Akcja re-organizacja. Łazienka projektantki Kasi Orwat po remoncie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kasia Orwat, właścicielka pracowni ORWAT DESIGN, od lat projektuje funkcjonalne i stylowe wnętrza dla swoich klientów. Nigdy jednak nie stosuje rozwiązań, do których sama nie jest przekonana. Tak jest także w przypadku łazienek, gdzie wybór sprzętów i funkcjonalności jest szczególnie ważny. Dlatego remontując własny pokój kąpielowy postawiła na sprawdzone rozwiązania i nowoczesne technologie marki Geberit, której na co dzień jest ambasadorką.
Nowy projekt Kasi Orwat, właścicielki i głównej projektantki w pracowni projektowania wnętrz - ORWAT DESIGN, to udana metamorfoza własnej łazienki. Architektka postawiła na ponadczasowy design oraz nowe funkcjonalności. Uniwersalne tło dla całej aranżacji tworzą płytki imitujące rysunek marmuru. Na ich tle wyróżnia się nowoczesne wyposażenie z oferty marek Koło i Geberit.
- Po 18 latach, nawet przyjemnego użytkowania, łazienka potrzebowała całościowej re-organizacji i re-aranżacji, tej funkcjonalnej i tej stylistyczno-wizerunkowej – tłumaczy Kasia Orwat. Kluczowym elementem reorganizacji łazienki był staranny dobór urządzeń sanitarnych, głównie marki Geberit. Meble zostały zaprojektowane z ukierunkowaniem na pomieszczenie potrzebnych funkcjonalności. Ich dopełnieniem było wprowadzenie dodatkowych smaczków, np. bezdotykowa bateria, czy nieszablonowe akcesoria, które nadały łazience niepowtarzalnego charakteru.
Na płaszczyźnie estetycznej Kasia Orwat zdecydowała się na gustowną klasykę, która nigdy nie wychodzi z mody, czyli eleganckie połączenie bieli, czerni i odcieni natury. Stosunkowo niedużą przestrzeń wyłożono płytkami imitującymi klasyczny kamień, pozostałe płaszczyzny pozostawiając w jasnej tonacji przełamanej czarnymi bryłami mebla. Niedużą przestrzeń optycznie powiększają lustra.
- W strefie umywalki odważnie zrezygnowałam z klasycznej tafli lustra. Pozwoliłam sobie na takie nietypowe rozwiązanie, bo mam cały czas w głowie dawną wypowiedź Patricii Urquiolli, że kobieta wcale nie potrzebuje dużego lustra stojąc przed umywalką. Potwierdzam, ani przez moment nie poczułam, że brakuje mi w łazience „przeglądania się", a za to udało mi się spełnić jedno z moich designerskich pragnień. Bo aranżowanie wnętrz ma na celu, prócz dobrego poukładania zgodnie z zasadą: „by żyło się lepiej", spełnianie marzeń wszelakiej maści – z uśmiechem wyjaśnia projektantka.
Ekologia i technologia
Istotnym elementem wyposażenia łazienki jest prostokątna wanna marki Koło o klasycznej budowie, do której wybrano nowoczesne rozwiązania z oferty marki Geberit. To system napełniania wanny przez przelew Delta, który połączono z wielofunkcyjną baterią podtynkową. Oferuje ona liczne udogodnienia uprzyjemniające i ułatwiające codzienną kąpiel, takie jak: funkcja natrysku, czy sprawne przełączenie strumienia wody między deszczownią, słuchawką i napełnianiem wanny przez przelew. To ułatwia prowadzenie rozsądnego i zrównoważonego stylu życia z poszanowaniem środowiska naturalnego.
- Był przez moment zamysł rezygnacji z wanny i wprowadzenia klasycznego natrysku, ale ze względu na synka, który lubi częste kąpiele, zdecydowałam się na połączenie tych dwóch funkcji. Zamiast klasycznej, wystającej ze ściany wylewki, przez którą można czasami nabawić się siniaka, pojawiło się napełnianie wanny przez przelew (Geberit Delta). Zastosowany składany parawan nawannowy, prócz tego, że pozwala bezkarnie brać prysznic, bez zachlapania łazienki, dodatkowo nie ogranicza korzystania z napełniania przez przelew do celów gospodarczych i nie odbiera walorów przestronności łazienki – mówi Kasia Orwat.
Obok wanny ustawiono asymetryczną umywalkę Geberit Xeno2 z powłoką ceramiczną KeraTect, która zapewnia długotrwałą ochronę powierzchni i jest odporna na zabrudzenia. Umywalka, mimo swoich niemałych gabarytów, bo aż 90 cm długości, dzięki dodatkowej powierzchni jest niezwykle funkcjonalna. Pozwala na swobodne odkładanie kosmetyków i akcesoriów łazienkowych podczas codziennych czynności higienicznych. Prosty, nowoczesny design doskonale komponuje się z ponadczasowym i funkcjonalnym wnętrzem i jest idealnym wyborem dla wszystkim ceniących jakość idącą w parze z elegancją. Do niej dobrano bezdotykową baterię Geberit Brenta, która ustawiona na minimalny wypływ jednorazowy pozwala znacznie ograniczyć zużycie wody.
Bo lepsza łazienka, to lepsze życie!
Podczas projektowania łazienki Kasia Orwat kierowała się przede wszystkim funkcjonalnością przestrzeni. Dlatego wybrała najnowocześniejsze urządzenia sanitarne umożliwiające zachowanie higieny osobistej na najwyższym poziomie, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii koronawirusa. Architektka zdecydowała się na toaletę myjącą Geberit AquaClean Sela, która pozwala zatroszczyć się nie tylko o zdrowie i komfort osoby korzystającej, lecz także środowisko. Dzięki specjalnie wyprofilowanemu strumieniowi wody, toaleta zapewnia przyjemne uczucie świeżości. Co więcej, oferowane przez nią funkcje mycia możemy dopasować do indywidualnych potrzeb każdego z użytkowników i sterować nimi za pomocą dedykowanej aplikacji czy też pilota. Podobnie jak wszystkie produkty marki Geberit, urządzenie ma wbudowany tryb oszczędzania, co umożliwia ekologiczne korzystanie. Idąc tropem nowoczesnych smart rozwiązań projektantka połączyła toaletę z przyciskiem Geberit Sigma50 oraz produktem Geberit DuoFresh, który niweluje nieprzyjemne zapachy z otoczenia.
- Z nowych funkcjonalności wprowadzonych do łazienki, zapadła decyzja o montażu toalety myjącej Geberit AquaClean Sela, by na sobie przetestować nowe standardy i sprawdzić czy to moda, czy jednak nowa, pożądana jakość życia i lepszy poziom higieny osobistej. W testowaniu nowych udogodnień poszłam o krok dalej i przycisk Geberit Sigma50 został doposażony modułem odprowadzania nieprzyjemnych zapachów - DuoFresh. Po ponad rocznym użytkowaniu łazienki, mogę tym bardziej potwierdzić, że były dobre, uzasadnione wybory - wyjaśnia architekta.
Klasyczna elegancja
Stylowa metamorfoza łazienki zaproponowana przez Kasię Orwat skutecznie łączy dbałość o środowisko, najwyższą jakość produktów oraz inteligentną technologię z klasycznym, eleganckim i ponadczasowym wystrojem. Tym samym udowadnia, że nawet niewielkie pomieszczenie może być praktyczne, nowoczesne i świetnie zaaranżowane. To doskonała inspiracja dla wszystkich poszukujących nowoczesnego stylu oraz nowoczesnych, wysokogatunkowych urządzeń sanitarnych.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.