Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie. Polska mierzy się dziś z jednym z największych deficytów mieszkań w regionie, szacowanym na blisko 1,5 mln lokali. Ceny nieruchomości galopują – według Eurostatu w 2024 roku wzrosły aż o 15%. Tymczasem MyCabin oferuje szybszą i wygodniejszą alternatywę dla tradycyjnego budownictwa.
Firma obserwuje stale rosnące zainteresowanie kompaktowymi, energooszczędnymi domami jednorodzinnymi. Coraz więcej klientów decyduje się na przeprowadzkę na przedmieścia lub do mniejszych miejscowości, gdzie trwałe, szybkie w montażu, przyjazne środowisku mieszkania sprawdzają się szczególnie dobrze. Ponadto MyCabin notuje wzrost zainteresowania ze strony osób rozważających zakup domów modułowych pod obiekty wakacyjne lub najem krótkoterminowy za pośrednictwem serwisów takich jak Airbnb czy Booking. Połączenie nowoczesnego projektu, wydajnej produkcji i błyskawicznego montażu sprawia, że domy MyCabin świetnie nadają się zarówno do użytku prywatnego, jak i pod wynajem.
– W Polsce od lat brakuje kilku milionów mieszkań – to sytuacja, która wciąż wywiera presję zarówno na nabywców, jak i władze. Materiały budowlane i robocizna są drogie, proces budowy długi, a formalności uciążliwe. Dostrzegliśmy więc szansę, by wejść na rynek z gotowym produktem o stałej wartości – w pełni wykończonym domem realizowanym w jasno określonej cenie i terminie. Dzięki normalizacji i optymalizacji procesu produkcji domy MyCabin doskonale odpowiadają na obecne potrzeby rynkowe – jako obiekty zarówno całoroczne, jak i wakacyjne. Uważam, że budownictwo prefabrykowane stanie się światowym standardem – mówi Ģirts Draugs, założyciel i dyrektor generalny MyCabin.
Wzorem innych rynków eksportowych MyCabin zainwestował w rozwój struktur także w Polsce. Firma otworzyła już dom pokazowy „Milla 40” w Emowie (zaledwie 15-20 minut jazdy od centrum Warszawy), gdzie potencjalni klienci mogą na własne oczy przekonać się o jakości jej rozwiązań i zrównoważonym podejściu MyCabin do budownictwa. Ponadto na miejscu powstał specjalny zespół sprzedaży i obsługi klienta. To część rozwijającego się systemu MyCabin, który obejmuje regionalne oddziały i logistykę, zapewniając klientom wszechstronne wsparcie: od wyboru i personalizacji modelu po dostawę i montaż na działce.
Wszystkie domy MyCabin są w całości montowane w zakładzie produkcyjnym firmy na Łotwie. Wydajny proces produkcji znacząco ogranicza zarówno czas realizacji, jak i ilość odpadów materiałowych. Dom MyCabin można postawić na działce nawet w ciągu jednego dnia, co istotnie zmniejsza ryzyko i zaangażowanie po stronie klienta w porównaniu z tradycyjną budową.
Prefabrykacja domów pozwala ograniczyć marnowanie materiałów aż o 60-70% w porównaniu z tradycyjną budową, gdzie odpady czy nadwyżki materiałów są codziennością. Jest to możliwe dzięki precyzyjnemu projektowi, minimalizacji nadwyżek już na wczesnym etapie i dokładnemu wykonaniu, które eliminuje potrzebę wprowadzania poprawek na miejscu.
Domy MyCabin zużywają też nawet o 30-50% mniej energii niż tradycyjne domy o podobnym metrażu. To zasługa solidnej izolacji, wysokiej jakości stolarki, dopasowanych systemów grzewczych oraz projektowania z myślą o przeznaczeniu i lokalizacji budynku.
Aby zapewnić trwałość konstrukcji, firma oferuje również coroczne przeglądy techniczne i usługi serwisowe, wspierając klientów także po odbiorze gotowego domu.
– Polscy klienci mają dość niepewności w tym segmencie, dlatego stała, przejrzysta cena i dom gotowy w dwa-cztery miesiące to atuty, które wyróżniają naszą ofertę na rynku. Zaufanie wzmacnia także znakomita reputacja Łotwy w branży budownictwa drewnianego. Odwiedzający dom pokazowy zwracają uwagę na wysoki standard wykonania – wielu podkreśla, że na polskim rynku brakowało producenta łączącego tak wysoką jakość z wygodą – mówi Szymon Dąbrowski, przedstawiciel MyCabin w Polsce.
Dni otwarte
Chcąc zaprezentować koncepcję MyCabin odbiorcom w Polsce, firma organizuje dni otwarte w domu pokazowym w Emowie (ul. Jasna 18, 05-462 Emów) w dniach 26 lipca oraz 9, 23 i 30 sierpnia w godzinach od 11:00 do 15:00. W tym czasie goście będą mieli okazję zwiedzić pierwszy dostępny dom pokazowy MyCabin w Polsce, poznać dodatkowe modele i warianty wymiarowe, a także skonsultować się z zespołem sprzedaży w sprawie m.in. wyboru i personalizacji modelu, montażu czy opcji dostawy. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Osoby, które nie mogą uczestniczyć w dniach otwartych, mogą zarezerwować z wyprzedzeniem wizytę indywidualną. Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie: www.mycabinpolska.pl.
W tym roku MyCabin sprzedał na terenie Europy już ponad 50 domów, co świadczy o dużym zainteresowaniu i satysfakcji klientów. W 2024 roku firma otworzyła domy pokazowe i biura sprzedaży w Estonii i na Litwie, a tego lata odbyły się kolejne otwarcia – w Niemczech oraz Polsce.
O MyCabin
MyCabin to producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych z Łotwy. Firma posiada zakłady produkcyjne w Jełgawie i Chicago oraz oferuje najwygodniejsze rozwiązania mieszkaniowe klientom w Europie i Ameryce Północnej. MyCabin specjalizuje się w produkcji trwałych domów modułowych w kontrolowanych warunkach fabrycznych, zapewniając precyzję wykonania i wysoką wydajność. Firma rozwija sieć oddziałów regionalnych w całej Europie, tworząc w poszczególnych regionach lokalny zespół sprzedażowy i obsługi klienta oraz dom pokazowy. Obecnie przedstawiciele MyCabin znajdują się w Estonii, na Litwie, w Niemczech i w Polsce. Firma dąży do tego, by domy modułowe stały się światowym standardem – dlatego oferuje zrównoważone mieszkania wysokiej jakości, które sprawdzają się niezależnie od stylu życia, lokalizacji i warunków klimatycznych. Domy MyCabin zdobyły międzynarodowe uznanie, a na ich temat pisały m.in. Business Insider, portale architektoniczne DWELL i Designboom oraz magazyn wnętrzarski „House Beautiful”.
Kontakt dla mediów:
Matylda Setlak
PR Director, Agencja PR All 4 Comms
m. +48 (0) 788 252 651
m. +44 (0) 7737 1 63 194
e. matylda@all4comms.com
www.all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić
Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Inwestycje
Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.