Czy polscy kierowcy są gotowi na długi weekend w trasie?
Przed nami najdłuższy weekend roku, który jednocześnie rozpoczyna sezon urlopowy. Jak wskazała Europejska Komisja ds. Podróży to właśnie od maja do czerwca aż 44 proc. z nas rezerwuje wycieczki. Choć zgodnie z jej badaniem największą popularnością cieszą się kierunki zagraniczne, które ma w tym roku wybrać aż 64 proc. respondentów, wielu z nas planuje także podróże po Polsce. Jak wynika z badania, 36 procent respondentów zadeklarowało spędzenie wolnego czasu w kraju.
Wielu Polaków może zdecydować się na podróż autem, uznając je za pewniejszy i bardziej elastyczny środek lokomocji. Podróż własnym samochodem daje nie tylko dowolność w wyborze trasy, punktu docelowego, miejsc postoju, czy czasu wyjazdu, ale wiąże się z wyzwaniami, które należy wziąć po uwagę, planując majówkową trasę. Należą do nich wysokie koszty paliwa, konieczność samodzielnego zaplanowania , a także odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoje i pozostałych pasażerów.
Kieruj bezpiecznie
Wzmożony ruch to większe ryzyko niebezpiecznego zdarzenia na drodze. Jak wskazują dane policji, tylko 1 maja ubiegłego roku doszło do 54 wypadków. Wśród najczęstszych przyczyn kolizji spowodowanych przez kierującego w minionym roku było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (27 procent wypadków), niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (25,5 proc.) i nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych (7,8 proc.).
W tym roku przed nieostrożną jazdą powstrzymuje nas nie tylko obawa o bezpieczeństwo swoje czy pasażerów, ale świadomość coraz wyższych kar. W 2022 r. za wykroczenia na drodze kierowca może zapłacić nawet kilka tysięcy złotych mandatu. Mandat za przekroczenie prędkości dziś wynosi nawet 2500 zł. Za sprawy, które trafią na drogę sądową, może przyjść zapłacić nawet do 30 tysięcy złotych grzywny.
Pełen komfort w drodze do celu
Odpowiedzialność za kierownicą, poza znajomością przepisów drogowych, to także monitorowanie bieżących zmian na drogach, w szczególności w zakresie infrastruktury miejskiej i ogólnokrajowej. W samym 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma w planach remont lub rozbudowę 323 km dróg krajowych. Pasjonaci czterech kółek muszą także uważać na fotoradary. A tych będzie przybywać - jeszcze w tym roku możemy spodziewać się ogłoszenia przetargu na 147 nowych radarów w całej Polsce i wymianę stu niesprawnych już urządzeń. Między innymi z tego powodu tak ważne jest posiadanie niezawodnego asystenta w postaci nowoczesnej nawigacji, która sprawnie i wygodnie pokieruje nas do miejsca docelowego.
„Nowoczesna nawigacja, która bazuje na szczegółowych, bieżąco aktualizowanych mapach z bazą radarów i utrudnień na drodze oraz danych traffic zbieranych w czasie rzeczywistym, to wsparcie w drodze do celu, a także sposób na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy. Dzięki dostępnej w aplikacji AutoMapa informacji o dozwolonej prędkości na danej trasie i pomiarowi prędkości własnej, kierowcy łatwiej jest dostosować się do wymogów. Przydatna jest także funkcja Asystenta Pasa Ruchu (APR), który z wyprzedzeniem informuje, który pas jezdni należy wybrać, by najbezpieczniej wykonać planowany manewr” - komentuje Magdalena Buchalska, brand development director w AutoMapa.
Korzystanie z nawigacji to nie tylko większe bezpieczeństwo, ale sposób na oszczędności, zarówno czasu, jak i pieniędzy.
„W obliczu wysokich kosztów paliwa kierowcy powinni wybierać optymalne trasy, które pozwolą im ominąć najbardziej zatłoczone obszary, nie zwiększając jednocześnie liczby przejechanych kilometrów. Aplikacja AutoMapa posiada także planer przystanków na trasie oraz inteligentny system do planowania kolejności odwiedzanych miejsc, co ma wielkie znaczenie w mądrym planowaniu i trasy, i czasu - dodaje Magdalena Buchalska.
Jak bezpiecznie gotować na jachcie?
Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom
Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
Prezenterka mocno trzymała kciuki, by pomysł na program śniadaniowy w Polsacie stał się rzeczywistością, i teraz cieszy się, że może być jego częścią. Agnieszka Hyży poprowadzi „Halo tu Polsat” w duecie z Maciejem Rockiem. Jednocześnie kieruje słowa uznania i wdzięczności pod adresem dyrektora programowego stacji, Edwarda Miszczaka, bo ma świadomość, że gdyby nie on, to taki format nie trafiłby na antenę stacji, z którą jest związana. Wierzy też, że ich poranna propozycja przyciągnie widzów, którzy do tej pory oglądali „Dzień dobry TVN” bądź „Pytanie na śniadanie”.
Muzyka
Natalia Nykiel: Dla mnie to jest bardzo szalony rok, ale ja uwielbiam, jak mam wypchany kalendarz. Wtedy czuję, że żyję i czerpię z tego bardzo dużo energii
Artystka dzieli teraz swój czas pomiędzy scenę, studio nagrań i parkiet taneczny. Pod koniec lipca miał premierę jej singiel „Daylight”, w którym zaprezentowała słuchaczom brzmienia z gatunku drum & bass. Utwór zapowiada zaplanowaną na wrzesień EP-kę zatytułowaną „Atom”, na której znajdą się tylko piosenki w języku angielskim. Jednocześnie trwają prace nad nową płytą artystki z polskimi kompozycjami. Już wkrótce Natalię Nykiel będzie można również oglądać w popularnym show Polsatu, a fani mogą liczyć na spotkanie z nią podczas koncertów plenerowych, festiwali i innych wydarzeń masowych, jakie latem odbywają się w różnych miejscach Polski.
Problemy społeczne
Co czwarta kobieta poniżej 20. roku życia doświadczyła przemocy ze strony partnera. Problem dotyczy nie tylko krajów o niskich dochodach i dużych nierównościach
Jedna czwarta kobiet w wieku 15–19 lat doświadczyła choć raz przemocy ze strony swojego partnera, a 16 proc. w ciągu ostatniego roku – alarmuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). To zjawisko powszechne na całym świecie, choć – jak wskazuje WHO – największy odsetek występowania tego problemu notuje się w krajach o niższych dochodach i takich, w których występują duże nierówności płci, m.in. w dostępie do edukacji, warunków zatrudnienia czy wynagrodzenia.