#Dobrze jest wiedzieć
Z początkiem lipca ruszyła akcja społeczna „newsme.pl – żebyś wiedziała!” realizowana przez Omenaa Foundation i inicjatywę newsme.pl. Kobiety znane, cenione i opiniotwórcze wykorzystają swój głos, by podkreślić, że warto wiedzieć, czym żyje opinia publiczna. Ambasadorką akcji w lipcu jest Omenaa Mensah – osobowość telewizyjna, bizneswoman.
Akcja „newsme.pl – żebyś wiedziała” stanowi odpowiedź na zidentyfikowaną wśród Polek potrzebę, by wiedzieć, co się dzieje wokół, ale nie poświęcać na to zbyt dużo czasu. W kolejnych miesiącach, kobiety których głosu się słucha, opowiedzą w swoich mediach społecznościowych o tym, że warto być na bieżąco z informacjami o Polsce i świecie. I że z inicjatywą newsme.pl to łatwe.
Za całością przedsięwzięcia stoi fundacja Omeny Mensah - Omenaa Foundation, której działalność skupiona jest w szczególności wokół szeroko pojętej edukacji, wspieraniu różnorodności oraz szerzeniu postaw prospołecznych.
- „Wiedza o tym co dzieje się wokół mnie to nie tylko kwestia wrodzonej ciekawości, ale także element budowania poczucia własnej wartości.” - wyjaśnia Omenaa Mensah i dodaje – „Kobieta świadoma i otwarta zawsze znajdzie temat do dyskusji i będzie interesującym rozmówcą zarówno w sytuacjach biznesowych, jak i prywatnych. Dziś wykorzystuję swój głos, by przekonać inne kobiety, że dobrze jest wiedzieć, czym żyje opinia publiczna, chociażby po to, żeby móc sobie wyrobić zdanie na dany temat. Dla mnie to jeden z elementów dbania o siebie. Z newsme.pl jest to banalnie proste.”
- Chcemy wspólnie przekonać Polki, że to, co dzieje się wokół nich, bezpośrednio je dotyczy i że warto mieć wpływ na rzeczywistość. Warto też dyskutować, nawet jeśli się nie zgadzamy, bo różnorodność (w tym opinii) ubogaca – podkreśla Agata Kubasiewicz z inicjatywy newsme.pl.
Inicjatywa newsme.pl to bezpłatny newsletter z 5 krótkimi newsami i komentarzem do nich, wysyłany subskrybentkom drogą mailową w każdy dzień roboczy. Znajdują się w nim doniesienia ze świata polityki, gospodarki, technologii, nauki, kultury w połączeniu z informacjami o charakterze społecznym.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.