Czym kierują się Polacy wybierając instalację fotowoltaiczną?
VOSTI
Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Vosti, domowa instalacja fotowoltaiczna to nadal duży wydatek dla gospodarstwa domowego. Dla blisko połowy respondentów o jej założeniu często decyduje poprawa sytuacji materialnej oraz dotacje. Mimo to, przy rosnącej popularności tych rozwiązań, nie tylko czynniki materialne grają rolę.
Co decyduje o inwestycji?
Dla osób, które nie posiadają instalacji fotowoltaicznej, największe obawy stanowią czynniki finansowe. Możliwość otrzymania dotacji byłaby bodźcem do inwestycji dla prawie 60% osób z tej grupy. - Warto zaznaczyć, że dotacja jest wyraźnie rozróżniana od innych form finansowania, które stanowiłyby zachętę już tylko dla co czwartej osoby – mówi Paweł Bartosik z zarządu firmy fotowoltaicznej Vosti, zlecającej badanie.
Widoczne są różnice w podejściu do tematu, w zależności od sytuacji badanych – osoby, które nie mają instalacji fotowoltaicznej, większy nacisk kładą na kwestie finansowe. Badani z tej grupy istotnie częściej wskazywali, że ważne jest dla nich to, czy otrzymają dotację lub finansowanie. - Od 1 lipca można już składać wnioski o dofinansowanie mikroinstalacji fotowoltaicznych w trzeciej edycji programu „Mój prąd”. Dofinansowaniu podlegają instalacje o mocy do 10 kW. Wsparcie finansowe pokrywa do 50% kosztów instalacji, ale nie więcej niż 3 tys. zł na jedno przedsięwzięcie. Wnioski będą przyjmowane do 22 grudnia lub do wyczerpania środków. Budżet programu to ponad 500 mln zł – dodaje Paweł Bartosik. W przypadku finansowania, istotna jest także możliwość uzyskania kredytu - wiodące firmy na rynku, takie jak np. Vosti, oferują pełne wsparcie na każdym etapie, odciążają z formalności, a także współpracują z bankami, zapewniając preferencyjne kredytowanie inwestycji.
Fotowoltaika to niższe rachunki za prąd
Dla osób posiadających instalację fotowoltaiczną, najważniejszymi bodźcami do jej założenia były bieżące oszczędności na rachunkach za prąd (60%). Drugim najważniejszym argumentem była niezależność energetyczna, którą wskazało 54% ankietowanych. Trzecie miejsce zajęła ochrona środowiska (45% wskazań). Osoby już posiadające instalację fotowoltaiczną istotnie częściej wskazywały także, że zmotywowało ich zainteresowanie technologią i rosnącą popularność rozwiązania.
Sondaż pokazał także stan wiedzy na temat fotowoltaiki. Według deklaracji badanych, rozmowy na ten temat częściej inicjują mężczyźni, jednak decyzja o inwestycji w instalację fotowoltaiczną jest w gospodarstwach domowych podejmowana wspólnie.
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Vosti przez ABR SESTA, wzięło udział 500 osób. Zostało przeprowadzone w kwietniu tego roku, metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www).
Więcej informacji na www.vosti.pl

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.