Komunikaty PR

150 lat marki Geberit

2024-02-06  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W 1874 roku w szwajcarskim Rapperswil Albert Gebert założył niewielki warsztat blacharski. Nawet nie spodziewał się, że jego decyzja dała początek marce, która później stała się europejskim liderem w segmencie produktów sanitarnych. Od tego czasu minęło już 150 lat, a marka Geberit wciąż wytycza kierunki rozwoju branży.

Równo 150 lat temu w Szwajcarii rozpoczęła się historia marki Geberit. Młody rzemieślnik, Albert Gebert, w 1874 roku, sześć lat po ukończeniu nauki zawodu blacharza, postanowił rozpocząć pracę na własny rachunek. Otworzył więc w Rapperswil niewielki zakład. Jeszcze w tym samym roku w lokalnym tygodniku zachęcał mieszkańców miasta do korzystania z jego usług. Czym się wówczas zajmował? Oferował przede wszystkim wszelkiego rodzaju prace blacharskie, produkował piorunochrony, a także instalacje rurowe. Na zdjęciu przedstawiającym Alberta Geberta w 1868 roku, zrobionym tuż po skończeniu nauki zawodu, widać młodego mężczyznę, który pewnie patrzy przed siebie, bez cienia niepokoju. Czy już wtedy dostrzegał potencjał swojego warsztatu? A może właśnie w jego głowie zaczęły kiełkować pomysły, które później wytyczyły kierunki rozwoju branży sanitarnej?

Na początku był... feniks

Albert Gebert musiał wykazać się pracowitością i smykałką do interesów, a jego zakład przynosił profity, które pozwoliły mu tuż przed 1900 rokiem zakupić posiadłość w Rapperswil. Nazwał ją „Phönix”. Rzecz jasna, w nowym domu znalazło się miejsce na warsztat, a także sklep. Właśnie w tym warsztacie w 1905 roku powstała pierwsza spłuczka wyprodukowana w Szwajcarii. Gebert nazwał ją, jakby inaczej, „Phönix”, podkreślając rangę rodzinnego gniazda. Nowatorska spłuczka była wykonana z drewna i zabezpieczona od wewnątrz ołowianą blachą. Również zawór spustowy był metalowy. Zdaniem jego syna inspiracją dla wynalazku były dręczące Alberta Geberta... wyrzuty sumienia. Obwiniał się, że nie zrobił niczego, by zapobiec błonicy, która zabiła trójkę jego dzieci.

Plastik, który zmienił wszystko

Do połowy XX wieku firma należąca do rodziny Gebertów produkowała odpływy i złączki z metalu. Jednak prawdziwym punktem zwrotnym w jej historii okazała się spłuczka wykonana z tworzywa sztucznego.

Zarządzający wówczas przedsiębiorstwem Heinrich i Klaus Gebertowie (przedstawiciele już trzeciego pokolenia rodzinnego biznesu), podjęli ryzykowną, ale – jak się wkrótce okazało – trafną decyzję, by produkcję opartą na odlewaniu elementów z metalu zastąpić przetwórstwem tworzyw sztucznych. Był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę. Premierowy model spłuczki z tworzywa sztucznego wszedł na rynek w 1952 roku i położył podwaliny pod europejski sukces marki. Spłuczka z tworzywa sztucznego była łatwiejsza w montażu i dawała lepszy efekt spłukiwania niż powszechne wówczas spłuczki ceramiczne. Popyt na innowacyjny produkt błyskawicznie rósł, dając firmie impuls do dalszego rozwoju. Nic dziwnego, że 4 lata później powstało nowe laboratorium, w którym doskonalono mieszanki tworzyw sztucznych do produkcji kolejnych spłuczek i syfonów odpływowych.

Nie obudzi nawet... kota

Spłuczka z tworzywa sztucznego stała się w latach 50. XX wieku sprzedażowym hitem. Jednak warto wspomnieć, że zadecydowały o tym nie tylko aspekty użytkowe nowego na rynku produktu. Właściciele firmy szybko dostrzegli siłę i potrzebę promocji. Systematycznie więc budowana była sieć kontaktów z hurtowniami, a w prasie branżowej i na targach pojawiły się reklamy. Niektóre z nich nawet dziś zaskakują swoją pomysłowością. Jak choćby reklama z 1967 roku, przedstawiająca kota śpiącego na... spłuczce, która miała uzmysławiać, jak ciche, a przez to wygodne w użytkowaniu są spłuczki Geberit.

Istotnym wsparciem na drodze do sukcesu było także wprowadzenie już w 1956 roku zupełnie nowej, niedostępnej wcześniej na rynku usługi – doradztwa technicznego. W połowie XX wieku była to prawdziwa nowinka, która wzmocniła nie tylko rozpoznawalność, ale też wiarygodność marki Geberit.

