Komunikaty PR

Dobrze przyprawiony napój na wzmocnienie odporności

2021-10-25  |  01:00
Biuro prasowe

Jesienią, zwłaszcza kolejną pod znakiem koronawirusa, wiele osób zastanawia się, jak skutecznie wzmocnić odporność swoją i najbliższych. Dobra wiadomość jest taka, że łatwo to zrobić skutecznie, smacznie i ekonomicznie. Ewa Wachowicz, ambasadorka marki przypraw Appetita zdradza swój sprawdzony przepis na wzmacniający napój z przyprawami, które większość Polaków ma zawsze w kuchni.

Przyprawy to produkty spożywcze, które kryją ogromny potencjał – zarówno kulinarny, jak i prozdrowotny. Nie tylko poprawiają smak potraw czy napojów, mogą także pomóc np. w walce z przeziębieniem, problemami trawiennymi, stanami zapalnymi czy bólem głowy. Na szczególną uwagę zasługują przyprawy korzenne, których warto użyć do przyrządzania aromatycznych i rozgrzewających napojów, jak kurkuma, imbir, goździki, cynamon i czarny pieprz.

  • Kurkuma (ostryż, szafran indyjski) od wieków jest stosowana w łagodzeniu różnych stanów zapalnych oraz infekcji układu oddechowego; obecnie naukowcy badają, jak wykorzystać jej właściwości w leczeniu chorób układu nerwowego, w tym objawów Alzheimera. Przyspiesza także przemianę materii, co warto wykorzystać w okresie jesienno-zimowym, kiedy dieta staje się bardziej kaloryczna. Kurkumę można dodawać np. do jajecznicy, zup, sosów, herbaty oraz mleka – to stary przepis z kuchni indyjskiej, tzw. Golden Milk: gorące mleko przyprawia się do smaku mieloną kurkumą, cynamonem, imbirem (ew. dodatkowo kardamonem) oraz miodem. Taki napój silnie rozgrzewa, wzmacnia odporność i pomaga zwalczyć katar.
  • Imbir ma silne właściwości przeciwwirusowe i przeciwzapalne, zawarte w nim substancje pomagają także skutecznie łagodzić ból mięśni towarzyszący przeziębieniowemu „rozbiciu”. Wspomaga apetyt i trawienie, co jest istotne, kiedy zatkany nos hamuje łaknienie. Imbirowa płukanka (z ciepłej wody i sproszkowanej przyprawy) skutecznie łagodzi podrażnienia i infekcje jamy ustnej oraz gardła.
  • Goździki kryją w sobie bogactwo eugenolu – substancji o właściwościach hamujących stany zapalne i infekcje, także wirusowe, działającej też przeciwbólowo. Na towarzyszący przeziębieniu ćmiący ból głowy i drapanie w gardle pomaga po prostu… żucie goździków albo picie goździkowych naparów. Płukanka z tej przyprawy łagodzi infekcje gardła.
  • Cynamon przepięknie pachnie i już samym aromatem poprawia nastrój. Oprócz tego zawarte w nim substancje działają przeciwwirusowo, przeciwgorączkowo, silnie rozgrzewająco i pobudzająco na przemianę materii. Bardzo łatwo wprowadzić tę przyprawę do codziennej kuchni: pasuje do kakao, czekolady na gorąco, herbaty, kawy, owsianki, warto dodawać go także do dań z pomidorami i mięsa drobiowego.
  • Pieprz czarny to obok soli najczęściej stosowana w polskiej kuchni przyprawa, używana niemal do wszystkiego. I nieskończenie od soli zdrowsza – rozgrzewa, chroni przed wirusami, przyspiesza przemianę materii. Ze względu na wysoką zawartość olejków eterycznych skutecznie „odtyka” zakatarzony nos i zatoki. Zawarta w nim piperyna poprawia ponadto nastrój, stymulując wydzielanie hormonów szczęścia – serotoniny i dopaminy. A komu ciemną i mokrą jesienią nie przyda się dobry nastrój?

Ewa Wachowicz, ambasadorka marki Appetita, od lat inspirującej Polaków do gotowania stylowo i jedzenia smacznie, radzi jak w jednym napoju połączyć wszystkie niezwykłe właściwości ww. przypraw i cieszyć się odpornością oraz dobrym nastrojem przez całą jesień i zimę!

 

Napój na wzmocnienie odporności

Składniki:

1,5 łyżeczki Kurkumy mielonej Appetita

1 płaska łyżeczka Imbiru mielonego Appetita

3 Goździki Appetita

0,5 łyżeczki Cynamonu mielonego Appetita

szczypta Pieprzu czarnego mielonego Appetita

miód i sok z cytryny do smaku

 

Wykonanie:

Wszystkie przyprawy zalać 2 szklankami wody i gotować na małym ogniu ok. 10 minut. Przestudzić do temp. ok. 40°C. Posłodzić miodem, dodać sok z cytryny. Pić rano i wieczorem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.