Komunikaty PR

Dla 6 na 10 Polaków praca w ogrodzie to nie obowiązek, a relaks

2024-03-20  |  13:00
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Dla 6 na 10 z nas prace w ogrodzie to forma relaksu i odpoczynku, a jako obowiązek postrzega je 28 proc. osób – wynika z badania Grupa INCO SA, producenta nawozów do roślin Florovit. Częściej jako atrakcyjny sposób na spędzenie czasu widzą je kobiety niż mężczyźni. Własny kawałek zieleni wielu Polaków zaczęło bardziej doceniać po pandemii – twierdzi tak 56 proc. zapytanych. Dla większej urody ogrodu czy plonów w warzywniku co drugi ogrodnik-pasjonat stosuje nawozy. Przy ich wyborze mniej liczy się cena, zdecydowanie bardziej skuteczność i naturalne pochodzenie.  

Niemal co drugi Polak dysponuje własnym kawałkiem zieleni – w postaci ogrodu, kwiatów na balkonie, trawiastego tarasu czy warzywnika. Zajmowanie się nim – jak wynika z badania zleconego przez Grupa INCO SA – zdecydowanie częściej jest dla nas przyjemnością niż obowiązkiem (62 proc. vs. 28 proc. wskazań). Szczególnie kobiety postrzegają takie zajęcie jako atrakcyjny sposób spędzania czasu, odpowiedziało tak 68 proc. Polek i 54 proc. Polaków. Co więcej, rola własnego ogrodu, tarasu czy balkonu wzrosła w czasie niedawnej pandemii koronawirusa. 56 proc. badanych obecnie bardziej ceni pełne zieleni miejsce do odpoczynku w domu.

Posiadanie domu z ogrodem, tarasem czy chociaż mieszkania z dużym balkonem, na którym można uprawiać rośliny, to marzenie wielu z nas. I faktycznie widać, że coraz chętniej otaczamy się zadbaną zielenią. Co więcej, wielu osobom ogromną satysfakcję sprawia uprawa własnych warzyw i owoców w sadzie i warzywniku, a jeśli nie ma takiej możliwości, to chociaż w donicy na balkonie. Aby dobrze rosły chętnie sięgamy po nawozy. Jednocześnie, jesteśmy coraz bardziej świadomi, że ważna jest nie tylko ich efektywność, ale także wpływ na zdrowie i środowisko. Jak wynika z naszego badania, nie cena, a skuteczność, naturalne pochodzenie i ekologiczność to trzy główne czynniki, którymi kierujemy się przy zakupie – mówi Marcin Kroczek, dyrektor sprzedaży nawozów, Grupa INCO SA, producenta nawozów do roślin Florovit.

Zdrowe i ekologiczne rośliny

Ponad połowa właścicieli roślin w ogrodzie, na tarasie, balkonie czy w warzywniku stosuje nawozy (52 proc.) – wynika z badania Grupa INCO SA. W ten sposób o zieleń dba 56 proc. kobiet i 47 proc. mężczyzn. Im starsze osoby, tym chętniej wspomagają w ten sposób swoje rośliny. Wśród osób w wieku 25-34 lata nawozy stosuje 36 proc., w grupie 45-54 lata 57 proc., a spośród mających więcej niż 55 lat aż 61 proc.

Niezależnie od tego, czy uprawiamy warzywa, owoce, zioła czy rośliny ozdobne takie jak kwiaty, krzewy czy drzewa, najważniejszymi kryteriami wyboru nawozów są ich skuteczność, naturalne pochodzenie i ekologiczność. Na pierwszy z elementów wskazuje połowa zapytanych, bez znaczenia co uprawiają. Naturalne pochodzenie jest ważne dla 46 proc. osób uprawniających warzywa, owoce i zioła oraz dla 43 proc. osób posiadających rośliny ozdobne. Na ekologię wskazało odpowiednio 38 proc. i 39 proc. respondentów.

Jako kolejne elementy, które bierzemy pod uwagę przy wyborze nawozu, wskazujemy łatwość stosowania, długość działania, niską cenę i polskiego producenta.

Naturalny jak nawóz

Z badania producenta Florovitu i Azofoski wynika, że naturalne pochodzenie nawozu zyskuje na znaczeniu przy decyzjach konsumentów. 4 na 10 osób w ostatnich latach częściej zwraca uwagę na ten czynnik. Kolejne, które obecnie częściej bardziej bierzemy pod uwagę przy zakupie to skuteczność (38 proc.) oraz ekologia (34 proc.). Dla jednej czwartej coraz ważniejsze są niska cena, długość działania i łatwość stosowania. 

To ważne, że nie tylko w przypadku roślin, które zjadamy, wybieramy naturalne i ekologiczne nawozy. Działanie nawozów naturalnych jest bardziej rozłożone w czasie i trzeba poczekać dłużej aby zobaczyć efekt działania. Są one jednak bardziej neutralne dla środowiska naturalnego, oraz poprawiają żyzność gleby. Dlatego tam gdzie szybki efekt i silne odżywienie roślin nie są dla użytkowników kluczowe, warto oprócz nawozów mineralnych korzystać także z produktów pochodzenia naturalnego. Dzięki nawozom takim jak np. Florovit Humus, BIOnawozy, Mikroflora 3w1 czy granulowany obornik Florovit pro–natura, łatwiej zachować biologiczną równowagę gleby – dodaje Marcin Kroczek.

Metodologia badania:

Badania zostały zlecone przez Grupa INCO i przeprowadzone na panelu Ariadna. Kwoty zostały dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Badania przeprowadzono od 19 lutego do 3 marca 2024. Metoda: CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka

Dobry Flow – pod takim tytułem rusza kolejna sekcja tegorocznego łódzkiego Festiwalu Filmowego tme Polówka.  Filmy w ramach sekcji „Dobry Flow” emitowane
Styl życia WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
2024-07-25 | 10:00

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA

WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA I NIEDZIELNY LUNCH BEZ DZIECIAKÓW   Kiedy inne teatry wakacyjnie śpią – ten gra.
Styl życia Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
2024-07-24 | 15:00

Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach

Tegoroczne lato należy do Alpro. Marka z portfolio Danone zaplanowała szereg angażujących konsumentów aktywności w myśl prowadzonej równolegle kampanii influencer marketingowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.