„Daj Włos!” w CH Focus
Czasem wystarczy mały gest, by wspomóc potrzebującą osobę – to przesłanie towarzyszące programowi „Daj Włos!”, który wkrótce zawita do bydgoskiego CH Focus. W ramach tej akcji, 22 maja br., centrum handlowe uruchomi specjalną strefę fryzjerską, w której mieszkańcy będą mogli bezpłatnie skorzystać z profesjonalnego strzyżenia w szczytnym celu. Włosy zebrane podczas wydarzenia posłużą do wykonania peruk dla kobiet w trakcie chemioterapii.
Pomysłodawcą i realizatorem programu „Daj Włos!” jest Fundacja Rak'n’Roll, która już od 12 lat zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia osób dotkniętych chorobą nowotworową. Dzięki idei Rak’n’Roll kobiety zmagające się z rakiem, zaczęły walczyć o swoją kobiecość w chorobie i o to, aby świadomiej leczyć się. „Daj Włos!” to jeden z programów wspierających je w drodze do zdrowia podczas leczenia chemioterapią. Dzięki niemu kobiety, które straciły swoje włosy w wyniku leczenia onkologicznego, mogą bezpłatnie otrzymać piękne peruki. W program zaangażowane są salony fryzjerskie, które wykonują profesjonalne strzyżenie osób chętnych oddać swoje włosy na szczytny cel.
W tę społeczną inicjatywę włączyło się również CH Focus. W sobotę, 22 maja w bydgoskim centrum pojawi się strefa „Daj Włos!”, w której wszyscy mieszkańcy miasta i okolic, bez względu na wiek i płeć, będą mogli pomóc kobietom chorującym na raka. Każdy, kto zdecyduje się oddać „włos” w strefie fryzjerskiej, otrzyma darmowe profesjonalne cięcie. Dodatkowo, wszyscy uczestnicy wydarzenia otrzymają pamiątkowe zdjęcia w nowej fryzurze.
Warunkiem udziału w akcji jest posiadanie włosów, które spełniają kryteria pozwalające na wykonanie peruki – czyli minimum 25 cm długości do ścięcia, a także włosy nie powinny być rozjaśniane, farbowane henną oraz nie mogą być po zabiegach ingerujących w strukturę włosa.
– Z przyjemnością kolejny raz wspieramy szczytną inicjatywę Fundacji Rak’n’Roll. „Daj Włos!” to wyjątkowy i szlachetny program, wymagający szczególnego zaangażowania ze strony naszych mieszkańców. Każdy podarowany włos w ramach inicjatywy to szansa dla kogoś na poprawę jego samopoczucia i samooceny, a także na odzyskanie wiary i siły potrzebnej do przejścia przez chorobę nowotworową. Zdrowy i atrakcyjny wygląd to ogromna motywacja dla kobiet po chemioterapii i szansa na szybszy powrót do normalności. Wierzymy, że tym pięknym gestem bydgoszczanie podzielą się z osobami, które na to niezwykle liczą - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz organizatorów, na czas trwania akcji wprowadzone zostaną szczególne zasady ostrożności związane z pandemią koronawirusa. U osób zgłaszających się do strefy cięcia włosów przeprowadzony będzie pomiar temperatury ciała, z kolei u personelu i fryzjerów wykonane zostaną testy przesiewowe. Zapewnione zostaną środki dezynfekcji i ochrony osobistej, a także zachowana będzie odpowiednia odległość pomiędzy stanowiskami oraz stała dezynfekcja całego sprzętu wraz z ozonowaniem produktów wielorazowego użytku.
Wydarzenie odbędzie się 22 maja br. w godzinach otwarcia centrum handlowego. Szczegółowe informacje na temat akcji oraz oferty CH Focus można znaleźć na stronie www.focusbydgoszcz.pl.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.