4 przepisy na Cargo Maxi
Cargo to zestaw koszy lub półek zamocowanych na stabilnym stelażu, który można w całości wysunąć z szafki, a przez to zapewnić sobie łatwy dostęp do wszystkich przechowywanych w niej produktów. Tyle teorii. Jednak w praktyce, okazuje się, że systemów cargo jest znacznie więcej, niż można by przypuszczać. Poszczególne modele różnią się m.in. materiałem z jakiego są wykonane, liczbą i rodzajem półek, systemem jezdnym, a także estetyką. Uwagę warto zwrócić zwłaszcza na Cargo Maxi i Midi, które pozwalają zaaranżować pakowną i wygodną spiżarkę nawet w niewielkiej kuchni.
Jak wybrać odpowiedni rodzaj cargo? I w jakich miejscach je zamontować?
- Firma REJS produkuje systemy cargo niemal od początku istnienia, więc prawie 30 lat. Początkowo proponowaliśmy kosze wykonane wyłącznie z drutu. Było to niezwykle innowacyjne na tamte czasy rozwiązanie. Były wygodne i pakowne, zapewniały odpowiednią cyrkulację powietrza i łatwy dostęp do zapasów. Do dziś są dostępne w ramach linii Maxima Classic i znakomicie sprawdzają się w wielu zabudowach. Z biegiem czasu do tych najbardziej klasycznych propozycji dołączyły kolejne rozwiązania, wyróżniające się konstrukcją i estetyką wpisującą się w najnowsze trendy wzornicze. Mowa o Cargo Maxi z linii Maxima EVO, Maxima SILVA i wprowadzonej zaledwie rok temu Maxima PURO. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu firmy REJS.
Aktualnie w ofercie REJS dostępne są cargo z drutu oraz z dnem pełnym. Pozwala ono wygodnie ustawić na półkach nawet drobne pudełka i butelki. Dno może być wykonane z białego tworzywa (Maxima EVO), a także grafitowej lub białej płyty meblowej (Maxima SILVA). Z kolei systemy PURO dostępne są w dwóch wariantach kolorystycznych. Są cargo utrzymane w uniwersalnej bieli ze szklaną wstawką, są też czarne, w których wzrok przyciąga dekoracyjna wstawka z dębowego forniru. Oba wyróżniają się przyjemną aksamitną strukturą powierzchni.
Rodzaje systemów cargo
Systemy cargo przeszły długą drogę nie tylko pod względem estetyki, ale i konstrukcji. W odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników projektanci REJS przygotowali nowe funkcjonalności i rozmiary.
W zależności od rodzaju systemu jezdnego i sposobu montażu, systemy cargo występują w opcji „Boczne” lub „Dolne”. Te pierwsze, oferują udźwig do 20 kg. Mocuje się je do boku korpusu szafki. Te drugie, mocowane do dna i górnej formatki, w zależności od zastosowanej prowadnicy mają dopuszczalne obciążenie nawet do 120 kg!
Oba warianty umożliwiają regulację wysokości położenia poszczególnych półek, a także – jeśli jest to potrzebne – zamontowania półki dodatkowej. Cargo z linii Maxima Classic, Evo i Silva można dodatkowo wyposażyć w systemy organizacji wewnętrznej, tak by uniemożliwić przesuwanie się przechowywanych produktów. W modelach PURO można za to zastosować matę antypoślizgową.
Cargo Maxi dostępne są w wys. 1700-2100 mm, zaś Cargo Midi 1200-1400 mm. Dostępne są też różne szerokości. Pozwala to łatwiej dopasować system do planowanej zabudowy. Polecane do szafek węższych Cargo Maxi i Midi Boczne o szer. 150 lub 200 mm to idealne miejsce do przechowywania: zapasów artykułów spożywczych w kuchni, torebek i dodatków w garderobie, czy kosmetyków i detergentów w łazience. Z kolei Cargo Maxi Dolne o szer. 300 lub 400 mm (a w przypadku linii Classic również szer. 500 lub 600 mm), sprawdzi się nawet w przechowywaniu dużych garnków, urządzeń AGD, ręczników i ubrań.
Maxi rozwiązania do zadań specjalnych
Alternatywą dla klasycznych systemów cargo są Cargo Maxi Ultra Box. W przypadku tego rozwiązania, mamy do czynienia nie z koszami zawieszonymi na jednym stelażu, ale z kilkoma szufladami tworzącymi spiżarkę. Cargo Maxi Ultra Box pozwala dowolnie konfigurować zabudowę. Sami wybieramy liczbę szuflad, ich wymiary (4 wysokości: 86, 118, 167 i 199 mm), kolor (grafitowy lub biały), a także rodzaj frontów (pełne lub z relingiem) i system organizacji wewnętrznej. Dopuszczalne obciążenie jednej szuflady wynosi 40 kg, więc możemy tu przechowywać rzeczy naprawdę ciężkie. Niezależnie od wszystkiego, prowadnice pełnego wysuwu z miękkim dociągiem zapewnią płynny, cichy i komfortowy ruch.
Niezależnie od rodzaju cargo na jakie postawimy w naszej zabudowie, systemy te z pewnością zaskoczą swoją pakownością i funkcjonalnością. Ciekawe wzornictwo pozwoli je zaś z powodzeniem wkomponować w nowoczesne zabudowy.
www.rejs.eu www.e-rejs.eu

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.