Contessa W. z kolekcji Paged Alter Ego, klasyczny mebel w kobiecej odsłonie
Ponadczasowość to cecha, którą posiada większość krzeseł produkowanych przez Paged Meble. Jednak to właśnie Contessa W., czyli EVO po revampingu, w całej swojej okazałości stała się uosobieniem thonetowskiej prostoty w nietuzinkowym, jednakże subtelnym, kobiecym wydaniu. Dostojność tego mebla z pewnością przypadnie do gustu, szczególnie że za jego projektem stoi młoda, zdolna polska projektantka: Agnieszka Pikus.
Agnieszka Pikus to młoda, polska projektantka Contessy W., czyli jednego z elementów tegorocznej odsłony mebli Paged po revampingu. Premiera kolekcji Paged Alter Ego 2023 odbyła się kwietniu tego roku w Mediolanie podczas słynnych targów designu Salone del Mobile. To właśnie między innymi ten model krzesła wzbudził spore zainteresowanie wśród kobiet, ze względu na jego formę i przepiękne, delikatne wykończenie.
EVO było bazą do zaprojektowania Contessy W. Powstało jako projekt artystyczny Agnieszki Pikus jeszcze podczas jej studiów na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i dokładnie 10 lat temu zostało wprowadzone do kolekcji Paged Meble. Jego autorka postanowiła zaprezentować i zmaterializować ideę trwałości w kontekście designu. Jako odzwierciedlenie prostoty, zyskało trzy nogi. Stało się jednym z najbardziej charakterystycznych krzeseł marki Paged Meble, które od lat jest podziwiane zarówno przez architektów, projektantów wnętrz, jak i m.in. właścicieli restauracji, którzy chętnie je zamawiają do swoich wnętrz.
Kolekcja Paged Alter Ego postawiła przed Agnieszką wyzwanie, aby powrócić do projektu EVO i przyjrzeć się mu w zupełnie nowy sposób. Ponieważ projektantka wyznaje, że projektowanie to ciągły proces, zmiana i poszukiwanie najlepszych rozwiązań, w przypadku tego krzesła chciała nadać meblowi nowoczesnego wyrazu, tym samym sprawiając, że jego forma przestanie być tak klarowna, jak do tej pory.
- W pracy ważna jest dla mnie forma, funkcjonalność, ponadczasowość, praca z materiałem. Pierwotne EVO ma oparcie cienkie, delikatne, minimalistyczne, twarde w odbiorze. Nowe oparcie jest puchate, miękkie, wręcz rozbuchane w swojej formie - są dla siebie przeciwieństwami, są swoimi alter ego - mówi Agnieszka Pikus, projektantka krzesła Contessa W. i autorka modelu EVO Paged Meble.
Krzesło to zyskało nowoczesnego wyrazu i trochę charakteru samej projektantki dzięki zmianom w obrębie oparcia i siedziska. Pierwsza koncepcja autorki, otrzymując nazwę EVO Corda, polega na wypleceniu oparcia - Agnieszka Pikus próbowała dobrać materiał, który będzie równie naturalny, stąd wybór padł na linę, na tyle grubej i odpornej na promieniowanie UV, aby jak najdłużej nie zmieniła swojego wyglądu po latach. Druga koncepcja zakładała miękkie, tapicerowane oparcie - czyli zupełne przeciwieństwo do tradycyjnego EVO, cienkiego i twardego w wykończeniu. Nowe stało się puchate, bardzo miękkie i, jak określa to projektantka, “rozbuchane” w swojej formie. Tak powstała Contessa W., czyli królowa siedziska w kolekcji Paged Alter Ego 2023. Szlachetna, a przy tym prosta i dostojna.
Link do filmu z projektantką: https://youtu.be/7UHRZdz9ESk
Link do zdjęć Contessy W.: https://www.alterego.paged.pl/contessaw
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.