupełne przeciwieństwo do tradycyjnego EVO, cienkiego i twardego w wykończeniu. Nowe stało się puchate, bardzo miękkie i, jak określa to projektantka, “rozbuchane” w swojej formie. Tak powstała Contessa W., czyli królowa siedziska w kolekcji Paged Alter Ego 2023. Szlachetna, a przy tym prosta i dostojna.

 

Link do filmu z projektantką: https://youtu.be/7UHRZdz9ESk
Link do zdjęć Contessy W.: https://www.alterego.paged.pl/contessaw

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.