Komunikaty PR

Apetyt na design, czyli kuchenne trendy okiem architekta

2020-06-09  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Kuchnia na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła. To nowoczesne centrum dowodzenia, które łączy w sobie nowe technologie i dopracowany design. Coraz częściej jest dyskretnym przedłużeniem całej aranżacji, wtapia się w tło i odchodzi na drugi plan. Ale tylko do momentu, gdy nie nadejdzie pora posiłku…

Obecnie kuchnie, szczególnie te miejskie, coraz rzadziej stanowią odrębne pomieszczenie. Zwykle występują w postaci aneksu lub są częścią otwartej strefy dziennej. Stawia to przed architektami wnętrz wyzwanie - jak pogodzić funkcję oraz estetykę - zachować charakter tej strefy i jednocześnie harmonijnie dostosować ją do pozostałej części mieszkania? Oto przegląd, dzięki któremu odnajdziecie się w gąszczu kuchennych trendów.

Misterna mozaika

O charakterze kuchni w dużej mierze decydują zastosowane materiały oraz paleta barw. O najnowszych tendencjach opowiada architekt Wioleta Cieślik, kierownik Decoroom Kuchnie:

- Obecnie w kuchniach królują ciemne lub intensywne kolory nawiązujące do barw ziemi. Egzotyczne drewno lub forniry w odcieniach czerni, granatu czy brązu pięknie prezentują się w matowym wykończeniu. Natomiast przy mocnych, jednolitych kolorach- od bordo przez ceglane odcienie do granatów – chętnie będziemy sięgać po lakiery w macie lub satynie. Przy gładkich i minimalistycznych powierzchniach pojawią się faktury na frontach w postaci pionowych żłobień czy drewnianych listewek. Na popularności zyskały szkło i metal (np. otwarte witrynki eksponujące ładna zastawę) oraz metaliczne detale w ciepłej tonacji złota.

Materiały

Dobór wzorów jest właściwie dowolny. Bogactwo trendów w tym zakresie sprawia, że trudno wskazać jednoznaczne tendencje. Króluje kamień, drewno, cegła…  Wciąż popularne są bioniczne motywy, zaczerpnięte z natury. Również zabawa geometrią nieustannie nam towarzyszy. Kuchenne płytki przybierają coraz bardziej wyszukane kształty: heksa- i oktagony, “smocza łuska” czy arabeski - ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Style

Kuchnie stają się coraz bardziej minimalistyczne. Ponadczasowa prostota pozwala na harmonijne przejście między strefą roboczą a salonem, daje wrażenie dyskrecji i pozwala z łatwością zachować porządek, dzięki przemyślanym systemom przechowywania. Często kuchnie stają się też swego rodzaju przedłużeniem salonu i są utrzymane w równie eleganckim stylu. „Praktyczna wyspa i wysoka zabudowa pod ścianą bez szafek górnych szybko stały się trendem wynikającym poniekąd z potrzeby funkcjonalności i wygody” – podkreśla Architekt Decoroom. Dekoracyjne oświetlenie i designerskie wyposażenie podnoszą prestiż tego pomieszczenia i nadają mu wyrafinowany charakter.

Final touch

Czasem kilka innowacyjnych rozwiązań może całkowicie zmienić oblicze naszej kuchni. Wioleta Cieślik bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w dziale projektowania kuchni zwraca uwagę na te, które cieszą się największą popularnością pośród klientów Decoroom:

-Powoli odchodzimy od płytek w pasie roboczym, coraz częściej wykorzystuje się odpowiednie płyty meblowe, marmury i inne kamienne materiały lub ich imitacje (spieki kwarcowe). Kolejnymi innowacjami, które się przyjęły są fronty kuchenne imitujące naturalne kamienie (marmury) lub wykonane z naturalnych kamieni, szafki bez uchwytów (systemy elektryczne lub subtelne i oryginalne wycięcia uchwytowe na frontach). Coraz częściej, klienci decydują się również na obłe kształty mebli (zaokrąglone szafki na krawędziach np. wyspy czy szafki wiszące na końcu zabudowy) - wyjaśnia ekspertka. Stawiamy na minimalistyczny układ kuchni, dokładnie rozplanowany pod kątem przechowywania (ukryte systemy koszy, wysuwanych półek).

Więcej na: https://www.decoroom.eu

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

 

O DECOROOM

Pracownia Architektury Wnętrz Decoroom jest obecna na rynku od 11 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół Decoroom tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe oraz działy realizacji, księgowości i administracji – wszyscy nieustannie dbają o to, aby klientom dostarczać jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz VIP, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.