Darmowe badania piersi w Krakowie w ramach akcji „Biustowniczki” już 15 marca
„Biustowniczki” to inicjatywa, w której mogą wziąć udział kobiety od 18 do 35 roku życia, czyli te, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki niej mogą one skorzystać z darmowego USG piersi - bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów. Akcja ma charakter ogólnopolski, a jedne z badań odbędą się 15 i 16 marca w Krakowie w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, natomiast jego wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 5 marca 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA
Już 15 marca w Krakowie rozpoczną się kolejne badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla kobiet w wieku 18-35 lat, finansowane przez Santander Consumer Bank. Specjalnie przygotowane do tego celu gabinety mobilne staną w Galerii Bronowice przy ul. Stawowej 61. Lekarze będą tam czekać na kobiety przed 36 rokiem życia przez dwa dni - 15 i 16 marca w godz. od 10:00 do 20:00. Na badania można przyjść bez skierowania czy nawet ubezpieczenia. Nie obowiązują zapisy, o kolejności w gabinetach mobilnych decyduje czas przyjścia na miejsce.
- Celem akcji „Biustowniczki” jest wzmacnianie świadomości kobiet w kwestii dbania o zdrowie niezależnie od wieku – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – W codziennym pośpiechu często zapominamy o tym, co najważniejsze albo odkładamy to na wieczne później. Tymczasem rak piersi w początkowym okresie przebiega bezobjawowo, a jednocześnie największe szanse na wyleczenie daje jego wykrycie we wczesnym stadium rozwoju. Dlatego nie ma na co czekać i warto skorzystać z badania w ramach „Biustowniczek”, by przekonać się, że faktycznie jesteśmy zdrowe lub odpowiednio wcześniej zareagować w przypadku wykrycia zmiany.
„Biustowniczki” w innych miastach Polski
Panie, które nie pochodzą z Krakowa lub okolic nie muszą się martwić. W kolejne piątki i soboty aż do 18 maja br. zainteresowane kobiety przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi na tych samych zasadach w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarki prowadzące badania będą dostępne w dwóch gabinetach, od 10:00 do 20:00. Partner strategiczny i organizator mają już za sobą tegoroczne badania we Wrocławiu.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.