Innowacje napędzają rozwój

Inżynierowie i technolodzy Geberit nie spoczęli na laurach, wiedząc, że stagnacja to gotowy przepis na biznesowe kłopoty. Nic dziwnego, że w firmowych laboratoriach nieustannie testowano kolejne rozwiązania. W efekcie w1964 roku powstała pierwsza spłuczka z PVC przeznaczona do montażu na ścianie. Jedenaście lat później klienci otrzymali „Montagefix” – pierwszy system instalacyjny oparty na metalowym stelażu. Kolejne lata przyniosły choćby dwustopniowy zawór spustowy, odciąg nieprzyjemnych zapachów oraz elektroniczny system spłukiwania pisuarów. Zresztą innowacyjnych rozwiązań opracowanych przez technologów Geberit było wiele.

W latach 70. XX wieku zwrócili oni baczną uwagę na rynek toalet myjących, który jest szczególnym wyzwaniem w kontekście produkcji. Testy i badania prowadzone w tym zakresie doprowadziły do opracowania w 1978 roku pierwszej deski myjącej z natryskiem i regulacją strumienia. Z biegiem czasu segment toalet myjących stał się znakiem rozpoznawczym marki Geberit. W międzyczasie powstały choćby wygodna w podróży, przenośna toaleta myjąca zasilana baterią (dzięki kompaktowym rozmiarom mieściła się w każdej torbie!) czy deska myjąca z regulowanym natryskiem z ciepłą wodą, suszarką z ciepłym powietrzem i funkcją odsysania zapachów, która zrobiła furorę w Japonii.

Wsłuchani w potrzeby rynku

Rosnąca popularność spłuczki z PVC w latach 50. XX wieku umożliwiła nie tylko dalszy rozwój marki, ale też ekspansję w całej Europie. Pierwszy zagraniczny oddział handlowy Geberit powstał w Niemczech. Wkrótce w Paryżu i Wiedniu zaczęły działać nowe spółki dystrybucyjne. W latach 90. XX wieku do międzynarodowej rodziny Geberit dołączyła również Polska – w 1995 roku w naszym kraju została zarejestrowana spółka dystrybucyjna. Rosła sieć handlowa, ale też pojawiały się kolejne zakłady produkcyjne. Do końca 2023 roku działa ich w sumie 26 na całym świecie, w tym 22 w Europie.

O tym, że marka Geberit to nieustanne poszukiwanie nowych dróg rozwoju świadczą również decyzje biznesowe, będące owocem obserwacji rynku i zmieniających się potrzeb klientów. Przykładem niech będzie choćby decyzja o samodzielnej produkcji stelaży podtynkowych w instalacjach sanitarnych, gdy w latach 80. XX wieku upowszechniła się technologia ścianek instalacyjnych. Jednym z kamieni milowych w historii firmy było również przejęcie w 2015 roku grupy Sanitec. Dzięki temu marka Geberit zyskała status jednego z największych producentów ceramiki sanitarnej w Europie, a jej oferta stała się bardziej kompletna.

Wspólne świętowanie z marką Geberit

Z okazji 150. rocznicy istnienia w 2024 roku marka Geberit zaprasza do wspólnego świętowania. W związku z tym przygotowała szereg aktywności adresowanych do swoich klientów, partnerów handlowych i sprzedawców. By być z nimi na bieżąco, warto śledzić komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Zresztą z okazji jubileuszu powstała specjalna strona internetowa www.geberit150.com, dzięki której wszyscy chętni mogą prześledzić historię marki na przestrzeni półtora wieku, a także poznać jej filozofię biznesową. Warto trzymać rękę na pulsie, by nie przegapić żadnej tegorocznej nowinki czy wydarzenia marki Geberit!

www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Domoteka śledzi najnowsze trendy Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:10

Domoteka śledzi najnowsze trendy

W ostatnią niedzielę zakończyły się targi Salone del Mobile 2024 – wielkie święto designu i bezsprzecznie najistotniejsze międzynarodowe wydarzenie
Dom Futuro – przepis na przyjazne biuro
2024-04-26 | 01:00

Futuro – przepis na przyjazne biuro

Jak wynika ze statystyk, czas jaki spędzamy przy biurku podczas pracy i nauki, a także podczas grania i surfowania po sieci, z roku na rok jest coraz dłuższy. A przecież siedząca postawa
Dom Schody, które wyglądają na lekkie jak piórko!
2024-04-25 | 15:35

Schody, które wyglądają na lekkie jak piórko!

                 Choć są zbudowane z ciężkich betonowych stopni, wydają się niesłychanie lekkie, tak jakby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.