Komunikaty PR

Czym jest trend convenience, który zyskał w Polsce tak ogromną popularność?

2021-04-28  |  18:35
Biuro prasowe

Faktem jest, że konsumenci stali się dziś zapracowani bardziej, niż kiedykolwiek, a doba jeszcze nigdy przedtem nie była aż tak krótka. Realizujemy się zawodowo, spełniamy marzenia, poświęcamy się pasjom, a otoczeni technologią i powszechnym dostępem do informacji staliśmy się społeczeństwem niezwykle świadomym. Wszystko to doprowadziło do rosnącej popularności trendu convenience, który szturmem podbił m.in. rynek spożywczy w Polsce. W skrócie – chcemy tu i teraz oraz w satysfakcjonujący nas sposób. A co to oznacza w praktyce?

Staliśmy się społeczeństwem wygodnym i nie ma w tym absolutnie nic złego. Przyzwyczailiśmy się do licznych udogodnień, natłoku informacji, postępu technologicznego i powszechnej digitalizacji. Żyjemy tu i teraz i nie chcemy tracić czasu, gdy nie jest to konieczne. Stanie w kolejkach budzi nasze wątpliwości, a najchętniej wszystko załatwiamy przez Internet. Zawsze wybieramy prostsze rozwiązania. Podobnie jest z jedzeniem. Doceniamy kulturę celebracji spożywania posiłków, ale na co dzień nie lubimy tracić czasu na ich przygotowanie. Choć czynność ta bywa relaksująca i gruntuje relacje rodzinne, po prostu wolimy go spożytkować na inne przyjemności. Z drugiej jednak strony – jako społeczeństwo świadome oraz dbające o zdrowie i ekologię – nie zadawalamy się szybkimi i niekoniecznie satysfakcjonującymi rozwiązaniami. Tak oto narodził się trend convenience, polegający na dążeniu do wygody, ale takiej, która jednocześnie nie idzie na skróty i spełnia nasze wymagania.

Globalny popyt na udogodnienia, który znacząco zmienił zasady na rynku, jest motywowany wieloma czynnikami, a jednymi z kluczowych są dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach. Oznacza to jeszcze szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie na technologie pomagające zaoszczędzić czas. Kolejnym zjawiskiem są zmiany wynikające ze zmniejszenia gospodarstw domowych. W mniejszych gospodarstwach domowych przygotowywanie i przechowywanie jedzenia musi być zracjonalizowane. Firmy już teraz powinny się skoncentrować na opakowaniach zajmujących niewiele miejsca, produktach o wielu zastosowaniach oraz ofertach posiłków dla jednej osoby.  Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani, szukając tym samym wygodnych rozwiązań, które ułatwią codzienne funkcjonowanie. Jak wynika z globalnego raportu „The Quest for Convenience” przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen, klienci oczekują dziś wygodnych i użytecznych, a jednocześnie szybkich rozwiązań.

Świetnym przykładem odpowiedzi na potrzeby „konsumentów wygodnych” jest catering dietetyczny, a trend convenience uchodzi za jedną z głównych przyczyn tak gwałtownego zapotrzebowania na produkty oferowane przez branżę pudełkową. Fanaberia – jak potocznie mówiono o tej diecie, która przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych, zyskała tak ogromną popularność, że trudno się dziś nie zgodzić ze stwierdzeniem, że Polska stała się prawdziwą mekką cateringów dietetycznych na świecie, a lider branży – marka Maczfit, to dziś firma prężna technologicznie. Zdrowe, smaczne i pełnowartościowe posiłki doprowadziły firmę na sam szczyt. Maczfit zaczynał sześć lat temu, rozwożąc posiłki przygotowane w warszawskiej restauracji Milanovo, która zresztą należy do właściciela firmy. Dziś – dzięki nowoczesnej hali produkcyjnej i świetnej logistyce – dowozi swoje dania do blisko 1500 miejscowości w całej Polsce, oferując klientom Wybór Menu – codziennie z 25 posiłkami do wyboru, innowacyjną aplikację do łatwego zarządzania dietą i śledzenia postępów, a także 12 programów dietetycznych i detoks sokowy. W menu marki znajdziemy aż kilka tysięcy pozycji, a jej celem jest bycie jedyną definicją smacznego i zdrowego odżywania w trendzie convenience. Czy tak się stanie? A może już tak jest?

Szacuje się, że catering dietetyczny osiągnie swój szczyt zainteresowania w 2025 roku. Branża, która nieustannie się rozwija, stając naprzeciw oczekiwaniom klientów i dowożąc swoje posiłki do ponad tysiąca polskich miast, wciąż zaskakuje innowacjami, a liderzy wyznaczają kierunek mniejszym markom. Więcej informacji znajdziemy na www.maczfit.pl.

 

fot. A. Stefańska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.