Dlaczego błonnik jest ważnym elementem diety i jak dbać o prawidłowy poziom?
Błonnik pokarmowy – co to takiego?
Błonnik pokarmowy pełni bardzo ważną funkcję żywieniową, mimo iż nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym i nie ulega wchłanianiu do krwiobiegu. Wywiera on jednakże bardzo pozytywny wpływ na wiele procesów metabolicznych i fizjologicznych w organizmie człowieka i jest zaliczany do tak zwanych prebiotyków. Dzięki niemu mamy lepszą przemianę materii i zdrowsze jelita! A oprócz tego wpływa na obniżenie poziomu cukru we krwi i zapobiega chorobom krążenia.
Błonnik dzieli się także na dwa rodzaje: rozpuszczalny w wodzie i nierozpuszczalny. Pierwszy z nich wiąże wodę i powoduje uczucie sytości. Dlatego na przykład po zjedzeniu jabłka, które jest bogate w błonnik, czujemy najedzenie. Błonnik nierozpuszczalny zaś pomaga perystaltykę jelit. Dzięki swojej wędrówce w pierwotnej formie zabiera nieprzetrawione resztki i usuwa je z organizmu.
Gdzie można znaleźć błonnik pokarmowy?
Błonnik w różnych proporcjach możemy dostarczyć w swojej diecie. Dzięki obecności w wielu warzywach, owocach i zbożach umieszczenie go w pożywieniu nie stanowi problemu. Najbardziej bogatymi w błonnik są warzywa strączkowe czy kapuściane. Błonnik znajdziemy także w wielu owocach, takich jak banan, gruszki czy suszone morele. Płatki owsiane czy brązowy ryż, to także doskonałe jego źródło.
Jak dbać o odpowiednią ilość błonnika w diecie?
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zalecane dzienne spożycie błonnika pokarmowego u osób dorosłych powinno wynosić 20–40 g. Nie jest to jednak takie proste. Musielibyśmy zjeść na przykład 8 bananów, by osiągnąć tę dolną granicę. Tutaj z pomocą przychodzi suplementacja. DuoLife Fiber dostępny zarówno w łatwej do spożycia płynnej formie oraz w postaci proszku, który można dodać do dań, takich jak zupa. W składzie znajdują się aż 4 zastrzeżone formuły, które pozwalają na kompleksowe uzupełnienie błonnika w naszym organizmie. Już 50 ml dostarczy aż
4,3 g błonnika. Stanowi to więc idealne uzupełnienie naszej diety.
Dostarczanie odpowiedniej ilości błonnika do naszego organizmu jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. To kluczowy składnik, który jest bardzo ważny dla naszej przemiany materii oraz odpowiedniej pracy jelit.
Więcej informacji znajdziesz na: myduolife.com
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.